AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #1 Del Skrevet 21. september 2018 Jeg er en rastløs sykepleier som trenger noen gode råd. Jeg har alltid elsket å gå på skole/studere, uttrykke meg skriftlig, lese og utvikle meg. Det var aldri min plan å bli sykepleier, men jeg klarte å bli overtalt til å velge den retningen (i en periode jeg var ung og forvirret), og har siden hatt problemer i yrkeslivet. Dvs at jeg aldri ila 10 år har klart å finne en sykepleierjobb jeg vil være i og hvor jeg føler jeg er «meg selv». Samtidig føler jeg en slags «sorg» over et bortkastet talent, at jeg ikke studerte et mer teoretisk studie hvor jeg hadde fått brukt mine interesser og evner mer. Jeg gjorde det alltid veldig bra på skolen og alltid fått gode tilbakemeldinger fra lærere. Jeg har stor respekt for sykepleiere og den jobben vi gjør, så er ikke det dette handler om. Det er mer at dette ikke er helt min måte å jobbe på, og at jeg savner å kunne sitte å skrive, reflektere, og jobbe mer selvstendig. Når jeg er med kolleger så føler jeg alltid at jeg ikke er en av dem. Det stedet hvor jeg har følt mest identitet var i en kontorjobb innen helse hvor det ikke trengtes høyere utdannelse, da vi var mange som jobbet der med ulike bakgrunner. Men jeg følte etter en periode at det ble for lite utfordringer og jeg ikke ville få bruke evnene mine godt nok hverken nå eller i fremtiden, men heller stagnert. Jeg lurer på om noen kan ha noen gode råd om videre studier, evt et helt nytt studie som kan kombineres med å jobbe litt i helger osv? Som kan føre til en interessant, mer administrativ jobb. Anonymkode: f1edd...48e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…