Gå til innhold

Hvordan trene seg til lavere fettprosent hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg er fornøyd med vekta (57kilo på 168cm), men vil gjerne få lavere fettprosent på grunn av utseende først og fremst. Jeg har sosialangst og har prøvd å gå på treningssenter, men det greide jeg rett og slett ikke. Er det noen øvelser jeg kan gjøre hjemme som kan gi meg en strammere kropp? Jeg liker å ha litt ekstra fett, men gjerne hakket mindre enn nå. Altså, "fitnesskropper" er ikke i nærheten av min estetiske preferanse. Har hørt man må løfte tungt, men har ingen erfaring med dette. Går en time tur om dagen.

Anonymkode: 27c74...1a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I all hovedsak spiser du deg til lavere fettprosent, og det kan jo gjøres hvor som helst😁

Anonymkode: 42229...a0e

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

I all hovedsak spiser du deg til lavere fettprosent, og det kan jo gjøres hvor som helst😁

Anonymkode: 42229...a0e

Hvordan gjør jeg det? Hehe, beklager om jeg virker helt grønn, men det er jeg jo også. 🙂

Skrevet

Hvis du kun vil ha lavere fettprosent, men ikke vil trene på deg muskler så må du enkelt og greit ned i vekt, for du kan ikke miste fettprosent uten å gå ned i vekt så lenge du ikke legger på deg mer muskler. Jeg ville begynt å trene litt styrke slik at du får litt mer muskler, og så kan du gå på kaloriunderskudd i perioden du vil ned i fettprosent.

Anonymkode: 8c6b7...ad8

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvis du kun vil ha lavere fettprosent, men ikke vil trene på deg muskler så må du enkelt og greit ned i vekt, for du kan ikke miste fettprosent uten å gå ned i vekt så lenge du ikke legger på deg mer muskler. Jeg ville begynt å trene litt styrke slik at du får litt mer muskler, og så kan du gå på kaloriunderskudd i perioden du vil ned i fettprosent.

Anonymkode: 8c6b7...ad8

Jo! Vil gjerne ha mer muskler (trenger bare ikke mye mer, det jeg prøvde å si)! Har du noen tips til hvordan trene styrke fra hjemme som gir resultater?

Skrevet

Om jeg ser på bilder så synes jeg en fettprosent på 22-25 virker veldig fint. Jeg vet ikke hva min er nå, kanskje 30? Jeg vil ikke ned i vekt, for vil ikke komme under BMI på 20, siden det anbefales å holde seg over det av helsemessige grunner.

Skrevet

Du må trene styrke. Da får du mer muskler og mindre fett da musklene forbrenner fettet.

Anonymkode: b25af...55b

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må trene styrke. Da får du mer muskler og mindre fett da musklene forbrenner fettet.

Svada. Muskler forbrenner kcal, ikke fett spesifikt. En kilo ekstra muskler forbrenner kanskje 10 kcal i døgnet. Selv om TS legger på seg 10 kg muskler øker forbrenningen bare med ca 100 kcal i døgnet. 

Skrevet
3 minutter siden, FrodeF skrev:

Svada. Muskler forbrenner kcal, ikke fett spesifikt. En kilo ekstra muskler forbrenner kanskje 10 kcal i døgnet. Selv om TS legger på seg 10 kg muskler øker forbrenningen bare med ca 100 kcal i døgnet. 

link?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...