AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #1 Skrevet 21. september 2018 Jeg jobber i en liten privateid bedrift, vi er 10 ansatte. To stykk eier bedriften og er sjefene. Strukturen er flat, alle gjør omtrent samme arbeid, bare sjefene har mer papirarbeid og sånn. I år har vi 3 lærlinger. Hun ene kom et år før de to andre, og siden vi nesten er like gamle gikk vi godt overens og jeg hjalp henne mye. Fikk ikke noe ekstra for det, var bare sånn det ble. Nå i år har vi altså to lærlinger til. Og de spør meg om hjelp hele tiden. Jeg vil jo hjelpe, men det blir for mye for meg å bistå 3 andre, mens det i tillegg er forventet at jeg skal gjøre arbeidet mitt. Jeg har tatt det opp med begge sjefene, han ene avfeier det og sier alle har like mye å gjøre og at de spør andre også. Han andre sjefen sier han forstår, men gjør ingenting med problemet. Jeg forteller stadig lærlingene at de kan gå og høre med noen av de andre ansatte, da jeg er opptatt, men de kommer liksom stadig tilbake til meg. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... Jeg føler jeg ligger bak i mitt arbeid, arbeidsmengden blir bare større og større og sjefene gjør ingenting. Det er ikke som at jeg kan gå til noen høyere i systemet heller. Jeg elsker jobben min og har egentlig ikke lyst å jobbe andre plasser, men dette begynner å slite veldig på meg. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 115b2...786
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #2 Skrevet 21. september 2018 Fokuser på din jobb, og hvis ikke det er å hjelpe lærlinger, så må du nedprioritere det. Du må nesten be dem samle opp spørsmål om ting de lurer på, og så ta en og annen gjennomgang samlet, slik at du ikke blir forsinket i ditt eget arbeide på grunn av spørsmål hele tiden. Anonymkode: 1bcc6...26c
Duff Skrevet 21. september 2018 #3 Skrevet 21. september 2018 kontakt lærlingkontoret, lærlinger har krav på å ha en person på arbeidsplassen som følger de opp. Det skal ikke lempes over på deg uten at du har sagt ja til det og du skal i så fall si ja til hver enkelt lærling før de begynner i lære.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå