Gå til innhold

Syk over lang tid, uten at de finner ut hva som feiler meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk på en smell etter jobb/ etterutdanning og en svært krevende arbeidssituasjon for et par år tilbake.

Legen sykemeldte meg og jeg har fått diagnose angst og depresjon. Jeg har hele tiden ment at det ikke er det som er hovedproblemet, mere som en konsekvens av de fysiske symptomer jeg har hatt før sykemelding, smerter under beina, svimmel, problemer med synet, trekker mot venstre når jeg går, nummen over perioder forskjellige steder på kroppen osv. 

For en stund siden ble jeg lagt inn på sykehus med en betennelse i ryggmargen og nummen fra tå til bryst på venstre side. De mistenker da at jeg har MS og utredes for dette, alle symptomer og fysiske funn stemmer med det. Men de finner ikke det de leter etter i spinalvesken, så da er man ikke så mye klokere. De finner også gamle «arr» i hjernen men ikke typisk for MS. 

Ved ny mr så finner de ikke flere betennelser, men mulige endringer på skjoldbruskkjertelen og skal nå utredes for det. 

Spørsmålet mitt er om det er noen med MS som har lignende forløp og Evt hvor lang tid tok det før du fikk diagnose? 

Jeg kjenner at jeg holder på å gi opp...

Anonymkode: 57ccb...d7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min har samme symptomer og er diagnostisert med ptsd. Legene kan ikke si hva som er årsaken. Håper det er noen som kan belyse problemet.

Anonymkode: 68b12...18b

Skrevet

Kan arrene være små blodårer som har sprukket, og derfor har du symptomene som svimmelhet, synet og det at du trekker mot venstre?

Anonymkode: c2c57...247

• Liker 1
Skrevet

Hva med en form for polynevropati? polynevropati kalles veldig ofte for MS sin lillebror, iallfall noen av variantene. Jeg har en sjelden form for polynevropati og det tok over ti år for legene før de fant ut av hva som feiler meg, men det må også sies at de gav meg litt opp når jeg var i tenårene og mente at jeg bare var lat.

Anonymkode: e4185...128

Skrevet

TS her, jeg var så forberedt på at det var MS jeg har for det er så mye med min helsesituasjon som tilsier dette, men nå er jeg like langt... det er både sorg og glede ( glad for at det per nå ikke er ms) egentlig fordi man går i en slags vakuum etter nok en runde uten at de finner ut hva det er. 

Jeg er utredet opp og i mente for psykiske sykdommer og har ikke PTSD, selv om det kunne vært en mulighet. Nå vet jeg ikke hva nevrolog tenker videre i forhold til min situasjon, men fastlege og psykolog mener at ufør er neste... DET er slett ikke noen løsning, kan ikke lande der uten at man vet hva som feiler meg... 

Skrevet

Har du tatt MR av ryggen?

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med en form for polynevropati? polynevropati kalles veldig ofte for MS sin lillebror, iallfall noen av variantene. Jeg har en sjelden form for polynevropati og det tok over ti år for legene før de fant ut av hva som feiler meg, men det må også sies at de gav meg litt opp når jeg var i tenårene og mente at jeg bare var lat.

Anonymkode: e4185...128

TS her, leste om polynevropati nå, det er absolutt en mulighet, mange av de samme symptomer som jeg opplever.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du tatt MR av ryggen?

Ja, i forbindelse med betennelsen i ryggmargen og 6 mnd etter betennelsen. Ingen endringer ved siste mr.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, i forbindelse med betennelsen i ryggmargen og 6 mnd etter betennelsen. Ingen endringer ved siste mr.

Da går jeg ut i fra at de ikke så noe der som ikke skulle være der? Hva tror de arrene i hjernen kommer av da? De må vel ha gjort seg noen tanker?

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da går jeg ut i fra at de ikke så noe der som ikke skulle være der? Hva tror de arrene i hjernen kommer av da? De må vel ha gjort seg noen tanker?

Ja, hadde en betennelse i nakken, som resulterte i nummenhet i fra tå til brysr på venstre side, noe som gjorde at MS ble en mulig diagnose, fikk solumedrol kur for betennelsen og ble raskt bedre. Har hørt at i noen tilfeller tar det tid før man endelig kan stille ms diagnosen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...