Gå til innhold

Venninne sliter, hva kan jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Har ei venninne som sliter veldig med psyken. Depresjon og angst er noe av det. Hun har veldig få venner, jeg er vell egentlig den nærmeste. Jeg vil så gjerne hjelpe, men er så redd for å trø feil. Jeg går mye på besøk, hjelper henne med barna og inviterer henne med på ting, men det er liksom ikke nok, og ho ser negativt og mørkt på alt uansett. (Eks invitert med på tur, vil ikke pga terror i verden). Vet dette er pga ho sliter, men skjønner ikke hva jeg kan gjøre. Eller må jeg bare innse at jeg ikke kan hjelpe? Noen her med erfaring? Som kanskje sliter selv og vet hva venner kan gjøre? 

Anonymkode: e97bf...33b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du høres ut som en god venninne❤️ Jeg vet ikke hva mer du kan gjøre, da jeg ikke har vært i din situasjon. Jeg har vært i situasjonen til venninna di, og jeg satte så stor pris på at bestevenninna mi inviterte meg på ting og snakket med meg, selv om jeg ikke bestandig var i form til å delta. Jeg tror jeg ville satt meg ned med henne og prøvd å snakket skikkelig med henne, råde henne til å få hjelp av psykolog o.l. 

Anonymkode: 549b1...cf5

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du høres ut som en god venninne❤️ Jeg vet ikke hva mer du kan gjøre, da jeg ikke har vært i din situasjon. Jeg har vært i situasjonen til venninna di, og jeg satte så stor pris på at bestevenninna mi inviterte meg på ting og snakket med meg, selv om jeg ikke bestandig var i form til å delta. Jeg tror jeg ville satt meg ned med henne og prøvd å snakket skikkelig med henne, råde henne til å få hjelp av psykolog o.l. 

Anonymkode: 549b1...cf5

Takk, jeg prøver! 

Hun går til psykolog allerede, og har vært innlagt noen ganger, så hun får den hjelpa hun kan derifra. Skal bare fortsette som før da, og håpe at det hjelper så mye det kan. 

Skrevet

Husk at det ikke er du som skal fikse henne da. Det har du ikke mulighet til. Din oppgave som venninne er vel heller bare å være der for henne, og det gjør mer enn bra nok!

Anonymkode: be4c3...ab2

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Husk at det ikke er du som skal fikse henne da. Det har du ikke mulighet til. Din oppgave som venninne er vel heller bare å være der for henne, og det gjør mer enn bra nok!

Anonymkode: be4c3...ab2

Det vet jeg :) hun får god hjelp fra psykolog og leger, men føler jeg ikke kan gjøre nok, samtidig som jeg er redd for å trø feil og gjøre ting verre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...