AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #1 Skrevet 21. september 2018 Jeg er sammen med en mann med ett barn. Jeg går veldig godt overens med henne og hjelper til med alt som skal med henting på skole etc. Men hvor lang tid burde man være kjærester før man tar det neste steget og flytter sammen? Anonymkode: c82e1...6ed
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #2 Skrevet 21. september 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er sammen med en mann med ett barn. Jeg går veldig godt overens med henne og hjelper til med alt som skal med henting på skole etc. Men hvor lang tid burde man være kjærester før man tar det neste steget og flytter sammen? Anonymkode: c82e1...6ed Det fins nok ingen fasit på det. Noen velger å aldri flytte sammen, mens andre flytter sammen samme dag dem får møte barna.. Veldig individuelt. Hvor lenge har dere vært kjærester, og hvor lenge har du kjent barnet? Anonymkode: d54af...54a 1
solmåneogstjerner Skrevet 21. september 2018 #3 Skrevet 21. september 2018 1-50 år. Kommer an på så mye. Umulig å gi et fasitsvar. Går fint an å ha et godt og nært forhold uten å bo sammen også. I noen tilfeller.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #4 Skrevet 21. september 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det fins nok ingen fasit på det. Noen velger å aldri flytte sammen, mens andre flytter sammen samme dag dem får møte barna.. Veldig individuelt. Hvor lenge har dere vært kjærester, og hvor lenge har du kjent barnet? Anonymkode: d54af...54a Vi har vært kjærester i ett år men kjent hverandre lenger. Møtte barnet i juni i fjor😊 Anonymkode: c82e1...6ed
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #5 Skrevet 21. september 2018 Som de over sier: det er ingen fasitsvar. Da jeg var i lignende situasjon tok han opp Athen ønsket vi skulle flytte sammen. Da hadde vi vært sammen et år og han hadde møtt sønnen min jevnlig i ca. 6 mnd. De kom veldig godt overens. Sønnen min var da 8, så jeg tok en prat med ham. Hørte hva han tenkte og ville syns om X var hos oss hele tiden osv. Han fikk tenke litt på det, og jeg ba også pappaen snakke med guttungen om det. Kanskje han ville si noe til pappaen enn meg. Han flyttet inn uka etter da guttungen syns det var veldig gøy om X bodde med oss vi har vært samboere 5 år nå. For oss fungerte dette spesielt godt, også med barnefar da han følte seg inkludert i avgjørelsen og mer trygg på ny mann i sønnens liv. I dag er eksen og samboer gode venner. Anonymkode: fdf3d...5c5
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #6 Skrevet 21. september 2018 Når det er barn inne i bildet bør forholdet ha vart en god stund og være stabilt før man flytter sammen. Selvfølgelig kan et forhold alltid ta slutt, men det er større sjanse når man bare har vært sammen under ett år enn om man har vært sammen mye lenger. Jeg kan ikke begripe at foreldre vil utsette barna for det at en ny kjæreste flytter inn raskt og dermed også risikoen for et nytt samlivsbrudd. Anonymkode: bba44...c39
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #7 Skrevet 21. september 2018 Når det er barn i bildet så bør man ta seg god tid. Anbefalingene er vel faktisk at det bør gå 2-3 år, da det er så lang tid det tar å etablere et skikkelig forhold til barn. Men her er det også avhengig av mye annet, som hvor lenge det er siden samlivsbruddet (har barna kommet over bruddet?), barnas alder osv. Generelt tenker jeg at det er viktig å være trygg på at det er et stabilt forhold, dvs at man bør være ferdig med forelskelsesfasen, og den varer 1-2 år. Først når den er over og man har prøvd hverdagen skikkelig og sett den andres dårlige sider kan man vite om et forhold vil vare over tid. noen lenker: http://www.vfb.no/Vent+med+%C3%A5+flytte+sammen.b7C_wlvS5s.ips https://www.nettavisen.no/livsstil/mine-og-dine-barn-------dette-br-dere-avklare-------fr-dere-flytter-sammen/3423413527.html https://www.kk.no/livet/bruk-lang-tid-pa-a-etablere-parforholdet-for-dere-flytter-sammen-som-familie-tenk-heller-ar-enn-maneder-67984616 Anonymkode: eefaf...373
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #8 Skrevet 21. september 2018 Jeg tenker at hvis man har planer om å flytte sammen så bør man gjøre det før man DØR, hvis det er mulig 😂😂 Anonymkode: 9993b...729 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #9 Skrevet 21. september 2018 1 år, 2 måneder, 6 dager og 14 timer (+/- 20 minutter) Anonymkode: 42270...c39
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #10 Skrevet 22. september 2018 Det er vanskelig å svare på, men når det er barn involvert bør det selvsagt gå lenger tid. Hvor gammel er ungen? Hvis du har kjent barnet i over et år syns jeg det er ok å flytte sammen i mange tilfeller, men ingen tilfeller er like Anonymkode: 3f6de...fa5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå