Gå til innhold

Kritikk av utdannings-systemet . Synspunkter ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anonymkode: 1fe29...ce1

• Liker 1
Skrevet

Ja, alle de som har tatt "myke" fag i sin høyere utdannelse og som mener de ikke har fått bruk for noen av kunnskapene får heller snakke for seg selv. Har selv hatt god bruk for kunnskapene. Ikke absolutt alt, men ganske mye av det jeg hadde som fag i høyere utdanning. Jeg hadde neppe hatt jobben jeg har nå om jeg ikke hadde tatt den. For vår bransje, er det som regel stor sammenheng mellom hva man har studert og hva man jobber med, og man har som regel direkte nytte av kunnskapene også - ikke bare som en "signaleffekt" som gjør at man fremstår intelligent. Slik er det i en del andre bransjer også. Også i bransjer som ikke har like direkte knytning gjennom kunnskaper man tilegner seg, kan man ha nytte av høyere utdanning. 

Mistenker også at slike artikler brukes som brekkstangargument for å fjerne tilskudd til høyere utdanning. Som amerikaneren han er, foreslår han å kutte i offentlige bevilninger til høyere utdanning. Ikke akkurat nyheter det, og det passer nok mange i den borgerlige regjeringen som hånd i hanske. Å ikke tilby høyere utdanning som en del av det offentlige har jo fungert så bra for USA i et samfunnsperspektiv :ironi:

Anonymkode: b5dce...0e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...