AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #1 Skrevet 21. september 2018 Kort fortalt. Diagnose på vei på ett barn, andre barnet tidenes trassige ungdom som bekymrer mor og meg. Livet er utfordrende for tiden, og merker jeg savner forum på nettet som tar opp temaer som ungdomstid, diagnoser etc. Noen som har noen tips? Orker ikke høre mer om, hva slags utstyr trengs til barnehagen, eller kan jeg sutte på smokken og putte den tilbake i munnen til ungen... Anonymkode: 62577...0ed 2
solmåneogstjerner Skrevet 21. september 2018 #2 Skrevet 21. september 2018 Du kan jo lufte slike problemstillinger her, selv om andre har andre problemer? 5
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #3 Skrevet 21. september 2018 Jeg har et vennepar som har barn med autisme, de finner mye trøst i grupper på Facebook for folk i samme situasjon. Du kan jo søke opp f.eks diagnosen, og "oss med tenåringer" e.l. Det er jo ikke anonymt, men man klarer som regel å holde seg fra å utlevere barnet fullstendig da. Anonymkode: 64581...9c2 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #4 Skrevet 21. september 2018 Eller å melde seg inn i en pårørende organisasjon. Anonymkode: 15eaa...28f 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #5 Skrevet 21. september 2018 Facebook har en del grupper for pårørende til adhd og sånt... Eller du kan starte diskusjoner her. Det er generelt lite tenåringsforeldre som snakker om det å være tenåringsforeldre her synes jeg. Mye det samme om og om igjen med trassige fireåringer og 2åringer som ikke sover. Anonymkode: 39415...cc3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #6 Skrevet 21. september 2018 Hva med å starte noen slike tema her selv? Altså, som du hører i tråden her, så er det jo flere som gjerne ville sett flere typer emner her - og når noen først begynner, så følger gjerne flere på. Er min erfaring fra andre steder. Anonymkode: 588cc...950 1
Duff Skrevet 21. september 2018 #7 Skrevet 21. september 2018 Ta det opp her. Jeg har tenåringer og har slitt med språkvansker, spiseforstyrrelse, ekstreme humørsvingninger og en skoletrøtt sak. Det er tider hvor man har hatt lyst til å grave seg ned. Det finnes grupper på fb men jeg synes ikke det er ok å lufte problemer der når det gjelder barna. 6
GammelKaktus Skrevet 21. september 2018 #8 Skrevet 21. september 2018 Tror du kan få mange tilbakemeldinger på det du er interessert i å vite mer om hvis du bare oppretter enn tråd om det. Mange flotte mennesker her inne som sikkert har litt av hvert å bidra med på den fronten og🤗 1
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 21. september 2018 #9 Skrevet 21. september 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har et vennepar som har barn med autisme, de finner mye trøst i grupper på Facebook for folk i samme situasjon. Du kan jo søke opp f.eks diagnosen, og "oss med tenåringer" e.l. Det er jo ikke anonymt, men man klarer som regel å holde seg fra å utlevere barnet fullstendig da. Anonymkode: 64581...9c2 Oi huff. Fælt at enkelte foreldre legger ut om barnas diagnose på Facebook. Der kan alle se at barnet har autisme.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #10 Skrevet 21. september 2018 Jeg ville kanskje funnet et annet forum enn kvinneguiden. Føler det er mange nettroll og hatefulle folk her, som må slenge dritt og snakke nedsettende om deg som forelder. Kan du f.eks søke opp diagnosen til barnet ditt +forum, så finner du kanskje noe. Det er ikke så mange nettroll som gidder først å google og lage konto så spesifikt bare for åslenge dritt. Kvinneguiden er lett tilgjengelig og mer generell. Her er alle. Og her er det vel lett å klikke seg inn på hvilket som helst tema og lire av seg. Anonymkode: 26ce5...404 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #11 Skrevet 21. september 2018 Prøv foreldreportalen.no Anonymkode: fbfba...6e0
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #12 Skrevet 21. september 2018 54 minutter siden, Jegskulleønskeat said: Oi huff. Fælt at enkelte foreldre legger ut om barnas diagnose på Facebook. Der kan alle se at barnet har autisme. Er det så ille da? Anonymkode: acbe8...f82 2
Duff Skrevet 21. september 2018 #13 Skrevet 21. september 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det så ille da? Anonymkode: acbe8...f82 Ja det synes jeg. Det som legges ut på nett er noe barnet skal leve med. 5
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 21. september 2018 #14 Skrevet 21. september 2018 (endret) På 21.9.2018 den 14.00, AnonymBruker skrev: Er det så ille da? Anonymkode: acbe8...f82 Ja, faktisk. En sykdom er privat og noe man selv velger å fortelle eller ikke. Endret 3. desember 2018 av Jegskulleønskeat
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #15 Skrevet 22. september 2018 On 9/21/2018 at 2:54 PM, Jegskulleønskeat said: Ja, faktisk. En sykdom er privat og noe man selv velger å fortelle eller ikke. At andre utleverer andres sykdom over Internett synes jeg ikke noe om. "Venninna mi **** har hatt sopp i underlivet". F.eks. Hører ikke hjemme. Det er stor forskjell på autisme og sopp i underlivet. Jeg er med i grupper for foreldre med barn med allergier, og ser ikke på det som sensitiv informasjon. Autisme er også i mine øyne noe som ikke er noe poeng å skjule. Anonymkode: acbe8...f82
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 22. september 2018 #16 Skrevet 22. september 2018 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er stor forskjell på autisme og sopp i underlivet. Jeg er med i grupper for foreldre med barn med allergier, og ser ikke på det som sensitiv informasjon. Autisme er også i mine øyne noe som ikke er noe poeng å skjule. Anonymkode: acbe8...f82 Jeg synes det er et poeng i å skjule det med mindre personen eksplisitt sier at de vil at andre skal vite det. Å publisere slik sensitiv informasjon uten personens tillatelse bør være straffbart.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #17 Skrevet 22. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er stor forskjell på autisme og sopp i underlivet. Jeg er med i grupper for foreldre med barn med allergier, og ser ikke på det som sensitiv informasjon. Autisme er også i mine øyne noe som ikke er noe poeng å skjule. Anonymkode: acbe8...f82 Det er også stor forskjell på å si at "barnet mitt har autisme" - og å diskutere detaljer omkring barnets liv og utfordringer med sykdommen under søkbart navn, som en gjerne gjør i slike grupper. Både så andre kan snoke i det, og det er det folk som gjør, og ikke minst at barnet selv når det blir eldre kan finne ymse som foreldre har snakka om og aldri var ment for dets ører. Infoen vil jo aldri bli borte. Anonymkode: 588cc...950 4
absinthia Skrevet 22. september 2018 #18 Skrevet 22. september 2018 På 21.9.2018 den 14.54, Jegskulleønskeat skrev: Ja, faktisk. En sykdom er privat og noe man selv velger å fortelle eller ikke. At andre utleverer andres sykdom over Internett synes jeg ikke noe om. "Venninna mi **** har hatt sopp i underlivet". F.eks. Hører ikke hjemme. Autisme er ikke en sykdom, men en nevrobiologisk forskjellighet fra standarden, som gjør at samfunnet generelt er lite tilpasset den det gjelder.. Det er veldig greit for noen som har autisme eller en autismespekterforstyrrelse, at resten av verden har noe kunnskap om dette. 1
Duff Skrevet 22. september 2018 #19 Skrevet 22. september 2018 Det er først når barna blir store at man vet sikker om det er ok eller ikke. Bedre å være føre var enn etter snar. Samme hva det gjelde, barnet rammes. 3
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 22. september 2018 #20 Skrevet 22. september 2018 (endret) På 22.9.2018 den 23.59, absinthia skrev: Autisme er ikke en sykdom, men en nevrobiologisk forskjellighet fra standarden, som gjør at samfunnet generelt er lite tilpasset den det gjelder.. Det er veldig greit for noen som har autisme eller en autismespekterforstyrrelse, at resten av verden har noe kunnskap om dette. Endret 3. desember 2018 av Jegskulleønskeat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå