AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #1 Skrevet 21. september 2018 Regnes det som positivt hvis en klarer å jobbe mens person forstyrrer med snakk under arbeidsutførelsen? Dvs at en multitasker? Har lenge prøvd å ignorere det, men merker konsentrasjon og utførelse blir redusert. Det er leder det er snakk om, jeg fortår hen gjør det pga indre stress og div., hsr prøvd å belyse det tidligere men ble ikke tatt på alvor. Hva kan man gjøre? Leter etter andre jobber, men er lite ufaglærtjobber som blir utlyst. Anonymkode: 98af4...cbb
Gjest Dævendøtte Skrevet 21. september 2018 #2 Skrevet 21. september 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Regnes det som positivt hvis en klarer å jobbe mens person forstyrrer med snakk under arbeidsutførelsen? Dvs at en multitasker? Har lenge prøvd å ignorere det, men merker konsentrasjon og utførelse blir redusert. Det er leder det er snakk om, jeg fortår hen gjør det pga indre stress og div., hsr prøvd å belyse det tidligere men ble ikke tatt på alvor. Hva kan man gjøre? Leter etter andre jobber, men er lite ufaglærtjobber som blir utlyst. Anonymkode: 98af4...cbb En leder forstyrrer dere mens dere jobber, fordi hen har indre stress og div? Høres ut som en dårlig leder...
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #3 Skrevet 21. september 2018 10 minutter siden, Dævendøtte skrev: En leder forstyrrer dere mens dere jobber, fordi hen har indre stress og div? Høres ut som en dårlig leder... Ja det er jo leit for denne personen at den viser det så åpenlyst. Også gjør arbeiderne som ikke jobber godt under forstyrrelser stemplet som «tåler ikke mye press». Men at sjefen kaster bort energi og krefter på å gå å snakke og mase det må en da finne seg i. Ts Anonymkode: 98af4...cbb
Gjest Dævendøtte Skrevet 21. september 2018 #4 Skrevet 21. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja det er jo leit for denne personen at den viser det så åpenlyst. Også gjør arbeiderne som ikke jobber godt under forstyrrelser stemplet som «tåler ikke mye press». Men at sjefen kaster bort energi og krefter på å gå å snakke og mase det må en da finne seg i. Ts Anonymkode: 98af4...cbb Nå mista jeg litt sammenhengen i problemstillingen din. Hvem er du oppi alt dette? Hvem viser hva åpenlyst?
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #5 Skrevet 21. september 2018 Sånn er dessverre arbeidslivet. Sjefen/ledelsen forstyrrer/kommer i veien stadig vekk, men man forventes likevel å gjøre jobben. Masse møter, unødvendig prat osv. er alle hindere i å gjøre en god jobb, men ledelsen bryr seg ikke. I dagens arbeidsliv er det de snakksalige og ledende som er vinnerne på arbeidsplassene, at man faktisk skal ha tid til å gjøre en jobb er det dessverre ingen som bryr seg om. Anonymkode: a2bce...375 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 21. september 2018 #6 Skrevet 21. september 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn er dessverre arbeidslivet. Sjefen/ledelsen forstyrrer/kommer i veien stadig vekk, men man forventes likevel å gjøre jobben. Masse møter, unødvendig prat osv. er alle hindere i å gjøre en god jobb, men ledelsen bryr seg ikke. I dagens arbeidsliv er det de snakksalige og ledende som er vinnerne på arbeidsplassene, at man faktisk skal ha tid til å gjøre en jobb er det dessverre ingen som bryr seg om. Anonymkode: a2bce...375 Dette er ikke min oppfatning av arbeidslivet. Langt derifra.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #7 Skrevet 21. september 2018 Jeg hadde samme problem. Sjefen kom og kunne prate i timesvis om ditt og datt. Av og til personlige problemer i arbeidstiden. Jeg begynte å notere hvor mange timer som gikk på sånt hver dag og hen ble fornærmet om vi sa at vi må jobbe. Da vi klagde til sjefen over, nektet de å tro på oss for så ille kunne det ikke være. Det gikk 2-3timer hver dag til å høre på tompratet til sjefen. Så løsningen ble at vi tok lydopptak for å bli trodd. Sjefen anklaget oss for å være unnasluntrere de dagene hen ikke var på jobb, for da jobbet ingen overtid. Men det var fordi vi fikk jobbet uforstyrret. Anonymkode: 1fdd2...e3a 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #8 Skrevet 21. september 2018 1 time siden, Dævendøtte skrev: Dette er ikke min oppfatning av arbeidslivet. Langt derifra. I bransjene av noen av oss jobber, så dessverre. Jeg har prøvd å ta det opp, men det hjelper ikke. Det går inn det ene øret og ut det andre. Dagens ledere driter i deg. Men fordelen er at jeg også ettehvert har lært meg å drite i dem. En annen fordel er at man med dårlig oppførsel fra ledelsen insentiveres kraftig for å starte egen bedrift, og jeg er på vei dit med fine resultater - Aldri mer underlagt dagens drittsekkgenerasjon av daglige ledere. Spyr.... Anonymkode: a2bce...375 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 21. september 2018 #9 Skrevet 21. september 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: I bransjene av noen av oss jobber, så dessverre. Jeg har prøvd å ta det opp, men det hjelper ikke. Det går inn det ene øret og ut det andre. Dagens ledere driter i deg. Men fordelen er at jeg også ettehvert har lært meg å drite i dem. En annen fordel er at man med dårlig oppførsel fra ledelsen insentiveres kraftig for å starte egen bedrift, og jeg er på vei dit med fine resultater - Aldri mer underlagt dagens drittsekkgenerasjon av daglige ledere. Spyr.... Anonymkode: a2bce...375 Jeg er min egen sjef, og det anbefales virkelig for de som har det i seg! Samtidig er det knallhard jobbing, bortsett fra det sjette året, har vi drevet med overskudd fra dag en. En fantastisk mestringsfølelse Nå, etter snart 15 år, driver jeg solid bedrift, 5-10 ansatte og jeg jobber hver dag med å være den sjefen jeg selv ville hatt. De som har begynt hos oss, har i hvert fall ikke hatt noen ønsker om å finne seg en ny jobb eller sjef, det tar jeg som et godt tegn. De yter også 110 % og får tilsvarende tilbake. Hadde aldri klart å drive et så bra firma uten bra ansatte, vi deler på godene hos oss! Lykke til
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #10 Skrevet 21. september 2018 4 timer siden, Dævendøtte skrev: Nå mista jeg litt sammenhengen i problemstillingen din. Hvem er du oppi alt dette? Hvem viser hva åpenlyst? Jeg er ansatt. Mente at sjefen viser sine begrensede lederevner åpenlyst. Det er viktigere for hen å prate om hvor mye hen har å gjøre. Hadde personen redusert pratingen så kanskje hen hadde fått gjort mer, i tillegg til at man hadde fått gjort unna oppgavene fortere. Der vanskelige er jo at sjefen selv må innse og skjønne det, hjelper ikke å sitte på et medarbeidermøte å si det ts Anonymkode: 98af4...cbb
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #11 Skrevet 21. september 2018 2 timer siden, Dævendøtte skrev: Jeg er min egen sjef, og det anbefales virkelig for de som har det i seg! Samtidig er det knallhard jobbing, bortsett fra det sjette året, har vi drevet med overskudd fra dag en. En fantastisk mestringsfølelse Nå, etter snart 15 år, driver jeg solid bedrift, 5-10 ansatte og jeg jobber hver dag med å være den sjefen jeg selv ville hatt. De som har begynt hos oss, har i hvert fall ikke hatt noen ønsker om å finne seg en ny jobb eller sjef, det tar jeg som et godt tegn. De yter også 110 % og får tilsvarende tilbake. Hadde aldri klart å drive et så bra firma uten bra ansatte, vi deler på godene hos oss! Lykke til Det høres bra ut. Joda, det var en smule frustrasjon for forrige arbeidsgiver for å si det sånn. Neida, det trenger faktisk ikke være så "knallhardt". Det kan være hardt, men kunsten er å jobbe smart, slik at en hele tiden sparer seg selv for unødvendig merarbeide. Det igjen hander om kommunikasjon, systemer, rutiner (som også henger sammen). Noen vil nok si at jeg nesten har et fanatisk fokus på effektive prosesser, men det er for å overleve i konkurransen med de store i min bransje. Og det viser seg at vi små har evnen til å slå dem på effektivitet og gjennomføring A-Å i veldig mange tilfeller, siden de store viser seg å ha blitt byråkratiske (med lang svartid og prosesseringstid = dårlig effektivitet i mange tilfeller) med tiden. Men du høres ut som en god leder, så lykke til videre dere også :) Anonymkode: a2bce...375
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå