Gå til innhold

Erfaringer med å ha 4 katter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde 2 katter, så måtte den ene avlives :( har nå tatt til meg en ny liten guttepus, men er interessert i ihvertfall 1 til. Men så jeg en annonse på FOD med 2 kattunger som helst burde bli adoptert sammen. 

Jeg bor i en enebolig så har plass, men dere som har 4 katter, hvordan fungerer det for dere ? Føler dere at dere får gitt alle den oppmerksomheten de trenger ? 

Anonymkode: 3e659...87f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde 4 katter i 5 år fram til den ene måtte avlives dessverre pga påkjørsel.

Det gikk veldig greit. De var stort sett venner, men kunne små krangle en sjelden gang. Det gikk greit å gi alle kattene oppmerksomhet.

Når det er sagt så er katter individuelle. Noen liker å andre katter i samme hus, andre liker ikke katter i samme hus men tolererer, og noen katter tolerer eller takler ikke andre katter i samme hus som dem.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har flere enn fire katter (driver oppdrett av rasekatt) og som tussi84 skriver så er det individuelt om de liker selskap, og om de liker å ha en katt, eller flere som selskap. Min rase er supersosial, og kattene sover som regel i en haug. Det er jo dyrere med flere katter i hus, med mat/sand/forsikring, men jeg synes mine er verdt hver eneste krone ❤️ 

Anonymkode: 5acff...54e

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har flere enn fire katter (driver oppdrett av rasekatt) og som tussi84 skriver så er det individuelt om de liker selskap, og om de liker å ha en katt, eller flere som selskap. Min rase er supersosial, og kattene sover som regel i en haug. Det er jo dyrere med flere katter i hus, med mat/sand/forsikring, men jeg synes mine er verdt hver eneste krone ❤️ 

Anonymkode: 5acff...54e

Ja, pengene tenker jeg ikke noe på, er det noe jeg vil bruke penger på så er det katter 💕🐾 han på 5 har alltid hatt selskap av en annen katt, nå etter den ene gikk bort så virket det egentlig som at han stor koste seg enda mer, men han gjorde jo det sammen med den andre også og de var gode venner! Jeg vet ikke om den ekstra kosinga hans kanskje var trøst, da jeg gråt veldig mye og var langt nede etter at hun ene måtte avlives, lå bare i senga. Jeg må kanskje se an oppførselen hans rundt den nye katten før jeg får noen flere, men falt veldig for de 2 jentene som ble lagt ut der, de minnet meg litt om hun som gikk bort nå... 

Anonymkode: 3e659...87f

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde fire katter. Mor og hennes barn. Mor var sjef og når hun døde tok sønnen over som sjef. Gikk helt smertefritt for seg helt til sønnen døde, da begynte søstrene å krangle og det holdt på i ett år. Nå er det ro og de leker sammen, det har de ikke gjort siden de var kattunger. Er 11 år nå. 

Anonymkode: 51475...e90

Skrevet

Meg over igjen. En stund tok jeg inn en skadet katt som strøk ved dørene men det var så upopulært som det kunne få blitt så den måtte jeg bare finne ett nytt hjem til. 

Anonymkode: 51475...e90

Skrevet

Husverten har 5. Støvsugeren går ofte, for å si det sånn! De får all den oppmerksomheten de vil ha (med unntak av hun som helst skal kløs bak øret 24/7), og det er sjelden de alle 5 vil ha oppmerksomhet samtidig. De har ulike favorittsteder i huset, og det virker som de respekterer hverandres 'privatliv' på disse stedene. F.eks ligger katt1 aldri på stolen til katt2 (den mest usikre katten og det mest oversiktlige bortgjemte stedet) mens katt2 aldri ligger på plassen til katt3 osv. 

Det som er gøy med mange katter, er jo at de er så ulike. De 5 har alle særegne personlighetstrekk fra frøken 'kose meg?' til frøken 'hennes høyhet nedlater seg til å la deg klø øret' 😜

Men det er alfa og omega at de tolererer hverandre og trives med å dele hus. Ellers blir det utrivelig for alle.

Anonymkode: 3e332...e0f

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde 4, men en turde nesten aldri være inne, gjemte seg da han ble hakkekylling på en måte. En annen var også veldig sky. Vi fant et annet hjem til han som ble frosset ut, og da ble plutselig den 3. sky katten mye mer sosial. For våre var 4 for mye. Men det kommer nok an på samspillet dem imellom. 

Anonymkode: db9e7...8c3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...