Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2005 #1 Del Skrevet 16. mars 2005 Nå har jeg leita lenge på trygdeetatens sider uten og bli klokere, så jeg spør dere her inne: Når en dame i femti/seksti er hjemme og steller sin gamle mor, har hun ikke da krav på noen ytelser fra trygdekontoret? Hvilke ytelser i så fall? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2005 #2 Del Skrevet 16. mars 2005 I femti/seksti års alderen skulle det stå. Det gikk litt fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjafsa Skrevet 16. mars 2005 #3 Del Skrevet 16. mars 2005 omsorgslønn søker du hos kommunen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lidia Skrevet 17. mars 2005 #4 Del Skrevet 17. mars 2005 Jo hun kan søke om omsorgslønn. Hun må ta kontakt med bydelen som hennes mor bo i, og forklare situasjonen. Deretter vil det komme noen fra bydelen hjem til henne og vurdere behovet for hjelp. Ut i fra dette blir det beregnet lønn som du får. De regner i minutter, så det er ikke så mye man får. Dvs at man feks bruker 15 min på påkleding, 30 min til matlaging osv. Håper du skjønner hva jeg mener... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nallemaja Skrevet 18. mars 2005 #5 Del Skrevet 18. mars 2005 får man omsorgslønn for barn over 3 men under skolealder også??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2005 #6 Del Skrevet 18. mars 2005 Desverre er det slik at mange gjør det uten. Noen komuner betaler ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melie Skrevet 24. mars 2005 #7 Del Skrevet 24. mars 2005 Desverre er det nok slik at det er opp til hver enkelt kommune å vurdere om du "fortjener" omsorgslønn. Hvis du f.ek bor i en kommune og mottar omsorgslønn å du da skulle flytte til en annen kommune kan du faktisk oppleve å ikke få noen ting i den nye bostedskommunen. Man kan også motta omsorgslønn for barn under 3 år. Har selv en sønn med autisme som jeg har fått omsorgslønn for siden han var 2 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå