AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #1 Skrevet 20. september 2018 Jeg har et gjentagende problem med løpesko som jeg ikke skjønner hvordan jeg skal løse. Jeg gnager meg gjennom både sokker og sko ved storetær når jeg løper. Det tar som regel bare uker, fra skoen er ny, til det er hull på tåen. Det er greit det, om det bare ble hull. Men problemet er at når det er gått hull, får jeg friksjon fra selve hullet, får sår på tærene pga det og blør ut både sko og sokker, i tilegg til at det ikke er så godt å løpe med sånne småsår. Nesten alle løpesko har netting i området jeg går igjennom. Er det noen som har forslag til tiltak jeg kan gjøre på skoen eller på foten, for å enten ikke gå igjennom, eller for å kunne fortsette å bruke skoen etter det er blitt hull på tåen? Anonymkode: 78e5a...685
Milanos Skrevet 20. september 2018 #2 Skrevet 20. september 2018 Kjøp deg noen sko med skinn/syntet kant foran. Den svarte kanten foran på bildet. jobber selv i skobutikk og vet st det er mange som sliter med dette! Noe annet kan være å passe på st skoen er høy over rista - ikke bare over rista men over foten generelt. Det er gjerne de skoene med den kanten foran. pass også på at skoen ikke er for stor, da sklir foten inne i skoen, uten at du legger merke til det, men det gjør at det enklere kan bli foran eller bak på hælen
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #3 Skrevet 20. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har et gjentagende problem med løpesko som jeg ikke skjønner hvordan jeg skal løse. Jeg gnager meg gjennom både sokker og sko ved storetær når jeg løper. Det tar som regel bare uker, fra skoen er ny, til det er hull på tåen. Det er greit det, om det bare ble hull. Men problemet er at når det er gått hull, får jeg friksjon fra selve hullet, får sår på tærene pga det og blør ut både sko og sokker, i tilegg til at det ikke er så godt å løpe med sånne småsår. Nesten alle løpesko har netting i området jeg går igjennom. Er det noen som har forslag til tiltak jeg kan gjøre på skoen eller på foten, for å enten ikke gå igjennom, eller for å kunne fortsette å bruke skoen etter det er blitt hull på tåen? Anonymkode: 78e5a...685 Du må bare finne noe annet å gnage på. Og et løpehjul for å forebygge stress. Anonymkode: c4ef2...895 4
Gjest Kajsa07 Skrevet 20. september 2018 #4 Skrevet 20. september 2018 Gummistøvler! De er ikke så lette å gnage hull på. Og du får heller ikke så lyst til å løpe.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #5 Skrevet 21. september 2018 Jeg har opplevd dette en gang, da var skoen litt liten rett og slett. løpesko skal ha god plass til tærne, pass på at du ikke når helt fram men har en halv cm å gå på forran når du kjøper de. Samtidig skal de sitte godt på beinet ditt så du ikke sklir fram. Se også etter merker som har litt god kant forran og ikke så mye netting. Salomon feks. Anonymkode: b1307...5f3
solmåneogstjerner Skrevet 21. september 2018 #6 Skrevet 21. september 2018 8 timer siden, Milanos skrev: Jobber selv i skobutikk og vet st det er mange som sliter med dette! Noe annet kan være å passe på st skoen er høy over rista - ikke bare over rista men over foten generelt. Det er gjerne de skoene med den kanten foran. Du som jobber i skobutikk og kanskje bruker dette ordet ofte: det heter vristen/vrista. 😊 4
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #7 Skrevet 21. september 2018 Har akkurat samme problemet, og det skjer enten om skoen er trang, passe eller stor. Jeg må se etter sko med god beskyttelse over tåa, akkurat nå løper jeg en del i Salomon Speedcross og de er de som har holdt seg lengst. Anonymkode: 363b7...dc6
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #8 Skrevet 21. september 2018 Har samme problem, eneste løsning er å finne sko som er høye nok foran. Det har ingenting med størrelse å gjøre for min del, kun med utforming av skoa. Nå har jeg New Balance Fresh foam 1080, de funker bra. Anonymkode: 1648a...f36
Milanos Skrevet 21. september 2018 #9 Skrevet 21. september 2018 2 timer siden, solmåneogstjerner skrev: Du som jobber i skobutikk og kanskje bruker dette ordet ofte: det heter vristen/vrista. 😊 Oisann plaget det deg så mye? Pleier ikke skrive så mye på jobb:) 2
FantasDick Skrevet 21. september 2018 #10 Skrevet 21. september 2018 Jeg har samme problem, uavhengig av modell/størrelse. Blir heldigvis ikke sår,s å jeg bare løper med hunn på tærne. Alle skoene mine har jo sånn gummi-kant foran, men jeg lager hull oppå nettingen!
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #11 Skrevet 21. september 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har et gjentagende problem med løpesko som jeg ikke skjønner hvordan jeg skal løse. Jeg gnager meg gjennom både sokker og sko ved storetær når jeg løper. Det tar som regel bare uker, fra skoen er ny, til det er hull på tåen. Det er greit det, om det bare ble hull. Men problemet er at når det er gått hull, får jeg friksjon fra selve hullet, får sår på tærene pga det og blør ut både sko og sokker, i tilegg til at det ikke er så godt å løpe med sånne småsår. Nesten alle løpesko har netting i området jeg går igjennom. Er det noen som har forslag til tiltak jeg kan gjøre på skoen eller på foten, for å enten ikke gå igjennom, eller for å kunne fortsette å bruke skoen etter det er blitt hull på tåen? Anonymkode: 78e5a...685 Jeg spør meg mer om hvordan tåneglene dine ser ut. Grunnen er enkel, det er tåneglene som gnager gjennom skoene ikke hud med bein under. Du sier ingenting om løpelengden du underlegger deg før skoene begynner å gi etter. Noen løper 10 km/uke andre 100 km/uke. Sko holder x antall km før de blir utslitt. Hva sier butikken der du kjøper sko? Har du oppsøkt et ortopedisk institutt for råd? Anonymkode: e00d8...989
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #12 Skrevet 21. september 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg spør meg mer om hvordan tåneglene dine ser ut. Grunnen er enkel, det er tåneglene som gnager gjennom skoene ikke hud med bein under. Du sier ingenting om løpelengden du underlegger deg før skoene begynner å gi etter. Noen løper 10 km/uke andre 100 km/uke. Sko holder x antall km før de blir utslitt. Hva sier butikken der du kjøper sko? Har du oppsøkt et ortopedisk institutt for råd? Anonymkode: e00d8...989 Jeg holder tåneglene helt korte hele tiden. Men jeg har litt oppoverbakke fra rot til slutt på en måte. Løper ca 70 km per uke, så er avhengig av å ha en bra mengde-sko. Siste skoen jeg kjøpte var Adidas boost som er helt fantastisk på mange måter. Selger mente at siden den er nesten som en sokk, som former seg etter foten, ville det ikke gå hull. Han tok feil;) Ts Anonymkode: 78e5a...685
solmåneogstjerner Skrevet 21. september 2018 #13 Skrevet 21. september 2018 11 timer siden, Milanos skrev: Oisann plaget det deg så mye? Pleier ikke skrive så mye på jobb:) Plager ikke meg i det hele tatt. Tenkte bare det var greit for deg å vite det. Var ikke frekt ment altså 4
Pearl2.0 Skrevet 21. september 2018 #14 Skrevet 21. september 2018 Dette er faktisk typisk for nordmenn, tærne våre kan peke litt oppover. Sliter med det samme selv, så unngår sko som bare har sånn mesh akkurat over stortåa😊
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #15 Skrevet 21. september 2018 Har du gått tilbake og reklamert på noen av skoene dine? (Les forbrukerkjøpsloven.) Hva med å sette en bit sportstape over stortåen og neglen? 70 km på en uke blir noen mil i løpet av en måned, og dermed får du en stor slitasje på skoene i løpet av kort tid. Anonymkode: e00d8...989
Milanos Skrevet 21. september 2018 #16 Skrevet 21. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du gått tilbake og reklamert på noen av skoene dine? (Les forbrukerkjøpsloven.) Hva med å sette en bit sportstape over stortåen og neglen? 70 km på en uke blir noen mil i løpet av en måned, og dermed får du en stor slitasje på skoene i løpet av kort tid. Anonymkode: e00d8...989 Får ikke reklamert på en sko som er ødelagt fordi de ikke passer til egne føtter?
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #17 Skrevet 21. september 2018 Gnagsårplaster på neglene vil funke, de varer også noen dager. Anonymkode: 06d48...aa1
Gjest gjest- silje Skrevet 22. september 2018 #18 Skrevet 22. september 2018 Taper skoene inni der storetåen gnager jeg Blir jo litt tettere, men mye bedre, enn hull som irriterer tåneglen og huden. Har prøvd mange forskjellige merker og modeller, men får hull uansett, hvis jeg ikke taper.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2018 #19 Skrevet 22. september 2018 På 21.9.2018 den 11.27, Milanos skrev: Oisann plaget det deg så mye? Pleier ikke skrive så mye på jobb:) Du går jo rundt og SIER det feil også da, til kundene og kollegaene dine. "Du har høy rist"..."Øh...javel". Det heter VRIST og uttales med V også, ikke R. Du burde heller takke og ta det til deg at noen forsøker å lære deg noe nytt du burde vite i jobben din. Det er almennkunnskap, rett og slett. Ikke bli nesevis! Anonymkode: e654a...a74 6
_popcorn_ Skrevet 22. september 2018 #20 Skrevet 22. september 2018 Siden du løper så mye, har du prøvd få hjelp til å finne riktig sko? Tenker som løpelabbet eller lignende? Jeg sliter med slitasje på hæl, det løser jeg med å sette en bit gaffatape på innsiden av skoen. Men det er ikke like lett om det er framme i tåa det er problem. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå