AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #1 Skrevet 20. september 2018 Jeg trener, spiser godt og er normalvektig. Har faktisk fått beskjed av venninner at jeg spiser mye til å være slank, men det er jo både fordi jeg trener styrke, har hund og er generelt aktiv, OG fordi det jeg spiser er sunt. Jeg spiser mye frukt, bær, grønnsaker og nøtter i mellom. Til frokost har jeg typisk yoghurt, til lunsj salat, knekkebrød med makrell i tomat/havregrøt osv. Til middag har jeg mye fisk, sjømat, bønner, linser, supper osv. (Spiser ikke kjøtt). Poenget er at jeg spiser veldig sunt! Jeg er opptatt av sunn mat, synes det er interressant og viktig, og jeg liker både smaken og hvordan det føles. Når jeg skal kose meg tar jeg meg proteinpudding, mørk sjokolade eller nøtter. Går på fest ca. 3 ganger i måneden og da kan jeg skeie ut med chips/pizza. Men jeg får så mange kommentarer!! Spesielt på jobb. Det fordi jeg ikke spiser kake/wienerbrød osv. Jeg har aldri hatt lyst på søte ting så tidlig på dagen, så da gidder jeg ikke tvinge i meg dritt fordi det "forventes". I tillegg er jeg litt sær, lager rare salater med quinoa, chiafrø, bønner osv. I tillegg driver jeg med spiring og fermentering. Er det såå irriterende hvis noen på jobb er sunn? Er det fordi andre får dårlig samvittighet? Jeg kommenterer aldri andres mat, og sier aldri noe til de som alltid har loff med nugatti, pizzahorn og (faktisk) McDonalds i lunsjen. La meg være i freeeeeeed! Anonymkode: 3b050...924 21
Grønncaps Skrevet 20. september 2018 #3 Skrevet 20. september 2018 Jepp! Sjalu fordi du får det til! 12
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #4 Skrevet 20. september 2018 Det er bare bra at du har et sundt og variert kosthold. Folk er rare hvis de reagerer på det! Anonymkode: df208...77d 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #5 Skrevet 20. september 2018 Du er flink og jeg vil bli like flink ! Inspirerende ! Fristes til å hive alt i skapet som ikke er plante basert nå.... Anonymkode: 58be3...0d8 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #6 Skrevet 21. september 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er flink og jeg vil bli like flink ! Inspirerende ! Fristes til å hive alt i skapet som ikke er plante basert nå.... Anonymkode: 58be3...0d8 Takk! Det er bare en vanesak! Hvis du kutter ut sukker tror jeg du er fysen på det i en overgangsperiode (som en avvenning), så forsvinner det. I dag har jeg null interesse av søtsaker, brus osv. Men da jeg var student var jeg avhengig av brus, tannlegen sa at man blir avhengig av kullsyren (det stimulerer spyttproduksjonen eller noe sånn). Og jeg sleit mest ned å kutte ut det. Men i dag merker jeg ingenting. Jeg er 100% sikker på at kostholdet mitt gjør livet mitt bedre. Tidligere slet jeg enormt med magen, såpass at jeg ble utredet for chrons. Men etter at jeg for to år siden kuttet ut kjøtt, sukker og hvitt mel har jeg vært 100% frisk! Jeg har aldri noe som helst med magen lengre, og jeg blir aldri syk. Spiser mye bær og ingefær, tror det hjelper 😄 Dette klarer du! Jeg heier på deg 😊 Anonymkode: 3b050...924 6
debattanten Skrevet 21. september 2018 #7 Skrevet 21. september 2018 Noen mennesker elsker å fortelle andre hvordan de skal leve og bruke tiden sin. 4
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #8 Skrevet 21. september 2018 Blabla spiser maaaasse og er såå slank blablabla får kjeft for å være slank og aktiv blablabla Anonymkode: 3e947...c64 21
Eira. Skrevet 21. september 2018 #9 Skrevet 21. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Blabla spiser maaaasse og er såå slank blablabla får kjeft for å være slank og aktiv blablabla Anonymkode: 3e947...c64 Oi! Tror faktisk veldig på TS når hun sier hun får negative reaksjoner fra andre grunnet sitt kosthold, når dette er en reell respons på innlegget hennes. 24
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #10 Skrevet 21. september 2018 Jepp når jeg slanket meg og ikke spiste alt det herre kake godteristyret blir det så utrolig godt lagt merke til. Alle bare, men herregud bare litt. Osv.. Skjønner TS godt. For min del ikke skulle jeg hanskes med mitt eget sukkerbehov og kjempe for vektnedgang, nei jeg måtte forsvare det overfor andre også. Anonymkode: 9c490...542 1
Inwe Skrevet 21. september 2018 #11 Skrevet 21. september 2018 (endret) Hev deg over det. Jeg får kommentarer på mitt kosthold også, spiser plantebasert, men kunne ikke brydd meg mindre. Jeg vet jeg gjør et riktig valg for meg. Særlig kommentarer "men nå er du jo tynn nok, du må begynne å spise mer fett!" Og jeg propper i meg nøtter, kokos og hummus som bare det Endret 21. september 2018 av Inwe 2
Pearl2.0 Skrevet 21. september 2018 #12 Skrevet 21. september 2018 Jeg tror at de som alltid kommenterer negativt på at man ikke forsyner seg med kake/bakst/konfekt etc til lunsj på jobb er sjalue siden de ikke klarer å motstå det selv. Jeg spiser heller ikke søtsaker på dagen, skal jeg unne meg noe blir det på kvelden. Enklere å holde oversikt og begrense det ned en slik regel/vane. 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #13 Skrevet 21. september 2018 Nå skal jeg gjøre en typisk KG-ting, nemlig å spre om meg med diagnoser. Personlig mener jeg du bedriver en form for selvhevdelse og at du viser tydelige tegn til ortoreksi. "Jeg er SÅ flink og spiser BARE sunt og har ikke det minste lyst på NOE av det de andre koser seg med.» Nå skal jeg komme med litt jantelov, også: Selv om du ikke sier noe høyt til dem, er du nemlig ikke noe bedre enn dine kritikere, TS. Du kritiserer dem jo helt tydelig her. Det er helt åpenbart hva du tenker om dem, og i din måte å uttrykke deg på setter du deg selv langt høyere enn dem. Din nedlatende kritikk av «alle andre» er helt tydelig: «Jeg sier ikke noe, jeg, men de andre har både Nugatti og McDonalds til lunsj.» Anonymkode: 57828...352 24
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #14 Skrevet 21. september 2018 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå skal jeg gjøre en typisk KG-ting, nemlig å spre om meg med diagnoser. Personlig mener jeg du bedriver en form for selvhevdelse og at du viser tydelige tegn til ortoreksi. "Jeg er SÅ flink og spiser BARE sunt og har ikke det minste lyst på NOE av det de andre koser seg med.» Nå skal jeg komme med litt jantelov, også: Selv om du ikke sier noe høyt til dem, er du nemlig ikke noe bedre enn dine kritikere, TS. Du kritiserer dem jo helt tydelig her. Det er helt åpenbart hva du tenker om dem, og i din måte å uttrykke deg på setter du deg selv langt høyere enn dem. Din nedlatende kritikk av «alle andre» er helt tydelig: «Jeg sier ikke noe, jeg, men de andre har både Nugatti og McDonalds til lunsj.» Anonymkode: 57828...352 Anonymkode: 4cdfd...df8 7
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #15 Skrevet 21. september 2018 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå skal jeg gjøre en typisk KG-ting, nemlig å spre om meg med diagnoser. Personlig mener jeg du bedriver en form for selvhevdelse og at du viser tydelige tegn til ortoreksi. "Jeg er SÅ flink og spiser BARE sunt og har ikke det minste lyst på NOE av det de andre koser seg med.» Nå skal jeg komme med litt jantelov, også: Selv om du ikke sier noe høyt til dem, er du nemlig ikke noe bedre enn dine kritikere, TS. Du kritiserer dem jo helt tydelig her. Det er helt åpenbart hva du tenker om dem, og i din måte å uttrykke deg på setter du deg selv langt høyere enn dem. Din nedlatende kritikk av «alle andre» er helt tydelig: «Jeg sier ikke noe, jeg, men de andre har både Nugatti og McDonalds til lunsj.» Anonymkode: 57828...352 Vel gode poeng her også. Anonymkode: 9c490...542 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #16 Skrevet 21. september 2018 1 time siden, Pearl2.0 skrev: Jeg tror at de som alltid kommenterer negativt på at man ikke forsyner seg med kake/bakst/konfekt etc til lunsj på jobb er sjalue siden de ikke klarer å motstå det selv. Jeg spiser heller ikke søtsaker på dagen, skal jeg unne meg noe blir det på kvelden. Enklere å holde oversikt og begrense det ned en slik regel/vane. Hvorfor skal alltid alt forklares med sjalusi???! Det høres bate dumt ut i lengden. Nei, det er nok ikke fordi de er sjalu på ts.. Anonymkode: 4d973...99e 4
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #17 Skrevet 21. september 2018 Alle som skiller seg ut for noen kommentarer. Er vel ikke noe å bry seg om det. Anonymkode: eb0a5...d33
Gjest boblebrist Skrevet 21. september 2018 #18 Skrevet 21. september 2018 (endret) Faktisk McDonalds i lunsjen! Tenke seg til! Er du sikker på at det bare er din mat som kommenteres? Der jeg jobber er det relativt vanlig å kommentere andres lunsj, gjerne med litt vennlig erting, selv om det ikke nødvendigvis er høflig. Endret 21. september 2018 av boblebrist
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #19 Skrevet 21. september 2018 Å, det er jo bare small talk. Hva skal man snakke om eller kommentere når man sitter rundt et kakefat, da. "Jammen var den god,", "Så flink du er til å bake", "Jeg tar et stykke til, jeg". Hvorfor spiser ikke du kake?" . Spiste lunsj med mine kolleger isted, og det ble kommentert at jeg spiste sushi ("det så jammen godt ut, men orker ikke selv å gå til butikken i dette regnet"), at en annen alltid har polarbrød, og at salaten til hun lavkarbodamen så fristende ut i dag. Menyen i kantina er jo en gjenganger. De som følger en eller annen diett snakker jo gjerne om det selv. De som er avholds må gjennomgå de samme spørsmålene gang på gang på gang hvis de finner på å gå på fredagspils og fest, mest av nysgjerrighet, ikke av sjalusi. Hvis du skifter til treningstøy eller drar rundt på treningsutstyr, er det selvfølgelig det folk spør om. At du ikke spiser kake syns jo, det er bare så enkelt.Bare lev med det, og la vær å bry deg med hva de andre spiser (hvis du virkelig gir så blaffen, hvorfor vet du det så godt da?). Anonymkode: 6a3d1...e2d 10
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #20 Skrevet 21. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nå skal jeg gjøre en typisk KG-ting, nemlig å spre om meg med diagnoser. Personlig mener jeg du bedriver en form for selvhevdelse og at du viser tydelige tegn til ortoreksi. "Jeg er SÅ flink og spiser BARE sunt og har ikke det minste lyst på NOE av det de andre koser seg med.» Nå skal jeg komme med litt jantelov, også: Selv om du ikke sier noe høyt til dem, er du nemlig ikke noe bedre enn dine kritikere, TS. Du kritiserer dem jo helt tydelig her. Det er helt åpenbart hva du tenker om dem, og i din måte å uttrykke deg på setter du deg selv langt høyere enn dem. Din nedlatende kritikk av «alle andre» er helt tydelig: «Jeg sier ikke noe, jeg, men de andre har både Nugatti og McDonalds til lunsj.» Anonymkode: 57828...352 Dessverre var det dette jeg fikk ut av innlegget ditt ts. Jeg kjenner noen som klager over at de har "haters" mens de tydelig har ortodeksi og samtidighevder seg selv over andre. Dømmer dem som ikke er like "flinke og sunne" som dem. Klager når det blir servert noe usunt på jobben. Hvis du har slik holdning så er det ikke rart at du får reaksjoner. Anonymkode: 294d7...c08 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå