Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg vet ikke hvor jeg kan spørre, så prøver meg her.. 5. September var min første dag i mens, blødde så til 9. Sep..

14. Sep. Fikk jeg plutselig blod på papiret når jeg tørket meg og jeg har gjort det 6 av de 7 siste dagene. Idag var det plutselig mer (har riktignok hatt sex idag) og det var en blodklump eller noe i do🙈 jeg har PCOS, men har aldri vært plaget med blødninger for å si det sånn.. har som regel en syklus på 30-60. 

Hva er det som skjer med kroppen min? Hvorfor blør jeg? Jeg vet prevensjon ofte kan være en årsak til blødning, men det har jeg ikke brukt på over et år. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil tro at det kan komme av stress, mye rart som skjer med kroppen når man stresser mye over lang tid! det kan jo også komme av en infeksjon eller betennelse ellernoe sånt i underlivet. Så kan det vel også være overgangsalderen.. men det kan jo være helt irrelevant

ville tatt meg en tur til legen, eller i det minste ringt inn og hørt med dem. Ikke kult å gå for lenge med noe som mest sannsynlig burde bli sjekket opp med en gang

Skrevet
1 time siden, Milanos skrev:

Jeg vil tro at det kan komme av stress, mye rart som skjer med kroppen når man stresser mye over lang tid! det kan jo også komme av en infeksjon eller betennelse ellernoe sånt i underlivet. Så kan det vel også være overgangsalderen.. men det kan jo være helt irrelevant

ville tatt meg en tur til legen, eller i det minste ringt inn og hørt med dem. Ikke kult å gå for lenge med noe som mest sannsynlig burde bli sjekket opp med en gang

Takk for svar, jeg skal til legen om en uke, tenkte å ta det opp da. Jeg er 24 år, så håper da virkelig ikke det er noen overgangsalder😂 

Jeg er en veldig stresset person, så kan nok fort være det som er årsaken ja :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg opplevde det samme TS, og det viste seg at jeg hadde endometriose.

Det skader ikke å få utredning for dette, da det er noe som kan utvikle seg til å bli både smertefullt og skadelig. Det som er litt vanskelig er at man ikke kan få 100% diagnose uten laporoskopi. Men verdt å sjekke ut om du opplever andre symptomer - og spesielt dersom du ønsker barn.

Anonymkode: 5105a...5e4

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplevde det samme TS, og det viste seg at jeg hadde endometriose.

Det skader ikke å få utredning for dette, da det er noe som kan utvikle seg til å bli både smertefullt og skadelig. Det som er litt vanskelig er at man ikke kan få 100% diagnose uten laporoskopi. Men verdt å sjekke ut om du opplever andre symptomer - og spesielt dersom du ønsker barn.

Anonymkode: 5105a...5e4

Ååh, ja jeg har faktisk lurt på om jeg kan ha endometriose før pga mye smerter blant annet, så det kan sikkert være lurt å spørre om.. jeg har heldigvis et barn, men det tok lang tid å bli gravid. 

Skrevet

Har også pleid å ha småblødninger mellom EL og mens. Har sterk grad endometriose. 

Anonymkode: 6be7b...82c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...