AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #1 Skrevet 20. september 2018 Jeg er liksom så vakker, flott og attraktiv. Ble mobbet gjennom ungdomsskolen, og ble alltid fortalt hvor flott jeg var av lærere, foreldre og deres venner. Synes ikke jeg er stygg jeg heller, i speilet i hvertfall. Men på bilder så synes jeg ikke noe om meg selv, egentlig. Jeg er ikke bitter på mobbingen, den er fortid. Men det er noe sant i dette, med at de flotte kvinnene får de beste fordelene. Hvis jeg var så flott, hadde jeg kanskje fått litt flere fordeler. Nei, jeg mener ikke at jeg skal være hun alle ser opp til, som får alt "gratis" og masse særbehandling. Jeg er bare sur over løgnen om hvor flott jeg er. For eksempel, vi begynte på videregående og jeg måtte flytte. De veldig flotte jentene hadde kjærester, som kjørte fete biler, bmw'er osv. De guttene som likte meg, var de som kjørte slitne volvo 240. Nok om det, vdg tok jo slutt. Så begynte jeg på studier, fikk øyne på en veldig kjekk mann der. Det var ikke ofte jeg virkelig kunne falle for noen utseende, men han der altså.. Jeg prøvde å få kontakt, jeg fikk alltid oppmerksomhet så hvorfor skulle jeg ikke få det fra han? Men fikk det aldri. Han var allerede på ei annen som alltid var i "sentrum". Og lå rundt...han var en slik type, som bare ville ha pulevenninner så jeg glemte han fort. Men så ville han plutselig date ei annen i klassen min, som var veldig pen. Ei fra finere strøk i Oslo, og jeg følte meg enda en gang oversett. Jeg ble typisk nok ikke sett av han jeg egentlig ville ha. Men hun orket han ikke til slutt fordi han ble en drittsekk i fylla. Jeg gikk videre for han var ingen bra gutt. Slapp heldigvis å like noen ila 4 år. Det ble nesten gjensidig med neste, men de gikk over etter dating i 2 år. Veiene våres spredte seg også, og vi forelsket oss på hver vår kant. Han kom i sitt første forhold og virker lykkelig med det, jeg forelsket meg også på nytt, men jeg turte ikke å gå veien med han. Så er det problemet,selv om han viste interesse så gav han opp til slutt. Jeg liker han enda, og har bare akseptert at det er litt slik det kommer til å være. Tror dessverre han liker ei bekjent av meg bedre, ei tidligere kollega. Har hatt det i tankene mye faktisk, at den dagen hun dukker opp sammen med meg så vil han velge henne over meg. Hun er blidere, mer fornøyd og penere. Han liker hvert eneste bilde hun legger ut, faktisk, hvert eneste ett omtrent. Mens hos meg kan det være hvert 3-5 bilde. Hun liker nesten ikke hans bilder lenger, mens jeg liker av og til. Det typiske er at det er en annen mann som ble interessert i meg sist i 2017. OG han har prøvd å date og hele pakka. Han sender melding hver dag og har gjort det i flere mnd. Jeg tenker jo om dette kunne vært han andre. Skulle ønske det var fra han jeg fikk meldinger hver dag. men det er sikkert en kvinne som er flott på ordentlig som får det. så er det han totalt uinteressante som aldri gir opp meg da. blir irritert hver gang navnet hans står på skjermen min. Dette må da egentlig være et tegn på at jeg egentlig ikke er noe bra. Jeg er til utredning i tillegg, og har alltid manglet litt respekt fra jevnaldrede og barn....mulig aspegers. En oppegåene bra mann vil da aldri ha ei dame som er autist???? Anonymkode: acd88...bdb
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #2 Skrevet 20. september 2018 Voivoi...... Anonymkode: 4533f...4c4 4
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #3 Skrevet 20. september 2018 Du fremstår som svært overfladisk. Det er sjelden et sjarmerende trekk Anonymkode: e7da1...550 8
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #4 Skrevet 20. september 2018 jada jeg visste at moralens voktere var de første til å dukke opp Anonymkode: acd88...bdb
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #5 Skrevet 20. september 2018 Det virker som du tror at det å være pen og bli likt på grunn av det betyr at du har "høy" verdi og så går du etter sånne typiske kjekkaser? Jeg tenker at det handler om at selvtilliten din ikke er særlig høy og at selvbildet ditt er lavt. Spesielt når du måler din egen verdi i forhold til det å være vakker og tar avslagene som en bekreftelse på at du ikke er noe særlig. Jeg tror egentlig at du må jobbe med å faktisk begynne å like deg selv og ikke måle din verdi i hvor pen du er. Anonymkode: de0fd...2df 8
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #6 Skrevet 20. september 2018 Har du forsøkt å bli kjent med interessante menn gjennom en lidenskap som du har? Feks en lidenskap som natur/turer/reiser/foto/musikk/annet. Anonymkode: d4ae5...32b 5
Kvinne87Rogaland Skrevet 20. september 2018 #7 Skrevet 20. september 2018 Hovedproblemet ditt er at du konstant sammenligner deg med andre, og nærmest går ut ifra at mennene du dater vil like noen andre bedre. Kanskje du har et mindreverdighetskompleks? Det blir som en selvoppfyllende profeti: du er usikker og hele tiden på vakt for andre, og da får du en utstråling som ikke er attraktiv. Det at du hele tiden føler at andre kvinner blir valgt over deg, fører faktisk til at mannen heller velger de. Ingen orker å være sammen med noen som konstant sammenligner seg med andre, er usikker, sjekker hvor ofte kjæresten liker andres bilder osv. Det er skikkelig slitsomt. Jeg tipper at det ikke er noe galt med utseende ditt. Men du må jobbe med å like deg selv, akseptere deg selv, og innse at du fortjener en bra mann. Og at du unner deg selv å bli lykkelig. Fordi sannheten (for alle kvinner) er at det vil alltid finnes noen som er vakrere, blidere, flinkere osv. Og hvis man ikke kommer over det blir man aldri trygg, aldri lykkelig. 7
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #9 Skrevet 21. september 2018 Ble også mobbet, synes selv jeg kun er ok utseendesmessig, men er snill og grei. Fått de guttene jeg ville ha fra jeg var 20, vist fordi jeg er pen. Men, jeg har godt selvbilde, altså jeg vet jeg er et snilt menneske og ser det gode i alle, derfor har jeg en trygghet i meg selv folk gjerne vil ha i sitt liv.Så tror faktisk mitt bilde av meg selv utseendesmessig er rett, jeg er ok, thats it, men jeg har en trygghet i den jeg er som gjør at jeg dermed er tiltrekkende på de jeg føler tiltrukket til. Hvordan man er kan få noen å gå fra ok til smellvakker, eller fra smellvakker til stygg. Så endrer du den "jaja er det jeg fortjener så" til å tro på deg selv, så skal du se du får de du vil ha. Sånn bare til orientering. Anonymkode: 96750...b66
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #10 Skrevet 21. september 2018 Herregud så grunn du er. Om du begynner å fokusere på noe annet enn utseende ditt får du kanskje oppmerksomhet fra rett typen menn. Anonymkode: 1eccf...3a9 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #11 Skrevet 21. september 2018 15 hours ago, AnonymBruker said: For eksempel, vi begynte på videregående og jeg måtte flytte. De veldig flotte jentene hadde kjærester, som kjørte fete biler, bmw'er osv. De guttene som likte meg, var de som kjørte slitne volvo 240. Nok om det, vdg tok jo slutt. Anonymkode: acd88...bdb Huff, dette må ha vært veldig traumatiserende...fikk du PTSD av dette? Anonymkode: 55d24...8aa
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #13 Skrevet 21. september 2018 Du har store mentale problemer og det er de som hindrer deg i å få deg kjæreste. Du har en forvridd oppfatning av virkeligheten, du lever i en lala-verden som fungerer på en helt annen måte enn den virkelige. Du har tydeligvis blitt skada av mobbing + at du ble fortalt at du er pen. Lav selvtillit gjør at du ikke synes du er den pen nok. At alle fortalte deg at du er pen har gjort at du overfokuserer på den egenskapen og tror den er viktigere enn den er. Siden så mange nevnte det så ofte, så begynner du å tenke at det er veldig viktig, for hvorfor ellers skulle andre fokusere så mye på det hos deg? Resultat = mentale problemer Anonymkode: d6fe6...f8e 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #14 Skrevet 21. september 2018 Det er da ikke hvor pen du er som betyr alt. Virker som du har alt for mye fokus på utseendet. Å være pen gir gjør at du får noen blikk, men sjarm og personlighet må til for å beholde dem. Pene mennesker uten sjarm og personlighet blir mindre pene når man blir kjent med dem. Helt ordinære personer med sjarm og personlighet blir vakrere og vakrere når man blir kjent med dem. Om du er til utredning for asbergers sliter du antagelig litt med de sosiale kodene, og ja det er en utfordring, men noe du kan jobbe med. Å finne sin match er ingen konkurranse i skjønnhet, men å finne den som passer deg, og som du passer. Anonymkode: 87f6c...7c5 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #15 Skrevet 21. september 2018 Wow uff da, ser at det er første verdens problemer for noen norske kvinner *gjesp* Anonymkode: 272e6...1c0
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #16 Skrevet 21. september 2018 De forsvinner fordi de enten vil ha noe annet enn du kan gi, du er for overfladisk eller rett og slett fordi utseende ikke er alt. Fokuserer man for mye på utseende og for lite på personligheten, så varer det aldri! Jeg er overvektig, ble mobbet, har ikke akkurat noe supert selvbilde, og helt middels pen. Men jeg har aldri hatt trøbbel med å hverken finne en mann eller beholde en. Enten det har vært bare for sex eller forhold. Du må ha mer å gi enn utseende. Utseende falmer og forsvinner. Det er ikke utseende han skal leve med i hverdagen, men deg! Anonymkode: 51f84...f3a 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #17 Skrevet 21. september 2018 Ditt første problem er at du.må lære deg å skrive bedre. Gjerne med avsnitt. Ditt neste problem er at du er overfladisk. Ditt tredje problem er at du heile tiden sammenligner deg med andre. Ditt fjerde problem er at du på forhånd klarer å spekulere ut hva som skal skje i ett forhold og at du nærmest vet allerede hva andre tenker og hva de kommer til å gjøre. Løsningen din er å slappe mer av, slutt med alt det som nevnes ovenfor. Det med asperger og autisme kan jeg ikke uttale meg om.... Anonymkode: fe7b7...b04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå