AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #1 Skrevet 20. september 2018 Vi har oppgradert nettet fra 100-250 mbs, men nettet hakker så voldsomt og bruker masse tid på å laste inn innhold. Samtlige enheter i huset mister nettet. Speed-test viser max download på 140 og upload på max 14 (av 30) hvis vi er heldige. Til og med aviser, serier og alt hakker. Ringte CD og de sier det kan være forstyrrelser i mellom, men vi har ruter max 2m fra enhetene, likevel oppleves stadig veldig ustabilt. Modemet er en speed touch Thomsom modem. CD sier de ikke kan gjøre noe. Hva gjør vi?? Får ikke byttet nett pga borettslag. Noen som har veldig peiling på dette og admin innstillinger jeg bør se på? Anonymkode: 0a6a5...336
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #2 Skrevet 20. september 2018 Ingen kyndige?? Anonymkode: 0a6a5...336
Gjest Hei der Skrevet 20. september 2018 #3 Skrevet 20. september 2018 Prøv og koble og direkte til sentral via nettverkskabel og sjekk hastigheten da
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #4 Skrevet 20. september 2018 Test direkte fra modem til PC med nettverkskabel. Måler du bra hastighet derfra er det ruteren din du må se på. (Teste fra 5 GHz, endre trådløst kanal etc) Måler du lav hastighet direkte fra modemet til PC må du ta kontakt med Canal digital igjen. Eventuelt høre om å få nytt modem, nyere modell enn det du har nå. Anonymkode: 347fa...0a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå