Thomasine Skrevet 16. mars 2005 #1 Skrevet 16. mars 2005 Her er et innlegg fra Lommelegen: http://www.lommelegen.no/art/art2548.asp Her er en oppgave om REM-søvn: http://www.propaganda.net/skoleside/3182.shtml Mistenkelig like, eller hva?! Er jo ren kopi, og så signerer man med eget navn.... Ikke måte på hva folk kan få seg til å gjøre... De som tar inn oppgaver på nettsiden har ikke sjekket kildene sine bra nok...
Gjest Embla s Skrevet 16. mars 2005 #2 Skrevet 16. mars 2005 Kjenner en norsklærer som bruker ufattelig mye tid på å lete etter tekster på nett når hun retter skriftlige oppgaver. Mange som prøver seg på dette :-?
Gjest Formosiss Skrevet 16. mars 2005 #3 Skrevet 16. mars 2005 Hehe, jeg skal ikke spørre hvorfor du sitter på en side som faktisk gir ut andres oppgaver i håp om at noen skal bruke dem ;-)
Dru Skrevet 17. mars 2005 #4 Skrevet 17. mars 2005 De fleste kjenner vel til Propaganda, tror jeg. Men det åpner for en mer prinsipiell debatt om plagiering. Jeg tenker på alle investeringene som blir gjort i høyere utdanning, for å kunne ta de som kopierer/plagierer. Men er det fokus på dette nedover i trinnene? Videregående og ungdomsskole, altså. Det er prisverdig at en lærer bruker tid på å finne ut om oppgaver er kopiert/plagiert. Ikke hovedsaklig fordi jeg mener at eleven fortjener en smekk, men fordi de skal lære seg å bruke eget materiale. Problemet med å kopiere er jo at man ikke forstår det man skriver, man bare leser det. Jeg synes det er viktig at elever lærer seg å skrive oppgaver skikkelig. Både å drive research på en skikkelig måte og å bearbeide den innhentede informasjonen. Så disse programmene som universiteter og høyskoler bruker burde bli gitt til ungdomsskoler og videregående. Selv om disse mest sannsynlig vil klare seg med Google. Google er veldig effektivt på sånt.
Thomasine Skrevet 17. mars 2005 Forfatter #5 Skrevet 17. mars 2005 Hehe, jeg skal ikke spørre hvorfor du sitter på en side som faktisk gir ut andres oppgaver i håp om at noen skal bruke dem ;-) :-) Jeg brukte Google og søkte etter "REM-søvn". Skumma gjennom endel sider og merket meg at jeg hadde lest den ene tidligere... :-? Om jeg hadde tanker om å bruke oppgaven til det du insinuerer, tror du jeg kanskje ville latt være å ta det opp her da... Gi meg litt, bare litt kreditt, da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå