AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #1 Skrevet 20. september 2018 Jeg er en alenemor på barn på 8 måneder, har aldri hatt en eneste time avlastning. Merker nå jeg begynner å bli veldig sliten jo mer krevende barnet blir. Er det vanlig at man ikke ber om barnevakt eller hjelp på så lang tid? Min søster som er gift og har datter på 1 år får barnevakt hele tiden mens min mor har nærmest null kontakt med barnet mitt pga mener jeg er mer «mislykket» Anonymkode: ae1ee...9b4
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #2 Skrevet 20. september 2018 Til 3 års alder så hadde jeg aldri barnevakt, men etter 3 år så var det 1 natt i mnd fast hos bestefar. Altså, jeg kunne dra å handle alene og bestefar passet barnet, men har aldri hatt behov for å dra på byen etc. Men det er så klart helt greit å spørre om fri hvis man føler man trenger. Anonymkode: f521b...918
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #3 Skrevet 20. september 2018 Det er faktisk ikke sikkert at moren din ignorerer deg og barnet ditt fordi du er mislykket. Det kan være tusen andre grunner. Mest sannsynlig tror hun at du ønsker space og/eller dere har et komplisert forhold og hun venter på at du er klar for mer kontakt. Du kan jo besøke henne, og spørre om hun kan passe litt mens du tar en dusj/hvil? Anonymkode: 7b57a...86c
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #4 Skrevet 20. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er faktisk ikke sikkert at moren din ignorerer deg og barnet ditt fordi du er mislykket. Det kan være tusen andre grunner. Mest sannsynlig tror hun at du ønsker space og/eller dere har et komplisert forhold og hun venter på at du er klar for mer kontakt. Du kan jo besøke henne, og spørre om hun kan passe litt mens du tar en dusj/hvil? Anonymkode: 7b57a...86c Har gjort det. Da sier hun bare hun er så sliten og orker ikke.. mens hennes andre barnebarn passer hun gledelig ikke viktig for meg, har venner jeg kan spørre men vil ikke virke som jeg ikke mestrer dette å være alenemor. Jeg som valgte dette ❤️ Anonymkode: ae1ee...9b4
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #5 Skrevet 20. september 2018 Mamma eller søsteren min hentet av og til gutten min i bhg. hvis jeg måtte jobbe lange dager. Kanskje et par, tre ganger i måneden. Og omtrent 3-5 netter i året har han pleid å sove hos en av dem. Barnet bor 100% hos meg, men noe mer avlastning har jeg likevel ikke følt behov for. Trist at din mor trekker seg unna, håper det går seg til. Det kan være så verdifullt å vokse opp med søskenbarn, tanter, onkler og besteforeldre i nær relasjon. Anonymkode: 1d823...8ab
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #6 Skrevet 20. september 2018 Masse, jeg og foreldrene mine bor i generasjonsbolig da, og begge er pensjonister❤️ Jeg vet helt ærlig ikke hva jeg hadde gjort uten. 8 mnd uten NOE avlastning hørtes heftig ut! Anonymkode: 505e1...3d0
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #7 Skrevet 20. september 2018 Jeg var 100% alene i to år før jeg fikk avlasning. Hadde ikke 1 time engang. Var helt utslitt ned i kjelleren. Etter fylte to år var barnet en natt en gang i mnd hos besteforeldre. Det ble utvidet til to netter når barnet ble litt større. Nå er barnet syv år og har ingen fast avtale om avlastning. Har ikke hatt fast avtale det siste året, nå er det sånn innimellom. Anonymkode: b2bc7...a9e
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #8 Skrevet 20. september 2018 Hva med barnefar? eksen min hadde begge ungene 1 natt annenhver helg fra yngste var 2år. Vi har sakte utvidet det så nå er det 4 netter annnenhver helg. Før yngste fyllte 2 hadde jeg ikke avlastning annet enn en barnevakt i ny og ne. Anonymkode: 83718...2ab
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #9 Skrevet 21. september 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Har gjort det. Da sier hun bare hun er så sliten og orker ikke.. mens hennes andre barnebarn passer hun gledelig ikke viktig for meg, har venner jeg kan spørre men vil ikke virke som jeg ikke mestrer dette å være alenemor. Jeg som valgte dette ❤️ Anonymkode: ae1ee...9b4 Men hvis du ikke spør om hjelp så kan du jo nesten ikke forvente at folk skal vite at du ønsker hjelp heller. Og hva med barnefar og hans familie? Anonymkode: 6cfde...908
Tanuki Skrevet 21. september 2018 #10 Skrevet 21. september 2018 Er ikke egentlig alenemor, men siden mannen min jobber i utlandet er jeg helt alene om den daglie omsorgen. Foreldrene mine er barnevakter kanskje 1 helg annenhver måned. Skulle gjerne hatt mer avlastning, men de er veldig opptatte og bor langt unna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå