AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #1 Skrevet 20. september 2018 Hvis du hadde kuttet kontakten med et familiemedlem etter råd fra helsetjenesten, la oss bare si at det var av en god grunn. Og du ikke har hatt kontakt med personen på flere måneder, og ikke ønsker kontakt igjen. Og personen hadde gitt deg en gave til bursdagen din. Hadde du tatt i mot, eller levert gaven tilbake? Hadde det hatt noe å si for deg hva som evt. sto i kortet? Eller om gaven var ting eller penger? Jeg ønsker ikke å få gave, når situasjonen er som den er. Samtidig er jeg ikke sur på personen, og er redd for å virke utakknemlig, frekk, sint, eller et eller annet - hvis jeg leverer gaven tilbake - hvis gaven var gitt i god mening. Det er jeg ikke sikker på. Usikker på om gaven gis av feil årsaker, eller om det er fordi personen bryr seg. Er i tvil om hvilke signaler jeg sender om jeg gjør det ene eller det andre. Anonymkode: f031c...9ec
Milanos Skrevet 20. september 2018 #2 Skrevet 20. september 2018 Vet personen at du har kuttet kontakten? Hvilken anledning er det gaven blir gitt? Hvis den ikke har noen sammenheng med noe så ville jeg nok bare tatt den imot og ikke gjort noe mer. Kommenterer personen på det så ville jeg direkte spurt hvorfor han eller hun har gitt gaven.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #3 Skrevet 20. september 2018 Just now, Milanos said: Vet personen at du har kuttet kontakten? Hvilken anledning er det gaven blir gitt? Hvis den ikke har noen sammenheng med noe så ville jeg nok bare tatt den imot og ikke gjort noe mer. Kommenterer personen på det så ville jeg direkte spurt hvorfor han eller hun har gitt gaven. Ja. Bursdag. Den første etter at jeg kuttet kontakten. Anonymkode: f031c...9ec
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 20. september 2018 #4 Skrevet 20. september 2018 (endret) w Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #5 Skrevet 20. september 2018 For lite detaljer. Kan ikkje gi eit godt svar. For alt eg veit så er det eit forsøk på manipulasjon for å hala deg tilbake som delvis ser ut til å virka? Spekulering hjelper ikkje. Om du kutta ut kontakten fordi det er ein VELDIG god grunn SÅ kaste du gåva rett i søppelet sånn at det ikkje får starta tankeverksem sjå deg. Du har aldri sett eller fått noko gåve. Den personen eksisterer ikkje i dit liv lenger. Anonymkode: 52a92...1c6 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #6 Skrevet 20. september 2018 3 minutter siden, Nasse Nøff ❤ said: Jeg hadde ikke tatt imot gaven. Fordi det kommer med forpliktelser om at jeg må selv gi gave til personen. Har jo kuttet kontakten av en grunn. Jeg føler ikke at jeg må gi noe tilbake. Vil ikke ta i mot gaven, men det stresser meg veldig å skulle gi den tilbake, i tilfelle personen blir sint eller skuffet. Anonymkode: f031c...9ec
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #7 Skrevet 20. september 2018 Jeg hadde nok bare tatt imot gaven og ikke sagt noe mer. Nå har jo vi null ide om hva situasjonen er men kan det være en måte å få deg til å ta kontakt? Enten for å si takk eller gi den tilbake... Anonymkode: 5961e...6b6 1
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 20. september 2018 #8 Skrevet 20. september 2018 (endret) AnonymBruker skrev (På 20.9.2018 den 17.07): Jeg føler ikke at jeg må gi noe tilbake. Vil ikke ta i mot gaven, men det stresser meg veldig å skulle gi den tilbake, i tilfelle personen blir sint eller skuffet. Anonymkode: f031c...9ec Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Gjest Wano91 Skrevet 20. september 2018 #9 Skrevet 20. september 2018 Gjør det som er mest behagelig for deg. Du kan ta i mot uten å si noe og fortsette sånn som du gjør nå. Du kan si nei. Du kan ignorere hele opplegget. Osv.. Ditt liv. Ikke utsett deg selv for unødvendige ting som suger energien ut av deg. Jeg er 99% sikker på at du har en god grunn til å ikke ha kontakt så gjør akkurat det som passer deg.
SoWhat? Skrevet 20. september 2018 #10 Skrevet 20. september 2018 Hadde tatt i mot gaven. Å levere tilbake er litt sånn trass og barnslig syns jeg. Vet jo ingenting om grunnen til at ting er som det er, men normalt gir vel folk gaver fordi de i det minste bryr seg litt? Så hadde tatt i mot uten å gjøre noe mer ut av det. 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #11 Skrevet 20. september 2018 2 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev: Det er jo så å si en selvfølge da. Du mottar og du gir. Ihvertfall i min omgangskrets. Hvis noen -la oss si noen i din omgangskrets- misbrukte deg da du var liten, og du først som 35-åring turte å stå opp for deg selv og kutte kontakten, og denne personen ga deg en gave, hadde du følt for å gi en gave tilbake da også? Det er ikke snakk om vanlig situasjon det her, så vanlige regler om å få og gi blir kanskje litt endret. Anonymkode: a7e9c...bca
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #12 Skrevet 20. september 2018 2 timer siden, SoWhat? skrev: Hadde tatt i mot gaven. Å levere tilbake er litt sånn trass og barnslig syns jeg. Vet jo ingenting om grunnen til at ting er som det er, men normalt gir vel folk gaver fordi de i det minste bryr seg litt? Så hadde tatt i mot uten å gjøre noe mer ut av det. Ja, det er det jeg er redd for. Samtidig har ikke personen lov til å ta kontakt med meg, men å gi gave gjennom andre er ikke helt det samme. Jeg er usikker. Skulle ønske jeg ikke hadde fått noe i det hele tatt 😕 Anonymkode: a7e9c...bca
Den røde fare Skrevet 20. september 2018 #13 Skrevet 20. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis noen -la oss si noen i din omgangskrets- misbrukte deg da du var liten, og du først som 35-åring turte å stå opp for deg selv og kutte kontakten, og denne personen ga deg en gave, hadde du følt for å gi en gave tilbake da også? Det er ikke snakk om vanlig situasjon det her, så vanlige regler om å få og gi blir kanskje litt endret. Anonymkode: a7e9c...bca I en slik situasjon hadde jeg med glede gitt gaven tilbake.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #14 Skrevet 20. september 2018 Lever den tilbake. Legg den i postkassen eller via noen andre. Anonymkode: 24edd...ea2
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 20. september 2018 #15 Skrevet 20. september 2018 (endret) AnonymBruker skrev (På 20.9.2018 den 19.59): Hvis noen -la oss si noen i din omgangskrets- misbrukte deg da du var liten, og du først som 35-åring turte å stå opp for deg selv og kutte kontakten, og denne personen ga deg en gave, hadde du følt for å gi en gave tilbake da også? Det er ikke snakk om vanlig situasjon det her, så vanlige regler om å få og gi blir kanskje litt endret. Anonymkode: a7e9c...bca Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
SoWhat? Skrevet 20. september 2018 #16 Skrevet 20. september 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er det jeg er redd for. Samtidig har ikke personen lov til å ta kontakt med meg, men å gi gave gjennom andre er ikke helt det samme. Jeg er usikker. Skulle ønske jeg ikke hadde fått noe i det hele tatt 😕 Anonymkode: a7e9c...bca Skjønner at det er en vond/ trist historie bak dette. 😞
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #17 Skrevet 21. september 2018 Ville tatt i mot, og gitt det bort til noen andre. Hvis målet er å ikke ha kontakt, bør du ille levere gaven tilbake, da er det jo du som gjør noe aktivt for å kontakte ham/henne. Bare ignorer. Anonymkode: 57b40...e4a
Gjest Bøff Eløff Skrevet 21. september 2018 #18 Skrevet 21. september 2018 Ville gitt den tilbake. Han har uansett ikke lov å ta kontakt via andre personer.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #19 Skrevet 21. september 2018 Jeg ville gjort det som stresser minst. Hvis det stresser deg å tenke på at du ikke vil ha den så tar du den ikke imot. Hvis det er stress å tenke på at den andre blir sint og du ikke vil gjøre den andre sint så tar du den i mot så lenge det ikke er stress å tenke på at du "må" si takk eller gi noe tilbake. Deretter hadde jeg kastet gaven i søpla eller gitt den bort til noen andre. Evt. gitt den bort til noe veldedig. Anonymkode: 12e6b...be8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå