The Kitten Skrevet 20. september 2018 #1 Skrevet 20. september 2018 (endret) Jeg går i en klasse på cirka 50 stykker, og i den klassen er det en person som ALLTID, og da mener jeg ALLTID kommer forsent. Jeg har forståelse for at ting kan skje, og man kan bli forsinket noen ganger. At det alltid er samme person som kommer etter forelesningenhar startet, det forstår jeg ikke. I tillegg vet jeg at personen bor 10 minutters gange fra skolen, så det går ikke å skylde på kollektivtransport heller, Hva er det med sånne folk? Og er det frekt å spørre hvordan det er mulig? Endret 20. september 2018 av The Kitten 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #2 Skrevet 20. september 2018 Jeg hadde sagt i fra. Eller bedt foreleseren ta det opp... Anonymkode: 3c02e...396
Serafin Skrevet 20. september 2018 #3 Skrevet 20. september 2018 6 timer siden, The Kitten skrev: Jeg går i en klasse på cirka 50 stykker, og i den klassen er det en person som ALLTID, og da mener jeg ALLTID kommer forsent. Jeg har forståelse for at ting kan skje, og man kan bli forsinket noen ganger. At det alltid er samme person som kommer etter forelesningenhar startet, det forstår jeg ikke. I tillegg vet jeg at personen bor 10 minutters gange fra skolen, så det går ikke å skylde på kollektivtransport heller, Hva er det med sånne folk? Og er det frekt å spørre hvordan det er mulig? Hvorfor gidder du å bry deg? Det er ikke ditt problem at denne personen kommer for sent. 38
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #4 Skrevet 20. september 2018 Mens jeg gikk skole var det alltid de som bodde nærmest som kom mest forsent:P Gikk i klasse med en kar bodde rett over veien fra skolen. Det tok 10 sekunder å gå, og han var kronisk forsentkommer:P Folk er forskjellig; noen kommer alltid for sent, og noen er alltid 10 minutter for tidlig. Men med mindre det er veldig forstyrrende(gøy når 10 stk kommer for sent og samtlige har høye heler på parketten...) ville jeg latt være å bry meg. Anonymkode: 84cf1...942 11
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #5 Skrevet 20. september 2018 Jeg ser ikke problemet Anonymkode: 16b1b...eea 9
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #6 Skrevet 20. september 2018 Jeg bodde ved siden av skolen da jeg gikk ungdomsskolen og vgs, og jeg kom alltid sist 😛 Da jeg gikk siste året på vgs hadde jeg kjøreavstand. Tok for det meste buss, men måtte ofte ta bilen da jeg alltid ikke kom meg ut av sengen i tide 😛 JA, det var irriterende å være den som liksom alltid kom for sent. Ei venninne var slik også og jeg pleide å hente henne. Kan være depresjon, eller at vedkommende ikke våkner av klokken eller rett og slett mangel på viljestyrke og selvdisiplin. Ellers er det ikke ditt problem at hn kommer for sent, dette får hn ta ansvar for selv. Anonymkode: e80bc...5e4 2
Sirah Skrevet 20. september 2018 #7 Skrevet 20. september 2018 Dette er ikke ditt problem. Med mindre personen snur hele rommet opp ned når han kommer inn ville jeg ikke brydd meg, heller ledd litt for meg selv. 6
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #8 Skrevet 20. september 2018 22 minutter siden, Serafin skrev: Hvorfor gidder du å bry deg? Det er ikke ditt problem at denne personen kommer for sent. Det er faktisk veldig forstyrrende. Jeg tok master med en som alltid kom ti minutter for sent til forelsesning. Hun sa rett ut at hun prioriterte å bruke ti minutter mer med datteren på 12 år om morgenen enn å komme presis. Så er det inngang forran i klasserommet, si hei/nikke til foreleser, gå gjennom halve rommet og la fire stykker reise seg for å komme inn til en ledig plass, ta av jakke som skaper støy, rote frem skrivesaker og kaffekopp som lager mer støy, stille spørsmål om noen som ble informert om i starten av forelsningen (f.eks at pp blir lagt ut eller hva som er pensum) og gjerne spørre sidemannen om avskrift av notater. Så jo, det er andres problem når en kommer for sent. TS, du kan be fagansavrlig ta det opp. Hos oss ble det gjort uten bedring, men det er verdt et forsøk. Anonymkode: 00bef...05f 33
Serafin Skrevet 20. september 2018 #9 Skrevet 20. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er faktisk veldig forstyrrende. Jeg tok master med en som alltid kom ti minutter for sent til forelsesning. Hun sa rett ut at hun prioriterte å bruke ti minutter mer med datteren på 12 år om morgenen enn å komme presis. Så er det inngang forran i klasserommet, si hei/nikke til foreleser, gå gjennom halve rommet og la fire stykker reise seg for å komme inn til en ledig plass, ta av jakke som skaper støy, rote frem skrivesaker og kaffekopp som lager mer støy, stille spørsmål om noen som ble informert om i starten av forelsningen (f.eks at pp blir lagt ut eller hva som er pensum) og gjerne spørre sidemannen om avskrift av notater. Så jo, det er andres problem når en kommer for sent. TS, du kan be fagansavrlig ta det opp. Hos oss ble det gjort uten bedring, men det er verdt et forsøk. Anonymkode: 00bef...05f Det er forstyrrende i det øyeblikket du gidder å bry deg. Og jo mer du bryr deg, jo mer irriterende blir det jo. 7
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #10 Skrevet 20. september 2018 4 minutter siden, Serafin skrev: Det er forstyrrende i det øyeblikket du gidder å bry deg. Og jo mer du bryr deg, jo mer irriterende blir det jo. Når foreleseren må stoppe opp og vente på ro til vedkommende har funnet seg plass og rigget seg til for å ha ro i rommet, så er det forstyrrende for alle. Du er åpenbart en slik selv som ikke forstår at det kan forstyrrer andre. At det kan skje av og til er en ting, men hver eneste dag er ikke greit. Anonymkode: 00bef...05f 23
Minitroll Skrevet 20. september 2018 #11 Skrevet 20. september 2018 Irriterende for foreleser i alle fall. Litt for andre også når det blir avbrudd på grunn av bråk. Hadde også en herlig medstudent som gjennom 3 år kom konsekvent 20 min forsent til hver eneste forelesning. Hun brukte inngangen fremme med foreleser, slamret med døren og satte opp et monalisa smil hver gang.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #12 Skrevet 20. september 2018 Jeg er i et kull på 70. Vi har innskriving, og de som ikke er tilstede slipper ikke inn. Det tar mye av ressurser, men vi slipper dassfolket. Det forstyrret hele rommet at folk kommer inn. Anonymkode: 08d47...4a7 7
Serafin Skrevet 20. september 2018 #13 Skrevet 20. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Når foreleseren må stoppe opp og vente på ro til vedkommende har funnet seg plass og rigget seg til for å ha ro i rommet, så er det forstyrrende for alle. Du er åpenbart en slik selv som ikke forstår at det kan forstyrrer andre. At det kan skje av og til er en ting, men hver eneste dag er ikke greit. Anonymkode: 00bef...05f Du er åpenbart en slik selv som ikke forstår at det ikke forstyrrer andre. 3
VakobJ Skrevet 20. september 2018 #14 Skrevet 20. september 2018 Med mindre du skal arbeide sammen med denne personen, så ser jeg egt ikke problemet her. Hvis han kommer traskende inn 10 minutter inn i en forelesning, så er det kun han det går utover.
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 20. september 2018 #15 Skrevet 20. september 2018 (endret) Ups, kjenner meg igjen. Endret 3. desember 2018 av Jegskulleønskeat
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #16 Skrevet 20. september 2018 Ser ikke hvorfor du skal blande deg Anonymkode: 5ad27...782 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #17 Skrevet 21. september 2018 12 timer siden, Serafin skrev: Hvorfor gidder du å bry deg? Det er ikke ditt problem at denne personen kommer for sent. Det er jo forstyrrende for alle de 49 andre studentene som sitter i forelesningen og har kommet tidsnok! Det er fullstendig respektløst overfor både medstudenter og foreleser at man etter start sabber inn og dulte inn for å finne en plass, ta av seg jakken og åpne sekken for å ta opp pc'en og annet nødvendig utstyr. Kanskje sa foreleseren noe viktig i en setning, men du fikk det rett og slett ikke med deg fordi studenten valgte å sitte ved siden av deg slik at hele raden måtte flytte seg innover på grunn av én ledig plass midt i raden. Tenker at de som forsvarer dette med at TS ikke skal bry seg ikke er så flinke til å holde tiden selv. Ja, greit at det skjer en gang i blant fordi du har hatt time til legen, bussen har vært forsinket på grunn av veiarbeid, at fellesbadet har blitt helt okkupert på morgenen etc. Samtidig er det ikke greit å gjøre det hver eneste gang man har undervisning. Rart at alle andre får det til utenom denne studenten. Anonymkode: 7a7d2...f92 16
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #18 Skrevet 21. september 2018 Jeg kom alltid 10-15min forsent til timene mine. Det var pga medisiner som måtte tas til riktig tidspunkt, fysio på morgenen (egen avtale som startet tidlig), osv. Medisinene kunne ikke tas med på skolen da det var apparater hjemme jeg måtte bruke. Anonymkode: e1934...9c1 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #19 Skrevet 21. september 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo forstyrrende for alle de 49 andre studentene som sitter i forelesningen og har kommet tidsnok! Det er fullstendig respektløst overfor både medstudenter og foreleser at man etter start sabber inn og dulte inn for å finne en plass, ta av seg jakken og åpne sekken for å ta opp pc'en og annet nødvendig utstyr. Kanskje sa foreleseren noe viktig i en setning, men du fikk det rett og slett ikke med deg fordi studenten valgte å sitte ved siden av deg slik at hele raden måtte flytte seg innover på grunn av én ledig plass midt i raden. Tenker at de som forsvarer dette med at TS ikke skal bry seg ikke er så flinke til å holde tiden selv. Ja, greit at det skjer en gang i blant fordi du har hatt time til legen, bussen har vært forsinket på grunn av veiarbeid, at fellesbadet har blitt helt okkupert på morgenen etc. Samtidig er det ikke greit å gjøre det hver eneste gang man har undervisning. Rart at alle andre får det til utenom denne studenten. Anonymkode: 7a7d2...f92 Jeg er alltid minst 10 min før forelesning/time begynner, men har aldri irritert meg over at noen kommer for sent så lenge de ikke gjør så mye ut av seg. Anonymkode: 92d35...9c8 4
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #20 Skrevet 21. september 2018 Jeg er den som kommer 5 av 10 ganger forsent fordi jeg pendler 1 time til universitetet, og uansett om det ikke er tilfellet skjønner jeg ikke hvorfor du bryr deg. Så lenge personen ikke lager mye oppstyr så ser jeg ikke problemet. 55 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo forstyrrende for alle de 49 andre studentene som sitter i forelesningen og har kommet tidsnok! Det er fullstendig respektløst overfor både medstudenter og foreleser at man etter start sabber inn og dulte inn for å finne en plass, ta av seg jakken og åpne sekken for å ta opp pc'en og annet nødvendig utstyr. Kanskje sa foreleseren noe viktig i en setning, men du fikk det rett og slett ikke med deg fordi studenten valgte å sitte ved siden av deg slik at hele raden måtte flytte seg innover på grunn av én ledig plass midt i raden. Tenker at de som forsvarer dette med at TS ikke skal bry seg ikke er så flinke til å holde tiden selv. Ja, greit at det skjer en gang i blant fordi du har hatt time til legen, bussen har vært forsinket på grunn av veiarbeid, at fellesbadet har blitt helt okkupert på morgenen etc. Samtidig er det ikke greit å gjøre det hver eneste gang man har undervisning. Rart at alle andre får det til utenom denne studenten. Anonymkode: 7a7d2...f92 Jeg mener at hvis det irriterer TS og deg sykt mye, så burde dere seriøs vurdere hva dere gjør i universitetet. Å miste kanskje 1 setning er vel ikke gøy, men er du flink student så vet du godt at du kan alltid stille professoren spørsmål under pause,sende mail eller rett og slett finne det i pensumet ditt. Jeg har alltid en klassekamerat som kommer 10-30 minutter forsent men det har aldri plaget meg, selv om personen bor nærme. Mistet jeg setningen rekker jeg bare opp hånda og spørr om professoren kan gjenta igjen, det er da ikke vanskelig? Å bli distrahert av småting når dere er i høyere utdanning er bare tåpelig, da viser det vel dere fokuserer ikke godt nok i timen Anonymkode: 3d4a7...204 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå