AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #1 Skrevet 20. september 2018 Eksen og jeg har privat avtale om barnebidrag. Fordi han ville det, og jeg ikke orket å krangle med han der og da. Vi regnet ut og han var student på den tiden slik st han betalte 1500kr/mnd. Han betalte ikke hver måned og det hopet seg opp flere ganger hvor han måtte betale dobbelt opp eller mer for de tapte månedene. Nå har vi en pågående konflikt angående samvær som jeg ikke vet hvordan vi skal løse. Uansett, nå har han ikke betalt i januar, feb, mars eller juli i år. Og jeg begynner å bli lei. Han har aldri betalt på fast dato heller. Men jeg har lyst å gå gjennom nav med dette. Da blir både beløpet rettferdig (han er ikke student lenger, begynte å jobbe i fjor sommer) pluss at det blir mye mer stabilt og jeg vet at pengene kommer på konto. Saken er at jeg er redd dette vil påvirke den konflikten vi har fra før. Altså at han, hvis jeg sier at jeg går til nav, vil sette seg på bakbeina og bli forbanna fordi han mest sannsynlig må betale mer bidrag pluss at han ikke får den friheten lenger til å sluntre unna. Jeg kjenner han såpass at jeg vet han kommer til å reagere negativt på det, bare usikker på om jeg skal gjøre det nå eller avvente til den andre konflikten er løst slik at de sakene ikke påvirker hverandre. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 40948...b15
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #2 Skrevet 20. september 2018 Man bruker Nav hvis ikke man kan samarbeide greit. Er bare å si at slik blir det pga du ikke betalte. Du sier ikke i fra om det. Er bare å sende inn søknad. Anonymkode: c285d...8fb 4
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #4 Skrevet 20. september 2018 Ta det gjennom nav. Har det også via nav. Eksen har ustabil inntekt og var også student. Han bet da ikke bidrag. Nå er han på dagpenger og summen blir 0 så får fortsatt av nav. Nekter å motta 0 bidrag så ta det gjennom nav. Barn koster. Anonymkode: 02e12...cbf 3
Rotemor Skrevet 20. september 2018 #5 Skrevet 20. september 2018 Det er mange som kvier seg for å gå via nav nettopp fordi de engster seg for konflikt og har barnet i fokus. Men jeg vil likevel svare at det er det rette å gjøre ettersom det er barna som har kravet og du må agere på deres vegne. Men jeg forstår godt at det kan skape tumulter. Men at far ikke forstår sitt forsørgeransvaret skal ikke du ta støyten for. 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #6 Skrevet 20. september 2018 For en dust! Min eks har aldri betalt et bidrag, i seks år! Takk Nav Innkreving for de fikser lønnstrekk❤️ Og Nav tar værste støyten for deg og betaler forskudd. Du eliminerer en del konflikt fordi du slipper å mase på han selv og klage, NAV tar seg av dusten for deg. Anonymkode: 4d039...5c7 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #7 Skrevet 20. september 2018 Kontakt nav. Du er ikke slem mot han for å få han til å bidra økonomisk til ungen sin. Anonymkode: 6274b...5fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå