Gå til innhold

Juridisk bindende avtale på salgsappen Shpock - hva når den brytes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lagt ut noen til for salg på appen Shpock der kjøpere kan by. Reglene sier at når selger aksepterer bud,  og kjøper derpå aksepterer avtalen om budet, så er avtalen juridisk bindende. Det står det advarsel om før man aksepterer bud og avtale. 

Nå har det skjedd så mange ganger at folk enten slutter å svare, eller at vi gjør skriftlig avtale om hentested og tidspunkt men ingen dukker opp eller svarer noe mer. For tredje dag på rad blir jeg sittende å vente, i dag to timer over tiden og personen svarer ikke mer på sms eller i appen. Ikke første gang det skjer som sagt! Hva gjør man egentlig da? Bare driter i dem og innser de ikke var interessert eller minner de på at avtalen er juridisk bindende og blir kranglete? Det enkleste er jo å bare glemme de men dette har skjedd så mange ganger nå at jeg begynner å bli fryktelig oppgitt og irritert spesielt når de bruker en uke på å lage en avtale fra bud til henting,  og jeg sier til andre på andre salgskanaler at varen er solgt,  men så blir den aldri hentet allikevel! 

Anonymkode: 6639f...329

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan alltids saksøke de. 

Anonymkode: 40d43...271

• Liker 1
Skrevet

Noen andre med seriøse svar?

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen andre med seriøse svar?

Det er et seriøst svar. Det finnes ingen instans som kan fullbyrdige avtaler for deg når den andre parten gir seg. 

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er et seriøst svar. Det finnes ingen instans som kan fullbyrdige avtaler for deg når den andre parten gir seg. 

Nei det skjønner jeg jo. Men ville dere andre "kjefta" og prøvd å avtale ny dato eller sagt noe til de som bare dropper avtaler, eller bare ignorert dem og glemt dem? 

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det skjønner jeg jo. Men ville dere andre "kjefta" og prøvd å avtale ny dato eller sagt noe til de som bare dropper avtaler, eller bare ignorert dem og glemt dem? 

Jeg ville nok vist til at avtalen faktisk er bindende, osv, men det gir sjelden noe resultat. Jeg ville avsluttet med en "skjennepreken" om at det ikke er greit å bryte avtaler, osv. 

Men det kommer jo an på hva det er som selges også da. Hvis det er enkelt å få solgt hadde jeg bare sendt en melding om at fordi vedkommende har brutt avtalen er den ikke lenger gjeldende, og informert om at jeg kom til å selge til noen andre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...