Gå til innhold

Såpebobler eller ris på kirketrappa???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg veldig usikker her... Tenkte jeg skulle ordne dette snart, slik at jeg får en ting mindre å tenke på...

Synes såpebobler er så fint, men tenk om det regner.. Ris er jo alltid fint... (Da fuglevennlige, i hjerteform...) Roseblader er ikke aktuelt.. Da orkideer er blomstene i vårt bryllup...

Synspunkter noen???

Og er det vanlig å ordne dette for gjestene??? Tenkte å lage små poser med ris, eller små flasker i 2 kurver ved utgangen av kirken....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg for min del skal ikke ha noen av delene (hvis ikke noen av gjestene plutselig finner det ut). Her er det ikke vanlig med hverken såpebobler eller ris, så jeg har faktisk ikke tenkt på det før. Jeg har iallfall ikke tenkt å ordne noe. Dersom noen har tenkt å kaste ris på oss, så får de ordne med det selv.

Det er selvfølgelig fint med små poser med ris, men jeg vil ikke kaste bort tid og energi på å lage til slike risposer

Skrevet

Det var det da prikkeline... Jeg er og blir en detaljfrik :hoho:

Gjest Embla s
Skrevet

Er ikke det noe gjestene ordner? Mister vel noe av vitsen hvis denne gesten er noe bruden har detaljplanlagt og pålagt gjestene på forhånd? Eller?

Skrevet

Jeg har ikke tenkt å ordne til noe sånt. Det blir liksom ikke like morsomt å bli kastet f.eks. ris på, hvis man selv har satt det klart for gjestene. Synes jeg da. Da vil jeg heller bli overrasket. Tror det er vanligst at gjestene selv tar med slikt.

Men hvis du skal ha en av delene ville jeg gått for den hjerteformede risen tror jeg.

Skrevet

Dette ville jeg nok i utgangspunktet overlatt til forlovere å ordne med. Problemet oppstår når moderne dyrevern møter gamle tradisjoner - vanlig ris er nesten gratis, men tar livet av småfugler. "Bryllupsris" er tryggt for fuglene, men koster flesk.

Derfor føler mange brudepar at det er deres ansvar å sørge for 'trygge' ting å kaste på dem.

En billig løsning som jeg ikke har prøvd selv er å koke risen på forhånd, og så tørke den. Regner med at du bør satse på ikke-klebrig ris til et slikt eksperiment... :wink:

Ellers kan vel papir-konfetti være et alternativ?

Kan du overlate dette til forlovere eller familie, så ville jeg nok gjort det...

Skrevet

Jeg ville IKKE brukt såpebobler. Om det treffer klær så blir det fort stygge flekker.

Gjest Anonymous
Skrevet

Kanskje dumt spörsmal men hva er fuglevennlig, hjerteformet ris?? :oops:

Skrevet

Jeg synes det blir utrolig detaljstyrete å si:

"Og her er poser med innhold som dere kan kaste på oss etterpå".

I alle bryllup jeg har vært ordner gjestene dette selv. På oss ble det ikke kastet noe, greit nok for meg.

Roseblader er ikke aktuelt.. Da orkideer er blomstene i vårt bryllup...

Ja, giiidameg!!!

Skrevet

Vi kommer ikke til å ordne noe. Jeg tror ikke at noen av gjestene kommer til å gjøre det heller. Det er ikke særlig vanlig med verken ris eller såpebobler der jeg kommer fra.

Gjest Madam Felle
Skrevet
Nå er jeg veldig usikker her... Tenkte jeg skulle ordne dette snart, slik at jeg får en ting mindre å tenke på...

Synes såpebobler er så fint, men tenk om det regner.. Ris er jo alltid fint... (Da fuglevennlige, i hjerteform...) Roseblader er ikke aktuelt.. Da orkideer er blomstene i vårt bryllup...

Synspunkter noen???

Og er det vanlig å ordne dette for gjestene??? Tenkte å lage små poser med ris, eller små flasker i 2 kurver ved utgangen av kirken....

Jeg mener dette er noe gjestene ordner med selv, og skulle de velge roseblader, regner jeg med at dagen sin ikke blir ødelagt for det. :wink:

Blir utrolig påtatt når bruden fikser dette selv, for det er jo ikke sikkert gjestene har lyst til å gjøre det. Blir sikkert bra uansett, om det blir ris, bobler, roseblad eller ingenting. :wink:

Gjest Betty Boop
Skrevet

Utenfor kirken der vi skal gifte oss er det ikke lov å kaste noe annet enn biologisk nedbrytbare ting - dermed er det greit om vi skaffer noe selv - vil gjerne ha et konfettibilde!

Gjest gjest1
Skrevet

Håper jeg slipper riskasting i mitt bryllup!

Gjest Anonymous
Skrevet

Du kan kjøpe "fuglevennlig" ris hos Bryllupsbutikken.

Hilsen oss i Brudepikene :P

Skrevet

Enig i de som mener at dette er noe som gjestene skal ordne med. Dette skal jo liksom være en ekstra hyllest til brudeparet, med ønske om lykke til på veien, og jeg synes faktisk det er frekt hvis brudeparet setter frem slike og på en måte sider - dere får værsågod hylle oss på denne måten.

Skrevet

"Problemet" er løst... hi,hi...

Forloveren min fikser et eller annet... Synes forøvrig det er morsomt å lese Melk sin reakjon på at jeg ikke ønsker roseblader... :hoho:

Takk for alle svar.. Godt noen drar meg ned på jorda når "detaljfriken" i meg tar av :hår:

Skrevet

Jeg kjøpte såpebobler fra hansonellis.com. De setter ikke flekker på klærne! Jeg fikk søskenbarnet mitt til å dele ut til noen av gjestene i kirken. Det ble tatt bilde mens de blåste såpebobler og jeg synes det ble utrolig stilig!

Det får være opp til hver enkelt hva man vil ha og om bruden selv vil ordne det så synes jeg da ikke det gjør noe!!

Gjest gjest1
Skrevet

Med tanke på småfugler, så synes jeg brudeparet/forlovere etc bør ordne fuglevennlig ris. (Visste ikke at det fantes noe slike engang...alt man lærer).

Blir jo ikke akkurat noe kaste-ris-press om det ligger noen småposer med ris heller. De som vil, tar en pose.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...