AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #1 Del Skrevet 20. september 2018 Drev å ryddet på et rom, da jeg kjente Salmiakklukt. Jeg fant ut at Salmiakkflasken hadde lekket i en tøypose som sto på teppet på gulvet. Jeg trodde først at det kun var snakk om littegrann, og flyttet tøypose og satt den i dusjen. Fant fort ut at hele Samiakkflaska var tømt, og plutselig svei det veldig i øynene og respirasjonssystemet. Teppet på soverommet er trukket inn med masse Salmiakk, og samme med tøyposen på badet. Det virker liksom som en dårlig ide å gå inn på disse to rommene nå, med salmiakkstanken, og det at det svir å puste og se der inne. Men jeg får jo heller ikke ordnet opp i dette uten å vaske. Kanskje må jeg kaste alt sammen? Er det ikke litt farlig å puste inn salmiakkgass? Huff, dette var ganske dritt Hadde dere bare trosset ubehaget, eller bør jeg gå til innkjøp av dykkermaske og gassmaske? Anonymkode: a2472...3a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #2 Del Skrevet 20. september 2018 Hold pusten, løp inn og sett opp vinduet Så åpner du dører og vinduer i hele boligen slik at du får skikkelig gjennomtrekk. Hold et skjerf foran munnen og nesa så det ikke blir så ekstremt ubehagelig når du forsøker å vaske opp. Ta masse pauser, de fleste klarer å holde pusten i 30 sekunder, du rekker å tørke litt før du løper ut igjen og trekker pusten på nytt Anonymkode: 80ff5...7ec 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #3 Del Skrevet 20. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hold pusten, løp inn og sett opp vinduet Så åpner du dører og vinduer i hele boligen slik at du får skikkelig gjennomtrekk. Hold et skjerf foran munnen og nesa så det ikke blir så ekstremt ubehagelig når du forsøker å vaske opp. Ta masse pauser, de fleste klarer å holde pusten i 30 sekunder, du rekker å tørke litt før du løper ut igjen og trekker pusten på nytt Anonymkode: 80ff5...7ec Er det trygt å gjøre det sånn? Anonymkode: a2472...3a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 20. september 2018 #4 Del Skrevet 20. september 2018 Luft ut før du gjør noe annet. Men vær forsiktig, det er ikke ufarlig. Salmiakk består av stoffet ammoniakk. Unngå å puste inn, få på huden eller ansiktet. Ammoniakk er giftig. Når lukta er til å holde ut, skyll med masse vann. Ammoniakk er etsende så det er mulig at tekstiler blir skadet eller misfarget. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #5 Del Skrevet 20. september 2018 Salmiakk er en base, så bør kunne nøytralisere den med en svak syre. Eddik for eksempel. Luft ut først Anonymkode: 11779...245 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #6 Del Skrevet 20. september 2018 Jeg fant noen svømmebriller, så tok på meg de. Løp rundt å åpna alle dører og vinduer. Holdt pusten, og løp inn på badet og kastet hele tøypose i en plastsekk, og kasta den ute. Tenkte først at jeg måtte "redde" de andre tingene som lå i tøypose sammen med Salmiakken, men det ble håpløst. Bedre å kaste ting for noen hundre kroner enn å få lungebetennelse og øyeskader :S Jaja, da er problemet løst Hehe. Dramatisk. Kan jeg bare "lufte ut" salmiakken fra gulvteppet? Har hengt det ute? Eller må jeg vaske det bort? Bør jeg skulle øynene med vann? Det svir litt i de. Anonymkode: a2472...3a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #7 Del Skrevet 20. september 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Salmiakk er en base, så bør kunne nøytralisere den med en svak syre. Eddik for eksempel. Luft ut først Anonymkode: 11779...245 Det er virkelig ikke så enkelt. pH-skalaen er logaritmisk, så det er veldig vanskelig å nøytralisere baser med syrer, og da holder det ikke med en svak syre. Anonymkode: 0f595...8fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå