AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #1 Skrevet 20. september 2018 Har politiet lov å vise mailer, brev og beviser til motparten i en sak. Jeg har vært i konflikt med en person i noen år. For litt siden fant jeg ut at noen av mine nærmeste venner har gått bak ryggen min og snakket med vedkommende jeg har hatt problemer med. Politiet har som dere skjønner vært involvert. Jeg har sendt en del mail til politiet med forklaringer og beviser på min side av saken. Men motparten har fått lese mailene og tydlig fått detaljert nøyaktig hva jeg har skrevet og sagt til politiet. Personlige ting om meg og hvordan dette har påvirket meg psykisk osv. Ting vedkommende ikke har noe med. Jeg har vist og fortalt alt jeg har skrevet til politiet til disse vennene som hadde gått bak ryggen min men ingen flere har fått lese og vite noe. Jeg vet motparten har brukt advokat i saken. Men jeg trodde man kun fikk se motparten sine beviser og forklaring detaljert hvis det havner i retten. Så det jeg lurer på her er om det er de såkalte vennene mine som må ha sendt alt dette videre til vedkommende eller om det er sånn at advokaten har kunnet kreve innsyn for vedkommende. Dette er heller ikke noe alvorlig sak. Det er krangling på Facebook og nettmobbing. Vedkommende har trekassert meg med falske profiler og jeg har skrevet på mine innlegg at folk ikke må godta vennefårespørsel fra profiler i mitt navn fordi det er noen som oppretter profiler i mitt navn og flere sine navn. Og vedkommende nekter og juger. Kan si det slik at vedkommende gjør masse mot andre men nekter for alt og skal anmelde alle hvis vedkommende blir konfrontert for å pduke ned folk enda mer. Og spiller uskyldig offer. Det er alle andre det er noe galt med og det er alle andre som juger og tar feil når de beskjleer vedkommende for ting. Og jeg forstår ikke hvordan vedkommende kan ha fått se alle mailene mine til politiet siden saken ble henlagt og vedkommende er avslørt for sin manipulerende oppførsel og jeg ble trodd. Anonymkode: 66889...7db
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #2 Skrevet 20. september 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Har politiet lov å vise mailer, brev og beviser til motparten i en sak. Jeg har vært i konflikt med en person i noen år. For litt siden fant jeg ut at noen av mine nærmeste venner har gått bak ryggen min og snakket med vedkommende jeg har hatt problemer med. Politiet har som dere skjønner vært involvert. Jeg har sendt en del mail til politiet med forklaringer og beviser på min side av saken. Men motparten har fått lese mailene og tydlig fått detaljert nøyaktig hva jeg har skrevet og sagt til politiet. Personlige ting om meg og hvordan dette har påvirket meg psykisk osv. Ting vedkommende ikke har noe med. Jeg har vist og fortalt alt jeg har skrevet til politiet til disse vennene som hadde gått bak ryggen min men ingen flere har fått lese og vite noe. Jeg vet motparten har brukt advokat i saken. Men jeg trodde man kun fikk se motparten sine beviser og forklaring detaljert hvis det havner i retten. Så det jeg lurer på her er om det er de såkalte vennene mine som må ha sendt alt dette videre til vedkommende eller om det er sånn at advokaten har kunnet kreve innsyn for vedkommende. Dette er heller ikke noe alvorlig sak. Det er krangling på Facebook og nettmobbing. Vedkommende har trekassert meg med falske profiler og jeg har skrevet på mine innlegg at folk ikke må godta vennefårespørsel fra profiler i mitt navn fordi det er noen som oppretter profiler i mitt navn og flere sine navn. Og vedkommende nekter og juger. Kan si det slik at vedkommende gjør masse mot andre men nekter for alt og skal anmelde alle hvis vedkommende blir konfrontert for å pduke ned folk enda mer. Og spiller uskyldig offer. Det er alle andre det er noe galt med og det er alle andre som juger og tar feil når de beskjleer vedkommende for ting. Og jeg forstår ikke hvordan vedkommende kan ha fått se alle mailene mine til politiet siden saken ble henlagt og vedkommende er avslørt for sin manipulerende oppførsel og jeg ble trodd. Anonymkode: 66889...7db Når du anmelder eller blir anmeldt så skal den du anmelder eller den som anmelder deg kjenne til hele saken fra din side. Så her er det du som har vært "uklok" med å meddele politiet langt mer enn det du kanskje burde? Politiet skal være nøytrale ikke partiske. Har du ikke advokat i saken? Anonymkode: 57b06...c6b 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #3 Skrevet 20. september 2018 Ja det har de. Påtalemyndigheten er pålagt åpen dokument og bevisføring i saker under etterforsking som alle involverte parter har krav på innsyn i. Normalt sett sendes dokumentene til partenes advokater. Anonymkode: 17cf5...85f
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #4 Skrevet 21. september 2018 De skal dele alle beviser med motparten. Å krangle med politiet for å få de til å ta din side er helt hensiktsløst, har du masse du vil si og mener er viktig for å bevise din side av saken, ta det med advokaten din først. Så kan denne bestemme hva som skal videre til politiet og ikke. At ting har påvirket deg psykisk har ingenting å si for sakens gang, det er bevisene som ligger til grunn, ikke hvordan du er påvirket av handlingen. Det hører hjemme i en videre prosess. Anonymkode: 30110...b5b 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 21. september 2018 #5 Skrevet 21. september 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Har politiet lov å vise mailer, brev og beviser til motparten i en sak. Jeg har vært i konflikt med en person i noen år. For litt siden fant jeg ut at noen av mine nærmeste venner har gått bak ryggen min og snakket med vedkommende jeg har hatt problemer med. Politiet har som dere skjønner vært involvert. Jeg har sendt en del mail til politiet med forklaringer og beviser på min side av saken. Men motparten har fått lese mailene og tydlig fått detaljert nøyaktig hva jeg har skrevet og sagt til politiet. Personlige ting om meg og hvordan dette har påvirket meg psykisk osv. Ting vedkommende ikke har noe med. Jeg har vist og fortalt alt jeg har skrevet til politiet til disse vennene som hadde gått bak ryggen min men ingen flere har fått lese og vite noe. Jeg vet motparten har brukt advokat i saken. Men jeg trodde man kun fikk se motparten sine beviser og forklaring detaljert hvis det havner i retten. Så det jeg lurer på her er om det er de såkalte vennene mine som må ha sendt alt dette videre til vedkommende eller om det er sånn at advokaten har kunnet kreve innsyn for vedkommende. Dette er heller ikke noe alvorlig sak. Det er krangling på Facebook og nettmobbing. Vedkommende har trekassert meg med falske profiler og jeg har skrevet på mine innlegg at folk ikke må godta vennefårespørsel fra profiler i mitt navn fordi det er noen som oppretter profiler i mitt navn og flere sine navn. Og vedkommende nekter og juger. Kan si det slik at vedkommende gjør masse mot andre men nekter for alt og skal anmelde alle hvis vedkommende blir konfrontert for å pduke ned folk enda mer. Og spiller uskyldig offer. Det er alle andre det er noe galt med og det er alle andre som juger og tar feil når de beskjleer vedkommende for ting. Og jeg forstår ikke hvordan vedkommende kan ha fått se alle mailene mine til politiet siden saken ble henlagt og vedkommende er avslørt for sin manipulerende oppførsel og jeg ble trodd. Anonymkode: 66889...7db Er ikke politiet du skal dele sånt med, er en advokat.
Poiz3n Skrevet 21. september 2018 #6 Skrevet 21. september 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Når du anmelder eller blir anmeldt så skal den du anmelder eller den som anmelder deg kjenne til hele saken fra din side. Så her er det du som har vært "uklok" med å meddele politiet langt mer enn det du kanskje burde? Politiet skal være nøytrale ikke partiske. Har du ikke advokat i saken? Anonymkode: 57b06...c6b Nei. Jeg har ikke giddi å bruke penger på det for å være ærlig. Jeg har ikke fått se noen av motparten sine beviser eller forklaringer når jeg har vært i avhør. Kun fått lest opp anmeldelsen. Jeg fikk alle smakene til motparten henlagt med beviser og forklaring fra min side.
Poiz3n Skrevet 21. september 2018 #7 Skrevet 21. september 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: De skal dele alle beviser med motparten. Å krangle med politiet for å få de til å ta din side er helt hensiktsløst, har du masse du vil si og mener er viktig for å bevise din side av saken, ta det med advokaten din først. Så kan denne bestemme hva som skal videre til politiet og ikke. At ting har påvirket deg psykisk har ingenting å si for sakens gang, det er bevisene som ligger til grunn, ikke hvordan du er påvirket av handlingen. Det hører hjemme i en videre prosess. Anonymkode: 30110...b5b Nei. Men jeg lurte bare på dette fordi jeg lurer på om vedkommende har fått vite alt av politiet eller noen andre. Jeg synes det er merkelig at ikke jeg har fått se noen av motpartens beviser da jeg ble anmeldt eller motanmeldte. Vel, her er det snakk om at vedkommende har kommet med falske forklaringer til påtalemyndigheten, drevet med hensynsløs atferd og forfølgelse, identitetskrenkelse, ærekrenkelse, skadeverk og div. Motparten har provosert frem reaksjoner fra meg med vilje. Og prøvd å legge skyld over på meg for det vedkommende selv har gjort mot meg og anmeldt meg for falske beskyldninger. Jeg har heldigvis klart å bevise dette. Vedkommende lager sine egne køgnhistorier ut av ting jeg har sagt til politiet og lyver om at politiet har sagt ting de ikke har sagt osv. Dikter opp masse. Jeg burde nok hatt advokat fra dette begynte. Men jeg fikk i hvertfall svar på det jeg lurte på her da. Så egentlig har politiet gjort feil ved å ikke vise noe til meg.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #8 Skrevet 21. september 2018 1 time siden, Poiz3n skrev: Nei. Jeg har ikke giddi å bruke penger på det for å være ærlig. Jeg har ikke fått se noen av motparten sine beviser eller forklaringer når jeg har vært i avhør. Kun fått lest opp anmeldelsen. Jeg fikk alle smakene til motparten henlagt med beviser og forklaring fra min side. På meg fremstår denne saken som en sak som aldri skulle vært en politisak, og ts som en person som ikke forstår politiets arbeidsmetoder eller system. Konklusjonen er på bakgrunn av trådens info fra ts. Anonymkode: 57b06...c6b 4
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #9 Skrevet 21. september 2018 Begge parter i en sak har innsyn, men du må selvsagt kreve innsyn for å få det. Tror kanskje noen tusenlapper på en advokat ville lønnet seg for deg, siden du tydeligvis ikke innehar tilstrekkelig kompetanse selv. Anonymkode: 86c6c...689 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #10 Skrevet 21. september 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Begge parter i en sak har innsyn, men du må selvsagt kreve innsyn for å få det. Tror kanskje noen tusenlapper på en advokat ville lønnet seg for deg, siden du tydeligvis ikke innehar tilstrekkelig kompetanse selv. Anonymkode: 86c6c...689 Flere som ikke forstår hvordan politiet arbeider etter en anmeldelse. Anonymkode: 57b06...c6b
Poiz3n Skrevet 21. september 2018 #11 Skrevet 21. september 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: På meg fremstår denne saken som en sak som aldri skulle vært en politisak, og ts som en person som ikke forstår politiets arbeidsmetoder eller system. Konklusjonen er på bakgrunn av trådens info fra ts. Anonymkode: 57b06...c6b Ja det er det jeg jeg sa til politiet. Jeg har vært så flau jeg. Skulle bare visst hvor pinlig dette har vært for meg. Dette er totalt misbruk av ressursene dems. Men dette vedkommende holder på sånn med flere. Anmelder alle for alt mulig, melder folk til barnevernet og dyrebeskyttelsen uten grunn bare for å lage kvalme.. og vedkommende ser på seg selv som viktigere enn alt annet politiet har å gjøre. Det er derfor jeg ikke har giddet å skaffe advokat. Men det Værste var at politiet tok vedkommende seriøst til å begynne med og det var det som gjorde meg fortvilet. Etter mye om og men fikk jeg nok bevis på at vedkommende dikter opp løgner selv om politiet osv.
Poiz3n Skrevet 21. september 2018 #12 Skrevet 21. september 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Begge parter i en sak har innsyn, men du må selvsagt kreve innsyn for å få det. Tror kanskje noen tusenlapper på en advokat ville lønnet seg for deg, siden du tydeligvis ikke innehar tilstrekkelig kompetanse selv. Anonymkode: 86c6c...689 Nei det er ikke godt å vite alt. Jeg har lest en del i straffeloven og lest om juss nå i ettertid. Jeg hadde aldri hatt behov for det før jeg ble utsatt for ett slikt menneske. Leste nå at man kan fylle ut et skjema og søke om det. Vel, jeg prøver først å søke om innsyn uten advokat. Sakene er uansett henlagt så jeg mener det er bortkastet å bruke advokat. Men det kunne vært greit å se motpartens dokumenter selv om ikke det er ett must. Bare sånn for at jeg kan finne ut hvem som har vært falske mot meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå