Gjest Pet Skrevet 17. mars 2005 #21 Del Skrevet 17. mars 2005 Herregud! :o Hva er det dette egentlig dreier seg om? Ar det er påske? Er det noe spesielt med påsken som jeg ikke har fått med meg? Eller det at hun har ny kjæreste? [Når det gjelder å plassere barna hos barnevakt i påsken for å dra på tur med en ny kjæreste, så er min første tanke; hvilke foreldre gjør sånt!!!! MEN, det er utrolig hva en forelskelse kan gjøre med en. Ingen som ikke har opplevd det på kroppen kan egentlig uttale seg om hva de ville gjøre. Forelskelse er som å være rusa. Du gjør ting du aldri hadde trodd du ville gjort. Må enslige mødre ha en spesiell god og edel grunn til å reise på tur uten unger? Hva med sommerferien, da? Mange sender ungene på feriekoloni, er dette like ille? Eller kommer det an på hva hun gjør mens ungene er borte? Jeg kunne absolutt reist på påskeferie alene med kjæresten min hvis sønnen min var sammen med noen han likte å være sammen med. Og jeg er ikke nyforelsket eller ruset på noe som helst annet, for den saks skyld. Makan til fordømmende folk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Letti Skrevet 17. mars 2005 Forfatter #22 Del Skrevet 17. mars 2005 Hei Pet! Jeg kan bare svare for meg selv, så jeg gjør det: For meg spiller de ingen rolle om det er påske eller ikke, ny kjæreste eller ikke. Men hvis du leser det jeg har skrevet, så har mor ringt oss flere ganger pr dag i over en uke og vi føler oss litt presset opp i et hjørne. Denne nye vennen er helt ny. Hennes forrige samboer flyttet ut nå i jan. feb og det hadde vart et års tid. Vi har hatt barnet hos oss utrolig mye og hadde faktisk trodd at påsken skulle h*n få være med mor. Hun ble nesten sur på oss fordi det ikke passet for oss. Trodde kanskje at hun kunne tatt den hytteturen når barnet skal til far på tirsdag og bli en uke. For meg er det ikke noe veldig spesielt med påsken, men når det er ferie, så er det vel hyggelig og gjøre/være sammen med ditt eget barn. Ihvertfall en gang i mellom. Jeg tror ingen trenger en god grunn for og reise alene på tur uten unger. Alle trenger det iblandt. men denne moren har barnefri hver helg og i det meste av ferier. I sommer var han med oss to uker på ferie. Mor dro til syden. Min sønn skal på sommerleir i år, men da er det han som får oppleve mye og kan komme hjem og fortelle om det. Ikke vi voksne som kommer hjem og forteller barna om alt det flotte vi har vært med på. Barn har godt av og lære seg til at andre opplever ting som ikke de har, men det er vel litt vårt ansvar at barna får gode opplevelser fra bandommen. Enten det er turer i skog og mark hjemme, eller ferieturer. Selv skal vi være hjemme i påsken og sammen naboen skal vi utforske stedet vi bor. Hvis du hadde lest alle innleggene, så hadde du fått svar på noen av spørsmålene dine. Hun prøver desperat og finne noen gutten kan være hos fordi hun selv skal på ferie. Det er mulig hun er nyforelsket og har skylapper, men det trenger ikke og bør vel ikke gå utover barnet. Men som sagt før, vi er forskjellige og prioriterer forskjellig. Jeg var bare ute etter hva andre mente og hva andre ville ha gjort selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 17. mars 2005 #23 Del Skrevet 17. mars 2005 Nå var det ikke hovedinnlegget jeg reagerte på, men henne jeg siterte og andre som mente å dra på påskeferie uten unger er helt forkastelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Letti Skrevet 17. mars 2005 Forfatter #24 Del Skrevet 17. mars 2005 Nå var det ikke hovedinnlegget jeg reagerte på, men henne jeg siterte og andre som mente å dra på påskeferie uten unger er helt forkastelig. Unnskyld...kanskje det er jeg som må lese bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2005 #25 Del Skrevet 17. mars 2005 Unnskyld...kanskje det er jeg som må lese bedre helt forkastelig? Jøss.Så snart man er alene så stilles det spørsmålstegn med nesten alt en gjør. Spør en såkalt ekspert på barn/fam hva de mener. Er det ikke det som skjer da? foreldre har ikke tid/mulighet til å være par. Hadd eflere tatt seg tid med å bare være voksen, så hadde kansje flere forhold blitt bevart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amanja Skrevet 17. mars 2005 #26 Del Skrevet 17. mars 2005 Jeg kunne aldri tenkt meg å reise fra barna i påsken. Husker da jeg var liten og reiste på fjellet med familien. Vi gikk på ski og spilte spill og spiste godterier fra påskeegget, og slik vil jeg at mine barn skal ha det også.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 17. mars 2005 #27 Del Skrevet 17. mars 2005 Vi er en av disse sammensatte familiene. Vi har vært nyforelsket og villet ha tid for oss selv. Da planla vi ting på barnefrie helger. Siden har jo fått felles barn, og da blir det jo ikke barnefrie helger for oss heller... Ferier og helligdager er for oss en familietid. Kjærestetid kan vi planlegge utenom. For oss er det ikke kjærestetid å reise på tivoli. Det er noe vi gjør med barna. Ellers ser jeg også at barna får svært liten tid sammen med besteforeldrene. Men det er jo fordi vi voksne vil ha mest mulig tid sammen med barna. Barna til samboer er her en helg i måneden. Samtidig er gutten min her da + en helg to uker etterpå. Annenhver helg der igjen er gutten min hos faren. Dvs at det er kun en helg i måneden vi har alle fem barna. En helg vi har to barn. Og to helger vi har bare et barn. Derfor velger vi å finne barnevakt til et barn fordi vi har det likevell de tre andre helgene... Jeg har også hatt en venninne som var alene, men med 3 barn. Jeg skriver har hatt fordi det ble en alt for stor belastning å være avløser til enhver tid. Da jeg var "sugd tom for goodwill", gikk hun videre til neste "bytte"... Det gjelder rett og slett å forstå hvem som er venner med deg fordi vedkommende setter pris på deg eller er ute etter enveistjenester... Setter imidlertid pris på venner hvor vi "byttelåner" barn. Vi har barna deres en helg når de har behov. De har vårt barn når vi har behov. Alenetid uten barna er noe vi setter pris på. Prøver å gjøre det 1-2 ganger i året. Men som skrevet over: utenom ferier og høytider. Men dette er våre valg. Andre tar sine valg. Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 17. mars 2005 #28 Del Skrevet 17. mars 2005 Jeg skal være sammen med kjæresten min i påsken. Datteren min skal til besteforeldrene, og gleder seg enormt! Det gjør jeg også. Det skal bli flott å få bare være kjæreste noen dager. Vi får også feiret våre 5 år i sammen på ekte romlemantisk vis. Dårlig samvittighet for at barnet mitt ikke skal sitte sammen med meg hele påsken? Nei, det har jeg ikke. Men...nå har jeg ikke noen pappa som har henne annehver påske heller da. Men, så blir det skikkelig kos å få henne hjem igjen da. Og savne henne innimellom, ja, det kommer vi garantert til å gjøre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Letti Skrevet 17. mars 2005 Forfatter #29 Del Skrevet 17. mars 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2005 #30 Del Skrevet 18. mars 2005 Helt enig med de fleste her om at skal man dele påsken i to, og at barna skal til den andre forelderen en del av ferien må man prioritere barna de dagene de er hos deg/dere. Mine barn reiser til faren sin i dag, og kommer hjem på onsdag. Min mann og jeg drar på hytta i kveld, og skal være der hele påska. På onsdag henter vi barna og da skal vi ha tradisjonell påske med dem. Det som irriterer meg er i helga sender faren barna på hytta med besteforeldre, fordi han skal jobbe, så han kan ha dem fra mandag til onsdag. Det var han som bestemte at han ville ha dem først i påska. For oss spilte det ingen rolle, så da syns jeg han kunne valgt siste delen hvor han har fri,men da skal han på tur med kjæresten. Ikke at det gjør meg noe men barna blir skuffet det vet jeg. Men det blir problemet hans når de blir eldre. Til trådstarter: si nei. Denne mora må lære seg å prioritere barnet sitt før mannfolk. Hadde det vært meg hadde seg sagt det til henne. Har hun ikke flere i nettverket sitt som kan hjelpe henne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2005 #31 Del Skrevet 18. mars 2005 Jeg synes det er drøyt å si at Lois Lane har liten innsikt. Enslige forsørgere som har "barnefri" annenhver helg blir faktisk ofte missunt akkurat den biten med fri - av de som bor sammen med partneren. Når det gjelder det at samme innlegger skriver barnevakt, så vil jeg presisere at hun skrev "med samværsordning" i parentes. Vel - enten er det lite innsikt eller bare en tankeløs kommentar. Tror du ikke enslige foreldre missuner de som bor sammen den muligheten de har til å avlaste hverandre, til å ha mulighet til å gå på trening, kafe, kino eller annet mens partneren passer barna etc? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Letti Skrevet 18. mars 2005 Forfatter #32 Del Skrevet 18. mars 2005 Helt enig med de fleste her om at skal man dele påsken i to, og at barna skal til den andre forelderen en del av ferien må man prioritere barna de dagene de er hos deg/dere. Mine barn reiser til faren sin i dag, og kommer hjem på onsdag. Min mann og jeg drar på hytta i kveld, og skal være der hele påska. På onsdag henter vi barna og da skal vi ha tradisjonell påske med dem. Det som irriterer meg er i helga sender faren barna på hytta med besteforeldre, fordi han skal jobbe, så han kan ha dem fra mandag til onsdag. Det var han som bestemte at han ville ha dem først i påska. For oss spilte det ingen rolle, så da syns jeg han kunne valgt siste delen hvor han har fri,men da skal han på tur med kjæresten. Ikke at det gjør meg noe men barna blir skuffet det vet jeg. Men det blir problemet hans når de blir eldre. Til trådstarter: si nei. Denne mora må lære seg å prioritere barnet sitt før mannfolk. Hadde det vært meg hadde seg sagt det til henne. Har hun ikke flere i nettverket sitt som kan hjelpe henne? Enig med deg ang at far sender barna med besteforeldre. Men besteforeldrene syns sikkert det er kjempekos. Si nei, ja......Hun "hører" ikke at det ikke passer. Hun vil bare høre et ja. Hun kan komme til oss en lørdagsettermiddag og sitte hele kvelden og prate om seg selv og sine problemer (som egentlig ikke er så store, men hun gjør de store). Ikke en gang i løpet av kvelden spør hun om hvordan vi har det eller om andre ting. Innimellom skuler hun ned på den kjempehårete hunden som strategisk har lagt seg ved hennes ben. Og hvis vi prøver og fortelle noe fra vårt liv, så avbryter hun for og fortelle om sitt eget liv eller hun kan begynne og skrive tekstmeldinger, mens vi prater. Hun har nesten bare oss pluss en mor, men alle er utslitt og lei av og stille opp på hennes premisser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå