AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #1 Skrevet 20. september 2018 Jeg har nettopp søkt en stilling som jeg er kjempeinteressert i, men står ikke noe om oppstart i søknadsteksten. Saken er at jeg skiftet stilling og avdeling hos nåværende arbeidsgiver i april. Fikk da ny kontrakt med 1/2 års prøvetid. I prøvetiden har jeg 1 mnd oppsigelse, men etter midten av oktober, har jeg 3(!) måneder. Jeg er veldig redd for at dette blir for lenge for evt ny arbeidsgiver å vente. Er det innenfor å sende en melding, og opplyse om dette til kontaktperson, eller er det masete? Håper på noen kloke svar 😊 Anonymkode: 6d8d0...b7b
Ullvott Skrevet 20. september 2018 #2 Skrevet 20. september 2018 De som utlyser stillinger vet at de aller fleste søkere har tre måneders oppsigelsestid. Så lenge den utlyste stillingen ikke er et korttidsvikariat er det ikke noe veldig stort fortrinn om du kan starte raskt. Det viktigste for de som skal ansette noen er å få rett person i jobben, og de har som regel perspektiv over noen år. Dermed er et par måneder til eller fra for oppstartsdatoen av underordnet betydning, og ikke noe du trenger å sende dem supplerende opplysninger om. Du kommer til å bli spurt om det dersom du blir innkalt til intervju. 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #3 Skrevet 20. september 2018 Ikke send en melding til kontaktperson for å si noe om dette, det er masete. Og det blir kun er problem hvis det er snakk om en stilling hvor de presiserer at de ønsker noen som starter så raskt som mulig. Ellers vil de regne med at søkere har tre mnd oppsigelsestid. Anonymkode: 3e57a...961
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå