Gå til innhold

Hvordan finne ut hva man vil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har allerede en bachelor og en jobb. Trives helt ok men tok valgene fordi jeg følte de var de riktige. 

Nå vil jeg følge hjertet mitt, og gjør noe jeg VIL. Men jeg klarer ikke finne ut hva jeg vil fordi jeg er så påvirket av alle sine meninger, hva som er riktig, hva som forventes og ikke minst mine egne begrensninger som «jeg kan ikke» «jeg tør ikke» «jeg får ikke det til» osv. 

HVORDAN I HULESTE skal jeg klare å se forbi alt? 😭

Anonymkode: 2b2b1...f44

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Dette er veldig vanskelig, og jeg forstår deg så godt. Jeg er litt i samme situasjon, men det som gjør min litt komplisert er mange ytre faktorer. Jeg er godt voksen nå og bryr meg ikke lenger om andres meninger, og har troen på meg selv. Men som sagt, jeg kan ikke bare bytte beite uten videre pga økonomi, ansvar for barn, og at vi bor litt usentralt ift arbeidsplasser. Men hvis du virkelig kun har deg selv å tenke på, og er fleksibel, så vil jeg råde deg til å prøve se forbi andres meninger og råd; hva gjør deg glad å tenke på? Hva gjør deg lystbetont? Hva kan du virkelig se for deg å gjøre? Man har ofte en magefølelse på hva man vil. Du har ingenting å tape, du har allerede en utdannelse som du kan falle tilbake på.

Anonymkode: ffad9...f81

Skrevet

Hva er det du brenner for (yrke/utdanning)? Hva jobber du med, og hva er det du føler mangler i nåværende jobb? Er problemet at du brenner for noe, men blir frarådet å gjennomføre det? Hvem er det i så fall som stopper deg og hvorfor? 

Det er for lite info i innlegget ditt til å gi noe svar eller råd.

Skrevet

Jeg er økonom og jeg har null interesse for finans, økonomi, tall eller regnskap. Jeg tok økonomiutdanning fordi jeg synes det var fornuftig, og jeg visste ikke hva ellers jeg ville. 

Jeg er sånn «meh» til alt, og jeg vet ikke hva jeg liker engang. Da jeg var yngre hadde jeg en stor lidenskap for hest, men da den døde ut fant jeg ikke meg selv igjen. Tror det går litt igjen i alt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...