Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2005 #1 Skrevet 16. mars 2005 Jeg synes det vriker som om kjøttdeigen fra Gilde er basert på herdet rustent kjøtt. Blir vi forbrukere snytt for sunt, rent og godt kjøtt(deig) fra Gilde? Karbonadedeigen lukter så veldig ku...så den orker jeg ikke. Så jeg tenkte "kjøttdeig er tingen for det er ikke så kvalmt". Men nei da, kjøttet fra Gilde smaker som om det er tatt fra hodet, snerk eller bare er noen rester som havner i en restbøtte eller noe, på slakteriet.. :-x :evil: Noen som vet mer om dette? Tillater kjøttprodusentene seg mer enn hva lovlig og rimelig er?
Gjest Gjest 2 Skrevet 16. mars 2005 #2 Skrevet 16. mars 2005 Sannelig er du aktiv i dag - i så godt som i alle forumene.
Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2005 #3 Skrevet 16. mars 2005 Hva mener du med det? Jeg har faktisk ikke skrevet andre innlegg enn dette... Kan jo hende at det finnes flere gjester her i verden.
*nora* Skrevet 16. mars 2005 #4 Skrevet 16. mars 2005 Om kjøttdeigen fra Gilde er så veldig sunn, tror jeg ikke (men det gjelder nok dessverre de andre kjøttleverandørene også). Nå foretrekker faktisk jeg Gilde kjøtt, uansett om det er biff, pålegg eller kjøttdeig jeg skal ha. Og pølsene må iallefall være Gilde! Farsemat er dårlig mat, men jeg er ganske sikker på at produsentene holder seg innenfor det som er norske regler og standarer, tror vi kan føle oss rimelig trygge der, igrunnen... Har du hatt en dårlig opplevelse, eller kanskje bare en dårlig dag??
Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2005 #5 Skrevet 16. mars 2005 Jeg har da hatt en fin dag Men jeg synes da det er på sin plass å si i fra under "Forbruker/økonomi" når forbrukervarer virker suspekte. Og det har faktisk denne kjøttdeigen vært i lang tid nå...det smaker reste-dyr av den. Jeg vurderer å bli veggis. Kjøtt blir bare verre og verre i kvalitet her i landet synes nå jeg. Flere med dårlige erfaringer fra kjøttdeig, eller som vet nøyaktig innhold? (Kanskje noen som har jobbet i blodige slakterier etc.?)
Gjest Gjest 2 Skrevet 16. mars 2005 #6 Skrevet 16. mars 2005 Hva mener du med det? Jeg har faktisk ikke skrevet andre innlegg enn dette... Kan jo hende at det finnes flere gjester her i verden. Ja, selvfølgelig...også med helt lik ortografi.
Gjest Bellatrix Skrevet 16. mars 2005 #7 Skrevet 16. mars 2005 Ja, selvfølgelig...også med helt lik ortografi. Gjest 2: spiller det noen rolle? Kan hun ikke få skrive hvor og når hun vil uten at det skal gjøres noe nummer ut av?
Gjest Gjest 2 Skrevet 16. mars 2005 #8 Skrevet 16. mars 2005 Klart det Fighter, er bare jeg som synes det er så dumt når forumet nærmest blir spammet ned som det har blitt de siste dagene.
Elze Skrevet 17. mars 2005 #9 Skrevet 17. mars 2005 Jeg synes det vriker som om kjøttdeigen fra Gilde er basert på herdet rustent kjøtt. Herdet, rustent kjøtt - interessant.
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2005 #10 Skrevet 17. mars 2005 Karbonadedeigen lukter så veldig ku... Hihi!
Gjest Bellatrix Skrevet 17. mars 2005 #11 Skrevet 17. mars 2005 Klart det Fighter' date=' er bare jeg som synes det er så dumt når forumet nærmest blir spammet ned som det har blitt de siste dagene.[/quote'] Ser ikke noe spamming, men det er kanskje jeg som ikke har fulgt godt nok med.
Gjest Gjest 2 Skrevet 17. mars 2005 #12 Skrevet 17. mars 2005 Antageligvis, men vedkommende blir vel lei til slutt.
tommeline Skrevet 17. mars 2005 #13 Skrevet 17. mars 2005 Tilbake til saken.... Bare en liten saksopplysning: Det er mulig inntrykket av kjøttdeig (og annet kjøtt) er dårlig fordi gassammensetningen som er tillatt brukt for pakking av kjøtt ble endret i høst. Det fører til at kjøttdeigen kan lukte annerledes enn før når pakningen åpnes, uten at det er noe galt med den.
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2005 #14 Skrevet 17. mars 2005 Tilbake til saken.... Bare en liten saksopplysning: Det er mulig inntrykket av kjøttdeig (og annet kjøtt) er dårlig fordi gassammensetningen som er tillatt brukt for pakking av kjøtt ble endret i høst. Det fører til at kjøttdeigen kan lukte annerledes enn før når pakningen åpnes, uten at det er noe galt med den. Takk for svar! Det kan være en forklaring ja. Til gjest nr. 2: har du noen konkrete eksempler på at forumet har blitt spammet? Kanskje du kan linke til det du mener er spamming?
Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2005 #15 Skrevet 21. mars 2005 Det burde egentlig ikke være en overraskelse at kjøttdeig virker som dyrerester for det er jo det det er!
Leo Skrevet 21. mars 2005 #16 Skrevet 21. mars 2005 Karbonadedeigen lukter så veldig ku... Burde ikke komme som noen stor overraskelse med tanke på at det er det det faktisk er....
Gjest happyending Skrevet 21. mars 2005 #17 Skrevet 21. mars 2005 Kjøttdeig inneholder kvernet kjøtt og flesk, krydder og isvann (hvis jeg ikke husker heelt feil fra da vi laga kjøttdeig på skolen).. Men jeg kjenner en som er pølsemaker i spis, og de er nødt å være nøye med kjøttet.. De må ta prøver av hver "deig" og de er pliktige til å følge særdeles strenge forskrifter.. Så jeg er ikke bekymret i det hele tatt for å spise kjøttdeig og pølser og slikt..
tommeline Skrevet 23. mars 2005 #18 Skrevet 23. mars 2005 Kjøttdeig inneholder kvernet kjøtt og flesk' date=' krydder og isvann (hvis jeg ikke husker heelt feil fra da vi laga kjøttdeig på skolen).. Men jeg kjenner en som er pølsemaker i spis, og de er nødt å være nøye med kjøttet.. De må ta prøver av hver "deig" og de er pliktige til å følge særdeles strenge forskrifter.. Så jeg er ikke bekymret i det hele tatt for å spise kjøttdeig og pølser og slikt..[/quote'] Kjøttdeig som du kjøper i butikken skal ikke inneholde noe krydder, kun storfekjøtt tilsatt vann og evt. noe salt. Det er bl.a fettinnholdet som skiller kjøttdeig og karbonadedeig. Karbonadedeigen er magrere.
Gjest happyending Skrevet 23. mars 2005 #19 Skrevet 23. mars 2005 Ja, du har rett i det.. Bare jeg som ikke helt tenkte.. Men pølser inneholder krydder.. Hehe.. Var gjerne det jeg tenkte mest på...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå