AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #1 Skrevet 20. september 2018 på lønnsslippen står en rubrikk for tabell og en for prosent, hva betyr det? Anonymkode: ce3dd...9bc
cmd Skrevet 20. september 2018 #2 Skrevet 20. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: på lønnsslippen står en rubrikk for tabell og en for prosent, hva betyr det? Det er ditt skattetrekk. På vanlig faste lønn trekkes det ut ifra tabell og andre variable lønn brukes tabell. (dvs. overtid, bonus etc) 1
Million Skrevet 20. september 2018 #3 Skrevet 20. september 2018 22 minutter siden, cmd skrev: Det er ditt skattetrekk. På vanlig faste lønn trekkes det ut ifra tabell og andre variable lønn brukes tabell. (dvs. overtid, bonus etc) Du mener vel prosent? Det er vanlig at det trekkes prosenttrekk i skatt fra overtid.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #4 Skrevet 20. september 2018 12 minutter siden, Million skrev: Du mener vel prosent? Det er vanlig at det trekkes prosenttrekk i skatt fra overtid. Dette varierer. Jeg trekkes prosent på alt, dvs alt av lønn fra begge jobber og trygd. TS, hvis du ser på skattekortet ditt så ser du hva som gjelder for ditt trekk. Anonymkode: 998d9...2a9
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #5 Skrevet 20. september 2018 Jeg synes også dette er veldig uklart på lønnsslippen Tabell: 7104, Prosent: 35 % Jeg ringte Skatteetaten for å høre om det virkelig var slik at jeg betalte så stor prosent skatt. Synes jeg får så lite utbetalt i forhold til andre med samme bruttolønn som jeg. Men de forklarte at skattetrekket blir styrt av tabellen (altså for min del 7104). Men hvis jeg skulle finne meg en bi-jobb (hos en annen arbeidsgiver), ville det bli trukket 35 % skatt av den. Anonymkode: aeb40...300
cmd Skrevet 20. september 2018 #6 Skrevet 20. september 2018 1 time siden, cmd skrev: På vanlig faste lønn trekkes det ut ifra tabell og andre variable lønn brukes tabell. (dvs. overtid, bonus etc) Mente prosenttrekk ja.. 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ringte Skatteetaten for å høre om det virkelig var slik at jeg betalte så stor prosent skatt. Synes jeg får så lite utbetalt i forhold til andre med samme bruttolønn som jeg. Men de forklarte at skattetrekket blir styrt av tabellen (altså for min del 7104). Men hvis jeg skulle finne meg en bi-jobb (hos en annen arbeidsgiver), ville det bli trukket 35 % skatt av den. Det stemmer som de sier ja. Det gjelder inntekt nr. 2, dvs. biinntekter. Men hos de fleste bedrifter legger de begge satsene under ansattkort i lønnssystemet. I ditt tilfelle har de brukt prosent sats for overtid eller andre variable lønn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå