Gå til innhold

Munkholm reklamene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syntes egentlig at de reklamene er ganske ufine. De gjør jo egentlig narr av menn som ikke er hyper maskuline. Den pusher en slags maskulinitetsstandard. Du får ikke liker søte sukkerdrikker, vær en mann og drikk Munkholm. Ettersom vi har et problem i vårt samfunn, enten man vil innrømme det eller ikke, der menn føler seg presset til å være maskuline, så syntes ikke jeg at disse reklamene passer seg. Det er jo ganske tydelig hva de spiller på. 

Anonymkode: 201e0...ae7

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vi et problem med at menn føler seg presset til å være maskuline? Du verden. La oss nå ikke bli som svenskene, som har presset mennene i en feministisk mal og gjort dem handlingslammet overfor problemene innvandringen bringer med seg. For la det være klart: Det krever ekte mannfolk å rydde opp i problemene feministkvinnene på venstresiden har bragt landet vårt i.

Et passe bidrag fra Munkholm er å øke alkoholinnholdet i ølet sitt.

• Liker 1
Skrevet

Han burde heller ha gjort narr av dem for å drikke Munkholm istedet for ordentlig øl. :P 

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, Horten Market skrev:

Har vi et problem med at menn føler seg presset til å være maskuline? Du verden. La oss nå ikke bli som svenskene, som har presset mennene i en feministisk mal og gjort dem handlingslammet overfor problemene innvandringen bringer med seg. For la det være klart: Det krever ekte mannfolk å rydde opp i problemene feministkvinnene på venstresiden har bragt landet vårt i.

Et passe bidrag fra Munkholm er å øke alkoholinnholdet i ølet sitt.

Ja, vi har det. Dette er grunnen til at menn som sliter med psykisk helse ofte ikke ber om hjelp, noe som kan få katastrofale følger. Det er også grunnen at menn sjeldent melder ifra om seksuelle overgrep. Man er ikke mindre mann bare fordi man er villig til å vise at man har en svak siden også. 
Det er ganske latterlig å pushe øl som den idelle mannedrinken som ekte menn drikker (selv om Munkholm er alkoholfri). 

Anonymkode: 201e0...ae7

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, Horten Market skrev:

presset til å være maskuline

Jeg synes heller reklamens hovedperson(er) er den som framstår som sterk. Han som tør å gjøre noe uvanlig, han som tør å drikke det han selv ønsker. 

Gjengen som ler av ham oppfører seg akkurat slik vi prøver å oppdra ungene våre til å IKKE oppføre seg. 

Reklamen sier jo egentlig, drikk Munkholm ellers blir du mobbet og utstøtt. 

En mann mobber ikke, en mann bryr seg ikke om hva de andre synes, en mann tør å stå alene. 

Til sist, Munkholm smaker jo såpass, at også jeg foretrekker noe annet, heller juice enn Munkholm. 

Skrevet

Syns vel dette er å dra det litt langt :) litt hårsårt kanskje. Syns de reklamene er kjempemorsomme :)

Gjest Dævendøtte
Skrevet

Enig, reklamene er bare teite og harry.

Jeg trodde de faktisk var ironisk ment. 

Skrevet

Jeg har faktisk reagert litt på den der. Skal en være et godt forbilde for unger og hverandre, så ler en ikke av valgene folk gjør. En sitter ikke i flokk og ler av ett menneske som gjør noe annet enn gjengen. Det er slik mobbing starter. Den reklamen er ikke spesielt god, for den forteller jo faktisk at det er ok å fryse ut folk som ikke gjør som flertallet og det burde jo ha vært motsatt; at uansett om en er barn, ungdom, kvinne eller stor og sterk arbeidskar, så velger en akkurat det en vil drikke når en har lyst på noe for tørsten. 

Ja til friheten til å velge akkurat hva man vil når man vil!   :opplyser:  

• Liker 3
Skrevet

Jeg syntes det var en skikkelig artig reklame jeg da, men så i dag skal alle være så hypersensitive for alt mulig rart :roll:

Anonymkode: 00573...a19

• Liker 1
Skrevet

Mobbing er ikke artig for dem som blir utsatt for det. 

• Liker 1
Skrevet

De reklamene er litt harry, ja.

Neste film kunne vært at han hadde tatt på seg en rosa t-skjorte, og så hadde de andre gutta ledd seg ihjel og kalt han homo. Det er den type humor liksom, veldig lav klasse. Men det er jo også tydeligvis målgruppen her da, de sikter seg ikke inn mot de intellektuelle eller øvre klassene av samfunnet med denne. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...