AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #1 Skrevet 19. september 2018 Jeg er utdannet sykepleier, jobbet i det yrket i 15 år før jeg tok en pause og byttet over til en jobb i forsikringsbransjen. Den jobben jeg har nå er kun en 60 % stilling, så vurderer nå å ta ekstravakter som sykepleier -feks på sykehjem - på hverdag og helg. Men hva tjener en sykepleier i timen nå - og hva er kvelds- og helgetillegget? Har jo maks annsenitet. Tenker da på jobb i kommunen jeg bor i (ikke Oslo). har forsøkt å tolke disse lønnstabbellene, men forstår de ikke. Så ville satt stor pris på om noen kunne svare på dette! (Så jeg kan regne litt på hva en ekstravakt vil si ifht lønn) Anonymkode: 03f03...ded
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #2 Skrevet 20. september 2018 Timelønn og tilegg avhenger både av ansiennitet og av hvor du jobber. Har du lønnstabellen kan du legge inn tallene i her og få et svar https://www.dinside.no/jobb/sjekk-lonna-med-dinsides-lonnskalkulator/62046738 Anonymkode: 2d5cc...305
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #3 Skrevet 20. september 2018 Takk for svar. Men er det ingen sykepleier med maks annsenitet som kan si hva timelønnen ligger på? Skjønner det kan variere litt mellom kommunene, men sånn at jeg får et ca tall på hva timelønn uten tillegg ligger på - og hva tilleggene for kveld og helg ligger på.. Anonymkode: 03f03...ded
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #4 Skrevet 20. september 2018 Det er veldig individuelt. Jeg er ikke sykepleier men sykepleier student. Jobbet/er på 3 forskjellige sykehjem. Hatt timelønn 140 kr, 164 kr og 172kr. Helg har vært 50/55kr. Kveld har vært 45kr, 40% av timelønnen og 62kr pr time etter kl 17:00. Så som du ser er det store variasjoner. Dette er både kommunalt og privat, 2 forskjellige kommuner. Anonymkode: 1b1db...32d
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #5 Skrevet 20. september 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Men er det ingen sykepleier med maks annsenitet som kan si hva timelønnen ligger på? Skjønner det kan variere litt mellom kommunene, men sånn at jeg får et ca tall på hva timelønn uten tillegg ligger på - og hva tilleggene for kveld og helg ligger på.. Anonymkode: 03f03...ded Det utgjør enorme forskjeller utifra hvor du bor. Se på årslønn i din kummune med din annsinitet, del på 1704, som da utgjør timelønn. Anonymkode: d8dbf...358
Serafin Skrevet 20. september 2018 #6 Skrevet 20. september 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er utdannet sykepleier, jobbet i det yrket i 15 år før jeg tok en pause og byttet over til en jobb i forsikringsbransjen. Den jobben jeg har nå er kun en 60 % stilling, så vurderer nå å ta ekstravakter som sykepleier -feks på sykehjem - på hverdag og helg. Men hva tjener en sykepleier i timen nå - og hva er kvelds- og helgetillegget? Har jo maks annsenitet. Tenker da på jobb i kommunen jeg bor i (ikke Oslo). har forsøkt å tolke disse lønnstabbellene, men forstår de ikke. Så ville satt stor pris på om noen kunne svare på dette! (Så jeg kan regne litt på hva en ekstravakt vil si ifht lønn) Anonymkode: 03f03...ded Husker ikke hva lønna er for sykepleiere med maks ansiennitet. men kveldstillegget og nattillegget er vel på ca 56 kroner og helgetillegget på 50 kroner i kommunen. Nattillegg som ansatt på sykehus er noe større. Jeg har 80 kroner i nattillegg som spl på sykehus 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #7 Skrevet 20. september 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er veldig individuelt. Jeg er ikke sykepleier men sykepleier student. Jobbet/er på 3 forskjellige sykehjem. Hatt timelønn 140 kr, 164 kr og 172kr. Helg har vært 50/55kr. Kveld har vært 45kr, 40% av timelønnen og 62kr pr time etter kl 17:00. Så som du ser er det store variasjoner. Dette er både kommunalt og privat, 2 forskjellige kommuner. Anonymkode: 1b1db...32d 140kr timen? Det var fryktelig dårlig? Var det på det private sykehjemmet? Trodde tariffen for KS lå langt over det. Jeg fikk 153 som ufaglært i barnehage med null ansiennitet, det var minstelønna. Hvis du ikke er obs på det allerede; siden du jobber i ulike kommuner vær nøye med å sjekke at du får riktig ansiennitet. Jeg gikk fra 153 til 209kr etter en kort samtale med lønnskontoret. Anonymkode: 5fde6...38b
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #8 Skrevet 20. september 2018 Jeg har ikke maks ansiennitet men 10 år. Tjener 233,- i timen. Husker ikke kveld og natt tillegg dessverre. Jobber på kommunal legevakt. Anonymkode: 0b57c...c61
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #9 Skrevet 20. september 2018 15 års ansennitet, 255/t + tillegg vestlandskommune Anonymkode: b6bc3...532
Christina82 Skrevet 21. september 2018 #10 Skrevet 21. september 2018 490 000 i 100% grunnlønn, 255,42 i timelønn, og 56 kr i nattillegg, og 50kr i helgen.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2018 #11 Skrevet 21. september 2018 23 timer siden, AnonymBruker skrev: 140kr timen? Det var fryktelig dårlig? Var det på det private sykehjemmet? Trodde tariffen for KS lå langt over det. Jeg fikk 153 som ufaglært i barnehage med null ansiennitet, det var minstelønna. Hvis du ikke er obs på det allerede; siden du jobber i ulike kommuner vær nøye med å sjekke at du får riktig ansiennitet. Jeg gikk fra 153 til 209kr etter en kort samtale med lønnskontoret. Anonymkode: 5fde6...38b Ja, privat. Jobbet der veldig kort tid, ufaglært uten erfaring. Takk for tips ang ansiennitet Anonymkode: 1b1db...32d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå