Gå til innhold

Tips på litt uvanlig gave til mor/den nyfødte?

Gjest Formosiss

Anbefalte innlegg

Gjest Formosiss

Jeg har en venninde som nettopp har fått en sønn, og i morgen skal jeg på besøk. I den forbindelse vil jeg selvsagt ta med en liten gave, men jeg er særdeles lite fan av alt som er "vanlig" innen gavefronten, altså synes jeg sparkebukser, kosedyr og blomster er litt i kjedligste laget. I tillegg synes jeg at gaven skal komme til nytte.

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Små myke hvite bommulskluter med kant i forskjellig farge fikk vi. Jeg bruker dem hver dag fremdeles enda datteren min er over ett år. De tåler 95 grader kokevask og siden kantene er av forskjellig farge er det enkelt å holde dem fra hverandre. En farge brukes til å tørke gulp (nå gulper hun ikke mer så de er lagt bort), en annen til å vaske i stomp ved bleibytte og en tredje til vaskeklut når hun bader eller å vaske ansiktet når hun har spist. Slike kluter selges både i babybutikk og i flere av tekstil-butikkene. Det er den uvanligste og definitivt mest nyttige gaven vi har fått. Dessuten ser det faktisk ganske lekkert ut når man pakker dem opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eller kjøpe et par søte babysokker - en symbolsk gave og gi mamman produkter til egen bruk. Vet at jeg selv ikke akkurat følte meg spesielt ovenpå rett etter fødslene mine... :-? :wink: Kunne egentlig tenkt meg en time massasje/hudpleie/fotpleie, men med små barn er det ikke alltid like lett å komme seg unna en time... :roll: :-)

Ellers er det alltid godt med noen gode sukkertøy/sjokolade/blader å kose seg med på sykehuset...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par-tre barnebøker de kan lese når babyen blir litt større.

Og som nevnt over her: noe til mammaen, som hudpleie, massasje, spa... Kjøp et gavekort som ikke må brukes på en stund, så hun ikke går glipp av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Hva med et fint smykke eller lignende? (sikkert en stund til hun kan dra på spa..). Syns det er strålende å gi mor en gave til henne, hun har tross alt gjort litt av en jobb! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk flere nyttige gaver da vår datter ble født.... siden jeg bare har et barn vet jeg ikke om de er spesielt uvanlige, men nyttige var de! :hoppe:

Fleece pledd.. (kjekt å ha flere, for babyer gulper en del)

søtt barne service i porselen..med karius og baktus :)

Barne klassikere som - Emil i Lønneberget, Pippi osv..

:babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Men det er jo baby-relaterte gaver... hvorfor ikke gi mor en oppmerksomhet som er bare til henne? Baby ting får man jo massevis av uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått i kunsthåndtverkbutikker og gallerier og kjøpt "grøt"gave. Et lite keramisk bilde i lyseblått med et barnlig motiv på, en keramisk tallerken i rosa, liten kopp med lokk som kan brukes til å ha smykker i, et grafisk trykk... synes det hadde vært koselig selv å få slike ting som barnet kan ha glede av når de blir større og voksne: "Det bildet fikk du da du ble født"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært med på å gi blondetruse og lebestift til den nybakte mammaen.

Ellers er jo fotoalbum en fin gave til den lille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en fin håndkrem da hannibabyen ble født. Det blir jo masse mer håndvask i forbindelse med bleieskift - så den har jeg hatt kjempebruk for. Ellers er sangbok en strålende ide og cd-er med barnesanger. da lærer man sangene fort selv også ved å høre på cd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anneliane

da jeg fikk min eldste datter ( hun er nå 13) fikk jeg en (tisse)potte med en nydelig oppsats i. Tanten min tok potten med til en blomsterbutikk og fikk de til å lage en nydelig oppsats som passet . morsomt. fikk i allefall masse oppmerksomhet. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk mye forskjellig, men den "beste" gaven var en stor Troika og Cupido!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...