Linkas Skrevet 19. september 2018 #1 Skrevet 19. september 2018 Noen her som kan anbefale? Kattene er 6 og 4 år, chippet og de er ikke vant til å ha halsbånd. Tenker da at sånn som leser chip er lurest? Aktive utekatter, så redd de skal henge seg fast noe sted med halsbånd..
*Emma* Skrevet 19. september 2018 #2 Skrevet 19. september 2018 Luke med chip fungerer kjempe fint. Eneste ulempen er at de da drar med seg en masse mus og fugl inn såklart. Men fordelene er likevel større enn ulempene. Bare vær litt obs på døren du setter luka i. Vi hadde den i en tredør før. Gikk helt fint. Nå har vi flytta den til verandadøra dom har mye stål i seg. Da fungerer den ikke mer. Da må vi sette inn en del til som vi nå endel har fått tak i. Denne gjør st det blir mer avstand fra stålet i døra til mekanismen i luka- og da skal den visstnok fungere igjen
Linkas Skrevet 19. september 2018 Forfatter #3 Skrevet 19. september 2018 Skal stå i ett kattehus de kan ha ute, så det går nok greit. Vet chippen til ihvertfall ene monsen har flyttet på seg, ligger ned mot skulderbladet. Vil det påvirke døren trur du? Eller har de litt rekkevidde så det går greit?
Kvartz Skrevet 19. september 2018 #4 Skrevet 19. september 2018 Tror jeg ville gått for en løsning som dette på kattehuset https://www.febo.no/produkt/63766233/dor-39572-32x45cm-plastikk-til-hundehus-39552-39556
Linkas Skrevet 19. september 2018 Forfatter #5 Skrevet 19. september 2018 Vil helst ha luke da de også vil ha mat der i perioder. Så man slipper at andre katter og dyr spiser opp.. Har tenkt på sånn plast, men pga fôr slo jeg det fra meg. Men godt tips
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #6 Skrevet 19. september 2018 1 hour ago, Linkas said: Skal stå i ett kattehus de kan ha ute, så det går nok greit. Vet chippen til ihvertfall ene monsen har flyttet på seg, ligger ned mot skulderbladet. Vil det påvirke døren trur du? Eller har de litt rekkevidde så det går greit? Må de opp for å komme igjennom døra? https://singletrackworld.com/forum/topic/microchip-catflap-experiences/ Quote We’ve got a Pet-porte cat flap. Cost about £65 from Amazon. Cats came chipped from the Blue Cross. I had to make a small step for them when they were small, to get their shoulders near enough to the sensor for it to work. Other than that, it works fine. Så det er noe å ta med i betraktning. Anonymkode: e59b7...e91
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #7 Skrevet 20. september 2018 18 timer siden, Linkas skrev: Skal stå i ett kattehus de kan ha ute, så det går nok greit. Vet chippen til ihvertfall ene monsen har flyttet på seg, ligger ned mot skulderbladet. Vil det påvirke døren trur du? Eller har de litt rekkevidde så det går greit? Ene katten min har chippen på skulderbladet og det har aldri vært noe problem her Vi har sureflap Anonymkode: a83a1...d59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå