Molla Skrevet 16. mars 2005 #1 Skrevet 16. mars 2005 Da var vi sånn smått i gang med planleggingen... Vi er ønsker å ha et borgelig, lite, fint og ikke så veldig kostbart bryllupp. Har rett og slett ikke så mye penger og ta av egentlig... Vi sliter litt med gjestelisten vår.. Sånn som den ser ut nå, så blir det 25 stk. med oss.. Av disse er det 7 unger noe vi synes er litt mye.. Er det slemt å ikke invitere barna til forloverne våre (dem har to barn hver)? Da står vi igjen med min sønn fra tidligere og to nieser (1 og 9 år).. De andre barna er på samme alder som min sønn. En annen ting er min familie i nordnorge. Foreldrene mine er skilt og har samboere. Jeg har også to søsken og en bestemor. Disse vil bli invitert, men er det "drøyt" å skrive i invitasjonen at dersom dem ikke kan komme i brylluppet, så vil vi finne på noe når vi kommer til sommeren? Jeg vet jo at ingen av foreldrene mine har spesiellt god råd, så fly og hotell en helg vil bli temmelig dyrt. I tillegg så har nok ikke søskene mine heller råd. Det er også uaktuellt å ha noen av dem overnattende i leiligheten vår da den er ganske liten.. Alternativet er å stikke til København sammen med min sønn og la ambassaden stille med vitner. Det er en god løsning. Men vi vil nå helst dele denne dagen med dem som står oss nær. Håper på svar!
Gjest Vigdis_brud05 Skrevet 16. mars 2005 #2 Skrevet 16. mars 2005 Kjenner jo ikke deg, så det blir litt vanskelig å uttale seg. Men på et generelt grunnlag : Dere trenger ikke å invitere unger om dere ikke ønsker det! Vi har selv to barn, og de er de eneste som blir invitert av unger i vårt bryllup. Våre nieser og nevøer blir heller ikke invitert. Når det gjelder familien din, så ville jeg har sendt dem en vanlig invitasjon. Du kan jo snakke med dem i telefonen og forklare at du ikke forventer at noen av dem kommer, men at du selvsagt har lyst til å feire dagen sammen med dem.
prikkeline Skrevet 16. mars 2005 #4 Skrevet 16. mars 2005 helt enig når det gjelder dette med barn i bryllupet. Hos oss blir det våre egne barn + datteren til min kommende svoger. Jeg synes ikke du skal føle deg presset til å invitere forloverne sine barn heller.
Gjest Embla s Skrevet 16. mars 2005 #5 Skrevet 16. mars 2005 Syns ikke du skal skrive at dere selvfølgelig skal finne på noe hyggelig til sommeren dersom de ikke kommer. Hadde jeg fått en slik invitasjon hadde jeg begynt å undre på om jeg egentlig ikke var ønsket i brylluppet. At barnet sitt gifter seg er jo en spesiell begivenhet, tror mange foreldre strekker seg langt for å få ta del i det! Hvorfor ikke la foreldrene overnatte i leiligheten hvis de har dårlig råd? jeg ville mye heller hatt en trang leilighet full av folk noen dager en å ikke hatt familien min i brylluppet mitt..
Gjest Monna glemtåloggeinn Skrevet 17. mars 2005 #6 Skrevet 17. mars 2005 Syns ikke du skal skrive at dere selvfølgelig skal finne på noe hyggelig til sommeren dersom de ikke kommer. Hadde jeg fått en slik invitasjon hadde jeg begynt å undre på om jeg egentlig ikke var ønsket i brylluppet. At barnet sitt gifter seg er jo en spesiell begivenhet, tror mange foreldre strekker seg langt for å få ta del i det! Hvorfor ikke la foreldrene overnatte i leiligheten hvis de har dårlig råd? jeg ville mye heller hatt en trang leilighet full av folk noen dager en å ikke hatt familien min i brylluppet mitt.. Enig i at å skrive det med å finne på noe til sommern kanskje ikke er så smart. Så det gjør jeg ikke. Var bare en tanke. Jeg har selv tenkt å være i leiligheten min så det er utenkelig å ha dem der. Desuten så er foreldrene mine skilt og har hver sin samboer. Jeg orker rett og slett ikke å ha dem for nært på meg heller.. Det har vært mye vondt opp gjennom årene mellom både den ene og andre. Vi kan si det sånn at det finnes ting jeg aldri kan tilgi noen av dem for..
Blueberry Skrevet 17. mars 2005 #7 Skrevet 17. mars 2005 Tror du ikke foreldrene dine har virkelig lyst til å være der den dagen datteren deres gifter seg? Det handler jo om prioritering.....
Gjest Madam Felle Skrevet 17. mars 2005 #8 Skrevet 17. mars 2005 Ville sendt en vanlig invitasjon, så fikk de bestemme selv om de har eller ikke har økonomi. Når det gjelder barna, så reagerer jeg på at du skal invitere to andre barn ( som igjen ikke er dine eller dine niesser eller nevøer), men ønsker ikke at forloverene sine barn skal komme. Så hvem er de to barna som ikke hører til nærmeste slekt? Blir de invitert fordi de passer bedre aldersmessig til din sønn? Du kan da risikere at forloveren din blir skuffet, men det er selvfølgelig dere som bestemmer hvem som skal komme. Men bare sånn at du har det i bakhodet, at det kan skje.
tommeline Skrevet 17. mars 2005 #9 Skrevet 17. mars 2005 Det står da at det er niesene hennes... Og det må da være helt greit å ta med barn i nærmeste familie, men ikke barna til forlovern. Syns jeg.
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2005 #10 Skrevet 17. mars 2005 Ville sendt en vanlig invitasjon, så fikk de bestemme selv om de har eller ikke har økonomi. Når det gjelder barna, så reagerer jeg på at du skal invitere to andre barn ( som igjen ikke er dine eller dine niesser eller nevøer), men ønsker ikke at forloverene sine barn skal komme. Så hvem er de to barna som ikke hører til nærmeste slekt? Blir de invitert fordi de passer bedre aldersmessig til din sønn? Du kan da risikere at forloveren din blir skuffet, men det er selvfølgelig dere som bestemmer hvem som skal komme. Men bare sånn at du har det i bakhodet, at det kan skje. Disse barna er to nieser.. Hun på 9 år har i lang tid mast på at vi må gifte oss. Minstemann på 1 år er det jo selvsagt godt mulig foreldrene velger å ha barnevakt på.
Molla Skrevet 17. mars 2005 Forfatter #11 Skrevet 17. mars 2005 Det var meg over her.. Må se til å huske å logge meg inn gitt
Gjest Madam Felle Skrevet 17. mars 2005 #12 Skrevet 17. mars 2005 Ok, jeg leste litt feil, for jeg trodde det skulle være to barn utenom nieser og egne barn :oops: Trekker tilbake mitt forige innlegg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå