AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #1 Skrevet 19. september 2018 Pcen min er på verksted og jeg hadde forsikring, i vilkårene står det at jeg har krav på erstatnings/låneprodukt og det sa jeg også når jeg leverte pcen at jeg ville ha. De hadde ikke fler igjen men skulle ringe så snart de fikk en. Det har gått fire uker og jeg har ikke fått noe erstatningsprodukt/låne-pc. Selve reparasjonen går på forsikringa men bør/kan jeg kreve en form for kompensasjon fordi jeg ikke fikk låne-pc som vilkårene sa jeg hadde krav på i reparasjonsperioden? Anonymkode: e4bd3...a42
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #2 Skrevet 19. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Pcen min er på verksted og jeg hadde forsikring, i vilkårene står det at jeg har krav på erstatnings/låneprodukt og det sa jeg også når jeg leverte pcen at jeg ville ha. De hadde ikke fler igjen men skulle ringe så snart de fikk en. Det har gått fire uker og jeg har ikke fått noe erstatningsprodukt/låne-pc. Selve reparasjonen går på forsikringa men bør/kan jeg kreve en form for kompensasjon fordi jeg ikke fikk låne-pc som vilkårene sa jeg hadde krav på i reparasjonsperioden? Anonymkode: e4bd3...a42 Dette skulle du jo tatt opp med butikken etter noen dager, evt en uke. Ikke vente en måned for å få kompensasjon. Anonymkode: cfe56...a7d
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #3 Skrevet 19. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette skulle du jo tatt opp med butikken etter noen dager, evt en uke. Ikke vente en måned for å få kompensasjon. Anonymkode: cfe56...a7d Jeg går jo fortsatt å venter på låne pc da, eller min egen og men hører ikke noe. De så de skulle ta kontakt så fort de fikk tilbake de utlånte lånepcene. Så tenkte å da evn be om kompensasjon når de til slutt ringer å sier jeg kan komme å hente pcen min. Anonymkode: e4bd3...a42
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #4 Skrevet 19. september 2018 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg går jo fortsatt å venter på låne pc da, eller min egen og men hører ikke noe. De så de skulle ta kontakt så fort de fikk tilbake de utlånte lånepcene. Så tenkte å da evn be om kompensasjon når de til slutt ringer å sier jeg kan komme å hente pcen min. Anonymkode: e4bd3...a42 Du må jo ta kontakt med dem FØR det har gått en mnd for å purre på låne PC. De har sikkert glemt hele greia. Hvilken kompensasjon skulle du hatt? Har du hatt økonomisk tap på grunn av dette? Anonymkode: 6982d...c3d 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #5 Skrevet 19. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du må jo ta kontakt med dem FØR det har gått en mnd for å purre på låne PC. De har sikkert glemt hele greia. Hvilken kompensasjon skulle du hatt? Har du hatt økonomisk tap på grunn av dette? Anonymkode: 6982d...c3d Har ikke fått jobba noe, drifter en nettside og gått glipp av alle inntekter og promo på den og ikke fått skrevet på boka mi Anonymkode: e4bd3...a42 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #6 Skrevet 19. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må jo ta kontakt med dem FØR det har gått en mnd for å purre på låne PC. De har sikkert glemt hele greia. Hvilken kompensasjon skulle du hatt? Har du hatt økonomisk tap på grunn av dette? Anonymkode: 6982d...c3d Har ikke fått jobba noe, drifter en nettside og gått glipp av alle inntekter og promo på den og ikke fått skrevet på boka mi Lurer på gavekort på en tusenlapp eller mer i det minste? Eller? Anonymkode: e4bd3...a42
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #7 Skrevet 19. september 2018 Du får nok ingenting. Anonymkode: 38203...6c3 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #8 Skrevet 20. september 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg går jo fortsatt å venter på låne pc da, eller min egen og men hører ikke noe. De så de skulle ta kontakt så fort de fikk tilbake de utlånte lånepcene. Så tenkte å da evn be om kompensasjon når de til slutt ringer å sier jeg kan komme å hente pcen min. Anonymkode: e4bd3...a42 Har du ringt de mange ganger til nå? Om du har tatt kontakt og de har forsømt deg som kunde etter at du har purret ville jeg ihvertfall klaget. Anonymkode: 91a51...17e 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #9 Skrevet 20. september 2018 Er det PC eller MAC du har?, faktisk stor forskjell mellom disse to og hvordan kundebehandlingen fungerer. Anonymkode: 573a6...84e
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #10 Skrevet 20. september 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ikke fått jobba noe, drifter en nettside og gått glipp av alle inntekter og promo på den og ikke fått skrevet på boka mi Lurer på gavekort på en tusenlapp eller mer i det minste? Eller? Anonymkode: e4bd3...a42 Men har du purret på dem ang låne PC? Anonymkode: 6982d...c3d
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #11 Skrevet 20. september 2018 Jobber i Elkjøp og kan fortelle deg at det får du IKKE (hvis pcen din er levert inn på en stor elektrokjede som oss eller power). Det er mange som prøver seg på sånne ting foe å få ting gratis. men saken er at ja du har krav på det; men du er selv pliktig til å følge opp dersom ingen pc-er er ledige på lånetidspunktet - ellers frafaller retten til lånepc da det antas at du ikke har behov for det. For øvrig latterlig at du mener du fortjener tusen kroner uten å engang forsøke å få purret så du får en PC å låne. Ganske tydelig hva du er ute etter Anonymkode: 53f5a...fb4 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #12 Skrevet 20. september 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jobber i Elkjøp og kan fortelle deg at det får du IKKE (hvis pcen din er levert inn på en stor elektrokjede som oss eller power). Det er mange som prøver seg på sånne ting foe å få ting gratis. men saken er at ja du har krav på det; men du er selv pliktig til å følge opp dersom ingen pc-er er ledige på lånetidspunktet - ellers frafaller retten til lånepc da det antas at du ikke har behov for det. For øvrig latterlig at du mener du fortjener tusen kroner uten å engang forsøke å få purret så du får en PC å låne. Ganske tydelig hva du er ute etter Anonymkode: 53f5a...fb4 Det kommer helt an på forsikringsvilkårene man tegnet ved kjøp det. Man har krav på det hvis det uttrykkelig står at man skal ha lånepc i tilfelle reparasjon. Ellers ikke. Indirekte kostnader/utgifter/inntektstap dekkes normalt ikke, med mindre det er dekning for det i forsikring. Anonymkode: a5055...777 1
Gjest Blondie65 Skrevet 20. september 2018 #13 Skrevet 20. september 2018 Vi kan da bare slå fast at forsikring som lover låne-PC hos Elkjøp og Power er null og niks verdt. Ja, jeg er helt enig i at dersom det er svært viktig at man har tilgang til PC så venter man ikke en måned og påberoper seg tapte inntekter. Da lar man høre fra seg når rimelig tid har gått - f.eks. et par dager. Nei, man kan ikke påberope seg gavekort som erstatning. Kanskje du må finlese forsikringsvilkårene for hvis det står der at de tilbyr låne-PC dersom de har dette tilgjengelig så har du ikke krav på noe. Jeg synes også at hvem det enn nå er som driver og reparerer denne PC'en er frekke. Mest sannsynlig tror verkstedet som skal reparere at vedkommende har låne-PC så da haster det ikke. Purre, purre, purre til de blir så lei at de forklarer deg hva du kan forvente og når du kan forvente det. Ikke la være å ta kontakt i håp om goodies - du må kreve din rett her i hht forsikringsvilkår og forbrukerkjøpslov.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #14 Skrevet 20. september 2018 Jeg synes helt ærlig ikke du kan klage over at du ikke har fått gjort jobben din, når du har ventet i fire uker med purre på de! Greit nok at de skulle ta kontakt, men når de ikke gjør det så må du jo ta grep selv. Ingen sitter vel i fire uker og ikke får gjort jobben sin uten å prøve ulike muligheter. Purre på butikken, bruke data på biblioteket, låne en gammel data av en venn osv. Anonymkode: 6efe7...790
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #15 Skrevet 20. september 2018 Det hadde hjulpet saken din ganske mye om du hadde purret, men det kan være at du har krav på erstatning uansett. Du må i så fall først fremme kravet for butikken. De kommer til å si nei, så etter det må du gå til forbrukerrådet. Anonymkode: bda35...c90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå