Gå til innhold

Hvor dårlig lønn har jeg enn det normale i Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 145 kr time og jobber som gartner og grøntarbeider. Går mest i gressklipping og kantklipping, luking, beskjære hekk osv. 

Jeg er misfornøyd med lønnen og vurderer å prøve å få meg en annen jobb eller ta kontakt med sjefen for å justere opp lønnen. Har jeg grunn til å være misfornøyd eller mener dere jeg har en grei og ok lønn?

Anonymkode: c46dc...d18

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en dårlig lønn. Særlig hvis du er utdannet gartner. 

Som ufaglært tjente jeg 156kr timen i min første jobb. 

Anonymkode: aaf68...138

Skrevet

Hvilken utdannelse har du da? Som ufaglært er det vel litt dårlig, men ikke alt for gæli. 

Anonymkode: 58a01...843

Skrevet

Er uten utdannelse (kun vgs) og jobber som selger.. har timelønn på 238kr + provisjon/bonus. Så vil si at timelønnen din er litt lav.. 😕

Anonymkode: 7391c...a36

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en dårlig lønn. Særlig hvis du er utdannet gartner. 

Som ufaglært tjente jeg 156kr timen i min første jobb. 

Bra det ikke bare er jeg som synes det, da har jeg fått litt bekreftet at det jeg mente var rett.         Jeg er ikke faglært men mener jeg hvertfall bør ha minimum 160 kr timen, har knapt råd til husleie bilutgifter og mat, så og si ingen ting til sparing. Hva tenker du om lønn rundt 160 kr timen?

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken utdannelse har du da? Som ufaglært er det vel litt dårlig, men ikke alt for gæli. 

Anonymkode: 58a01...843

Er ikke utdannet gartner, men har litt erfaring fra det fra tidligere.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bra det ikke bare er jeg som synes det, da har jeg fått litt bekreftet at det jeg mente var rett.         Jeg er ikke faglært men mener jeg hvertfall bør ha minimum 160 kr timen, har knapt råd til husleie bilutgifter og mat, så og si ingen ting til sparing. Hva tenker du om lønn rundt 160 kr timen?

Det er fortsatt lavt i forhold til resten av Norge, men likevel ikke så lavt når du ikke er utdannet. Har du noe ansiennitet? 

Skrevet

Er uten utdannelse (kun vgs) og jobber som selger.. har timelønn på 238kr + provisjon/bonus. Så vil si at timelønnen din er litt lav.. 😕

Oj, det er litt forskjell ja. Har tenkt på butikkjobb av noe slag, rema Coop osv, vet du om det er godt betalt uten utdannelse?

Skrevet

Oj, det er litt forskjell ja. Har tenkt på butikkjobb av noe slag, rema Coop osv, vet du om det er godt betalt uten utdannelse?

Må nevne at jeg er selger i en butikk i normal detaljhandel, og ikke telefon/dørsalg eller matvarehandel.

Vil tro timelønnen vil være høyere på type coop, rema osv da man gjerne har kvelds og helgetillegg pr time :)

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er fortsatt lavt i forhold til resten av Norge, men likevel ikke så lavt når du ikke er utdannet. Har du noe ansiennitet? 

Nei ikke så lenge, startet i denne jobben i begynnelsen av april. Sjefen er fornøyd med meg og min innsats så håper h*n er villig til å gi meg høyere lønn, ellers søker jeg nok andre jobber

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei ikke så lenge, startet i denne jobben i begynnelsen av april. Sjefen er fornøyd med meg og min innsats så håper h*n er villig til å gi meg høyere lønn, ellers søker jeg nok andre jobber

Hvor gammel er du?

Anonymkode: 98cf1...0d8

Skrevet

Da jeg jobber i bar hadde Jeg 135 kroner i timen. Dette syns jeg var lite ettersom det ikke er noen tipskultur her jeg bor. Senere jobbet jeg i kommunen og da hadde jeg 155 kroner i timen. Det var jeg forsåvidt fornøyd med. Nå jobber jeg som kantineassistent og har 170 kroner i timen.

Så ja, jeg syns du har litt lite lønn. Tenker at 155 kroner i timen og opp til ca 170 er innenfor når man er uten utdanning. Men hva man tjener i sånne jobber kan jo ha en del med tidligere erfaring å gjøre.

Anonymkode: a4ff5...fce

• Liker 1
Skrevet

Må nevne at jeg er selger i en butikk i normal detaljhandel, og ikke telefon/dørsalg eller matvarehandel.

Vil tro timelønnen vil være høyere på type coop, rema osv da man gjerne har kvelds og helgetillegg pr time :)

Åja, har hørt at matbutikk ansatte har en god lønn, så det kan nok stemme. Er litt deprimerende å jobbe like mye som kamerater og ikke ha halve lønnen engang 😣 får bare søke og får jeg mulighet til en annen  jobb får jeg kanskje lettere økning i lønnen her, trives godt men misliker timelønnen 🙂

• Liker 3
Skrevet

Lønn og tariff for jordbruk og gartnerier 2016-2018 for personer over 18 er kr 133,05 uten noen form for annsienitet. så det vil si at du får over tariff.

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg jobber i bar hadde Jeg 135 kroner i timen. Dette syns jeg var lite ettersom det ikke er noen tipskultur her jeg bor. Senere jobbet jeg i kommunen og da hadde jeg 155 kroner i timen. Det var jeg forsåvidt fornøyd med. Nå jobber jeg som kantineassistent og har 170 kroner i timen.

Så ja, jeg syns du har litt lite lønn. Tenker at 155 kroner i timen og opp til ca 170 er innenfor når man er uten utdanning. Men hva man tjener i sånne jobber kan jo ha en del med tidligere erfaring å gjøre.

Anonymkode: a4ff5...fce

Da er i midten der jeg mener jeg bør ha, ca 160 i timen så hadde jeg vært nogenlunde fornøyd. Får se hva jeg får til og hva som skjer 🙂 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du?

Jeg er 24,5 år

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har 145 kr time og jobber som gartner og grøntarbeider. Går mest i gressklipping og kantklipping, luking, beskjære hekk osv. 

Jeg er misfornøyd med lønnen og vurderer å prøve å få meg en annen jobb eller ta kontakt med sjefen for å justere opp lønnen. Har jeg grunn til å være misfornøyd eller mener dere jeg har en grei og ok lønn?

Hvor mye tilsvarer det i utbetalt månedslønn ca? 

Skrevet

Jeg har 370 000 i året og det er dårlig lønn, så din lønn vil jeg si er kjempe dårlig! Jeg går opp til 410 neste måned og synes fremdeles ikke det er spesielt bra 

Anonymkode: 58494...42b

• Liker 1
Skrevet

Lønn og tariff for jordbruk og gartnerier 2016-2018 for personer over 18 er kr 133,05 uten noen form for annsienitet. så det vil si at du får over tariff.

Om det stemmer så er jo det skammelig lite, den lønnen går det knapt an å leve av 😣

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan jo ikke sammenligne på denne måten. Det er mane faktorer som spiller inn. Alder, landsdel, hvor bra firmaet går. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...