Gå til innhold

Hva synes du om ensomme og isolerte mennesker som bruker gratis befaring for å få besøk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes du det er en god idé eller synes du det er galt fordi de kaster bort andres dyrebare tid?

Det er veldig mange som tilbyr gratis befaring, så hvis man fordeler de litt utover har man nok til besøk en gang i uka i flere måneder, om ikke lenger.

Anonymkode: c994f...d30

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, det skader vel streng tatt ingen? Personen som kommer på befaring får vel sin lønn uansett?

Anonymkode: af4cc...79b

• Liker 2
Skrevet

Trist at samfunnet har kommet dit hen at folk er så ensomme at de må gjøre slikt for å få besøk.

Anonymkode: 8f93f...0f0

• Liker 13
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trist at samfunnet har kommet dit hen at folk er så ensomme at de må gjøre slikt for å få besøk.

Anonymkode: 8f93f...0f0

Sant det.

• Liker 2
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, det skader vel streng tatt ingen? Personen som kommer på befaring får vel sin lønn uansett?

Ikke hvis det er en selvstendig næringsdrivende nei.

Anonymkode: 4bd4e...75a

• Liker 3
Skrevet

Jeg har aldri hørt om folk som gjør dette, kjenner vel mest tristhet og empati på deres vegne. Det må jo være utrolig vondt å være så ensom.

Anonymkode: 295a6...584

• Liker 13
Skrevet

De utnytter seg av andre for å få selskap når de fint kan skaffe det på en annen måte. Patetisk.

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, Peaches skrev:

De utnytter seg av andre for å få selskap når de fint kan skaffe det på en annen måte. Patetisk.

Hvordan kan du påstå at alle de "fint kan skaffe seg selskap på annen måte"? Kanskje det er for vanskelig og skambelagt for noen av de å be om hjelp fra kommunen, røde kors besøksvenn/ annet?

Anonymkode: bfaea...2c0

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes du det er en god idé eller synes du det er galt fordi de kaster bort andres dyrebare tid?

Det er veldig mange som tilbyr gratis befaring, så hvis man fordeler de litt utover har man nok til besøk en gang i uka i flere måneder, om ikke lenger.

Vet du om noen som gjør dette? Eller er det evt  noe du selv vurderer å gjøre?

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan du påstå at alle de "fint kan skaffe seg selskap på annen måte"? Kanskje det er for vanskelig og skambelagt for noen av de å be om hjelp fra kommunen, røde kors besøksvenn/ annet?

Så da utnytter man heller andre mennesker? Frekt.

• Liker 2
Skrevet

Tenker at det finnes andre løsninger... Besøksvenn, for eksempel.
Det er jo ikke ok mot firmaet det gjelder (har selv et familiemedlem som jobber i et firma som er veldig attraktivt for nettopp dette).

Anonymkode: 60338...996

Skrevet

Og hvor kommer denne lønnen fra, tror du? 

Anonymkode: e5d7d...b2f

• Liker 3
Skrevet

Snevert. Få opp øya!

Anonymkode: 127fa...a71

Skrevet
17 hours ago, Peaches said:

Du tenker at mennesker som fint og enkelt klarer få seg selskap foretrekker å gjøre dette istedet? Skal de ringe en venn? Nei, de tar heller en befaring, gitt!

Anonymkode: b95a2...04b

• Liker 3
Skrevet

Det er jo synd de kaster bort ressurser som kunne blitt brukt på reelle kunder, men jeg tenker at dersom man tyr til sånne midler er man ganske desperat, og det er jo bare trist. Jeg synes disse jule-kampanjene hvor mennesker som er alene i jula blir invitert hjem hos bla. barnefamilier som f.eks. ikke har noe øvrig familie og derfor ønsker selskap, kunne vært hele året. Men det er jo så skambelagt, noe som bare gjør det enda mer trist.

Anonymkode: 3518b...33a

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror ikke dette er et utpreget stort problem blandt håndtverkere. 

Anonymkode: 207cb...50f

• Liker 5
Skrevet

Gratis befaring?   Som å late som om man skal selge huset/leiligheten??

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snevert. Få opp øya!

Anonymkode: 127fa...a71

Ser ikke at det er et stort samfunnsproblem, om noen få ensomme får en bedre hverdag så ok for meg. Skattepengene mine går til så mye unyttig, så tror ikke dette er det verste. 

Skrevet

Umiddelbart tenkte jeg : jøss så kreativt tiltak 😂😂😂

men ja bedre å melde seg inn i en klubb forening etc 

Anonymkode: 399df...911

• Liker 1
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer vel veldig an på hva slags yrkesgruppe man tar inn på befaring, og for hva. En god del får kun betalt for antall utførte oppdrag og vil dermed ikke få betalt for dette.

Og i de tilfellene hvor personen får betalt går det jo likevel negativt utover bedriften.

Til dere som gjør dette: sier dere ifra kommer jeg gjerne på besøk - i fritiden min. Gjør dere derimot dette i arbeidstiden min vil det føre til at jeg får mindre utbetalt den måneden. Begynner mange nok å gjøre det kan jeg miste jobben fordi jeg ikke greier å håve inn nok oppdrag. Vær så snill å ikke gjør det.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...