AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #1 Skrevet 19. september 2018 Har en snart 4åring som spiser kun 1 skive uten skorper og makrell på og 150 ml melk (frokost) hver eneste dag. Lunsj i bhg spiser barnet i noen dager bra, andre dager spiser barnet nesten ingenting. Middag: 2 pølser kl.16.30 og senere kl.18 200ml kulturmelk. Middagen kan variere selvsagt...barnet får andre typer middagsretter (spiser som regel lite) men skrev her det barnet er mest glad i. Lurer på om dette er normalt for en 4åring? Er bare nysgjerrig på hva får deres 4åringer i løpet av en dag? Anonymkode: 25404...13e
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #2 Skrevet 19. september 2018 Kan legge til at vi rekker ikke kveldsmat da barnet er i sengen sin kl.19. Barnet sier selv at hen vil ikke kveldsmat. Anonymkode: 25404...13e
Vera Vinge Skrevet 19. september 2018 #3 Skrevet 19. september 2018 Men kunne han ikke hvertfall fått en brødskive sammen med glasset med melk kl 18? Selv om det blir tett på middagen, men det blir jo ofte kveldsmaten hos små barn. Hvis det er vanlig at barnet spiser f.eks. en brødskive + "nesten ingenting" + to pølser, er jo det veldig lite for en 4-åring, syns jeg. Hvis man spør et barn om det vil ha mat, vil jo mange svare nei, men det kan være han spiser hvis dere setter maten foran ham. 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #4 Skrevet 19. september 2018 Hvorfor oppgir du melka i milliliter? Høres litt lite ut, men matlyst kan jo variere. Ville sørga for tre ting: 1. Alltid spise sammen med barnet, snakke og ha det hyggelig 2. Aldri mase eller styre med maten, lat som dere ikke bryr dere om han spiser eller ikke 3. Ikke tilby noe annet hvis barnet ikke vil ha det som serveres. Vent til neste måltid. Anonymkode: 08231...017 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #5 Skrevet 19. september 2018 Når er siste måltid i barnehagen da? Ofte er det jo en liten matstund på morran først, så lunch, og noe enkel mat/frukt rundt to-tre tiden. Her ble det også spist litt lite hjemme i den alderen, men totalt sett gjennom dagen ble det jo nok. Også helt vanlig med å ha mindre matlyst noen dager/perioder, og spise som en hest andre Anonymkode: ec5b1...933
Wonders Skrevet 20. september 2018 #6 Skrevet 20. september 2018 Ts, samme her. Fra altspisende til bråstopp. Ganske innenfor normalen tenker jeg.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #7 Skrevet 20. september 2018 Jeg har en på tre og et halvt som er småspist. I dag: litt havrefras og en halv skyrpose til frokost, en skive med servelat, resten av skyren og litt frukt i barnehagen, et eple på veien hjem, fire fiskepinner til middag. Sovnet før kveldsmat. (Siste ord: "Jeg er ikke trøtt!") Dette er ganske normalt for henne, hun har alltid spist lite, og jeg har i grunn sluttet å bekymre meg. Anonymkode: cd017...b07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå