Gå til innhold

Hvor lenge ville du holdt ut i en godt betalt jobb bare for pengene/frynsegodene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber som personlig assistent og jeg merker at jeg liker arbeidsgiveren min mindre og mindre. Han er krevende og føler helt ærlig at han ser ned på meg. Alt som går galt i livet hans er min skyld og det er sjeldent et takk å få. 

På den andre siden er det godt betalt, jeg får reise til mange spennende dyre steder, og jeg er «ufaglært» så det er jo ikke så masse andre ting jeg er kvalifisert til. 

What to do!? 

Anonymkode: f10bd...e95

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen? 

Skrevet

Jeg vet nå ikke, men trivsel er for min del mer tungtveiende enn lønn. Ser meg om etter ny jobb nå fordi jobben er alt for krevende. Jeg må nok regne med å gå litt ned i lønn. Men igjen, jeg kan ikke gå alt for mye ned i lønn (har lån osv), så jeg må nok bli inntil jeg finner noe som er innafor.

Hvis du mistrives veldig, kan du jo begynne å lete etter nye jobber. Så tar du en ny jobb dersom du finner noe du virkelig vil og som for deg har en OK lønn. 

Anonymkode: b792b...cbb

• Liker 1
Skrevet

Tja, jeg tenker trivsel må bety mest. 

Jeg har pr nå en en rævva betalt og kjedelig jobb, men jeg trives forsåvidt og har enorm fleksibilitet i arbeidstid. I min situasjon veier det opp for det negative her og nå, men jeg blir ikke til å holde ut der så lenge.. Hadde det vært utrolig godt betalt kunne jeg nok blitt lengre. 

Men husk at mange går på jobb og faktisk ELSKER det de jobber med. Det finnes jo garantert en jobb der ute du ville ha likt kjempegodt! Det burde jo veie mer enn pengene? 

Anonymkode: ddb74...e3c

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt, hvordan kan dette være så godt betalt? Jeg har også jobbet som personlig assistent og det var ræva betalt! Er det ikke kommunen som betaler lønnen din? 

Anonymkode: cda7e...da8

Skrevet

Personlig assistent er jo ræva betalt! Hva mener du er «godt betalt» da? 

Anonymkode: 145e0...4f2

Skrevet

Ikke så ille betalt om det ikke er igjennom kommunen og du ikke har utdanning :)

Men trivsel betyr mer enn lønn :)

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke helt, hvordan kan dette være så godt betalt? Jeg har også jobbet som personlig assistent og det var ræva betalt! Er det ikke kommunen som betaler lønnen din? 

Anonymkode: cda7e...da8

13 timer siden, saltvann skrev:

Ikke så ille betalt om det ikke er igjennom kommunen og du ikke har utdanning :)

Men trivsel betyr mer enn lønn :)

Altså privat personlig assistent. Ikke til sånne som sitter i rullestol, men til en helt frisk oppegående mann. 

Ts

• Liker 3
Skrevet

Hva er ræva betalt? Bare nysgjerrig her :)

Anonymkode: 5012b...884

Skrevet (endret)

Med huslån og forsørgeransvar skal det mye til til før jeg sier opp jobben.

Såpass "fin" på det kan jeg ikke være. Nå trives jeg godt. Men har tidligere utført fysiske møkkajobber hvor jeg var nederst på rangstigen og miljøet elendig. Gikk på jobb hver dag. Hadde ikke kunne sett mine foreldre i øynene og jeg sluntret unna eller gikk på NAV. Ble ikke oppdratt sånn.

Møkkajobbene var bra i det lange løp. Visste hvor jeg ikke ville havne og tok en bra utdannelse.

Endret av Commander
  • Liker 1
Skrevet

Jeg trodde også det var for noen i rullestol som trengte hjelp. 
Hvor mye har du med denne sjefen å gjøre? Selv hadde jeg nok slitt med å klare å holde meg, hvis sjefen er ufin og vanskelig. 
Mulig du holder ut litt til, men på et punkt så sprekker man regner jeg med. 
Kanskje greit å slutte i jobben før den tid?

Skrevet

En drittjobb med uutholdelig arbeidsmiljø, dårlig ledere og lite/ingenting som fungerer - Ganske kort tid, 1 år, maks 2. 

På en dårlig arbeidsplass generelt, men det fortsatt er noe som fungerer: 5-10 år. Men ikke resten av mitt yrkesaktive liv. 

Greit å få ting på CV'en og vise til at man ikke sluttet etter dag 2. 

Anonymkode: 952c4...57d

Skrevet
59 minutter siden, kaleidoskop skrev:

Jeg trodde også det var for noen i rullestol som trengte hjelp. 
Hvor mye har du med denne sjefen å gjøre? Selv hadde jeg nok slitt med å klare å holde meg, hvis sjefen er ufin og vanskelig. 
Mulig du holder ut litt til, men på et punkt så sprekker man regner jeg med. 
Kanskje greit å slutte i jobben før den tid?

Nei da, bare en riking som vil ha en til å ordne alt for seg. Jeg jobber tett på han hver dag. Jeg og en til gjør alle de arbeidsoppgavene han ikke vil gjøre, vaske, rydde, organisere, kjøre han hit og dit, handle, lage mat, ordne og fikse reiser, møter, lufte hundene hans you name it. Vi får den praktiske hverdagen hans til å gå rundt. 

Fordelen er godt betalt og at jeg får reise mye rundt til spennende steder jeg ellers aldri ville fått. 

Ts

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei da, bare en riking som vil ha en til å ordne alt for seg. Jeg jobber tett på han hver dag. Jeg og en til gjør alle de arbeidsoppgavene han ikke vil gjøre, vaske, rydde, organisere, kjøre han hit og dit, handle, lage mat, ordne og fikse reiser, møter, lufte hundene hans you name it. Vi får den praktiske hverdagen hans til å gå rundt. 

Fordelen er godt betalt og at jeg får reise mye rundt til spennende steder jeg ellers aldri ville fått. 

Ts

Hvis jeg var ung, ville jeg nok beholdt jobben så lenge jeg orket. 
Men jeg ville nok sett etter andre jobber samtidig. Det er greit å holde mulighetene åpne. 
For det er ikke hyggelig når man nesten gruer seg til å dra på jobb. Særlig når det er så tett samarbeid

Gjest Vanlig fyr
Skrevet
On 9/19/2018 at 7:24 PM, AnonymBruker said:

Jeg jobber som personlig assistent og jeg merker at jeg liker arbeidsgiveren min mindre og mindre. Han er krevende og føler helt ærlig at han ser ned på meg. Alt som går galt i livet hans er min skyld og det er sjeldent et takk å få. 

På den andre siden er det godt betalt, jeg får reise til mange spennende dyre steder, og jeg er «ufaglært» så det er jo ikke så masse andre ting jeg er kvalifisert til. 

What to do!? 

Slik er det ofte i arbeidslivet.

Begynner å bli lei min egen arbeidsgiver bortsett fra at jeg ikke har spesielt bra betalt. 

Skrevet

Behold den og spar opp penger så lenge du orker, men ikke for lenge heller. Den gir deg neppe gode sjanser til å rykke oppover.

Anonymkode: 4b658...d9b

Skrevet
1 time siden, kaleidoskop skrev:

Hvis jeg var ung, ville jeg nok beholdt jobben så lenge jeg orket. 
Men jeg ville nok sett etter andre jobber samtidig. Det er greit å holde mulighetene åpne. 
For det er ikke hyggelig når man nesten gruer seg til å dra på jobb. Særlig når det er så tett samarbeid

Ja, jeg er ung, og jeg har faktisk fått spart masse og reist masse. Han aner aldri når han får bruk for oss så noen utenlandsturer har vi jobbet livet av oss og andre bare slappet av. 

Jeg tror liksom det er hele settingen. Jeg føler meg mer og mer som en slave. 

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...