AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #1 Skrevet 19. september 2018 Jeg har en venninne som jeg har kjent i mange år. Vi har utviklet oss i noe ulike retninger, men vi møtes fremdeles jevnlig og har en fin fortrolighet sammen. Selv om hun er oppegående og fornuftig, har hun blitt veldig alternativ, og har invitert meg på et seminar som hun arrangerer. Tema for seminaret ting som "finn din indre kraft", krystallhealing, lydterapi ect. Sånne klassiske new age greier som jeg ikke har noe forhold til og som irriterer mer enn det inspirerer. Hadde dere gått bare for å støtte? Det koster en del penger, og jeg kjenner jeg ikke har så lyst å støtte en bransje som jeg syns er ren svada. Men jeg vet at venninnen hadde satt pris på at jeg kom.... Anonymkode: 702d7...b1e
Djungelvrål Skrevet 19. september 2018 #2 Skrevet 19. september 2018 Hadde ikke gått. Kan dere ikke heller finne på noe som begge liker en annen gang? Storbyweekend, tur ut på byn el. ? 6
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #3 Skrevet 19. september 2018 Jeg hadde ikke gått. Spesielt ikke når det koster. Anonymkode: fc56d...a10 8
Missy77 Skrevet 19. september 2018 #4 Skrevet 19. september 2018 Nei, jeg hadde ikke gått om jeg hadde irritert meg over temaet. 2
Gjest Stella Rose Skrevet 19. september 2018 #5 Skrevet 19. september 2018 Hadde ikke gått, og i vertfall ikke kastet bort pengene mine på sånt tull.
Gjest Sansol Skrevet 19. september 2018 #6 Skrevet 19. september 2018 Nope. Det har ingenting for seg når du har så sterk motvilje mot disse greiene. Jeg hadde ønsket henne et genuint lykke til med arrangementet, samtidig som jeg hadde foreslått noe hyggelig å gjøre sammen ved en senere anledning.
AnonGuy Skrevet 19. september 2018 #7 Skrevet 19. september 2018 Er du hennes venninne eller kunde? Det må du spørre deg selv om. Hvis hun forventer at du skal gi penger til henne for hennes arrangment da anser hun trolig deg ikke som en venninne, men en kunde. 5
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #8 Skrevet 19. september 2018 Irriterer det deg, så ikke gå. Men hvorfor irriterer det deg? Skjønner det ikke er noe for deg, men det er jo forskjell på det, og irritere seg over det. Anonymkode: 198d7...f50
SoWhat? Skrevet 19. september 2018 #9 Skrevet 19. september 2018 Haha. Jeg kjente meg så igjen! Mine venner har innputt av alternativt, og noen driver utesteder, og et par er kjendiser som trenger at folk dukker opp på events! Nei takk 🙂 ikke snakk om. De godtar det, men en sjelden gang føler jeg for å stille opp! Ikke gjør det Ts, om du ikke føler for det! Vennetjenester går begge veier! Som jeg sier til en av dem: du ber meg som venn. Jeg ber deg la være som en. Skjønner? 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #10 Skrevet 19. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Irriterer det deg, så ikke gå. Men hvorfor irriterer det deg? Skjønner det ikke er noe for deg, men det er jo forskjell på det, og irritere seg over det. Anonymkode: 198d7...f50 Fordi jeg ikke tror på healing og terapi gjennom krystaller og Tibetanske syngeboller. Og at det har blitt en kapitalistisk bransje hvor man tar seg godt betalt for å fronte svada. Anonymkode: 702d7...b1e 5
Gnå Skrevet 19. september 2018 #12 Skrevet 19. september 2018 Jeg hadde gått, jeg. Du kan jo si at du er skeptisk, men vil se hva hun egentlig holder på med? Og hvis du ser at det er veldig graverende, kan du jo ta praten etterpå.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #13 Skrevet 20. september 2018 Hvis hun forventer at du som venninne kommer, så kan du som venninne forvente venninne-pris eller gratis inngang. Forpliktelser som venninne går begge veier. Om det er gratis bør du gå. Anonymkode: 359b1...2b7
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #14 Skrevet 20. september 2018 Hvis det koster endel penger, så hadde jeg droppet det. Det er bare å si at det ikke er helt din greie - hun er jo en dårlig venninne om hun ikke respekterer og forstår det. Hvis du vil uttrykke støtte kan du heller invitere på middag eller noe, tenker jeg! Jeg har noen venninner som er veldig aktive innenfor sine hobbyer, og jeg stiller opp på konserter, teaterforestillinger, fotballkamper og liknende hvis det passer. Men det koster jo ikke skjorta heller. Å betale i dyre dommer for helgekurs eller arrangement bare for å støtte opp - der går grensen. Det har jeg rett og slett ikke råd til altså. Ville aldri forventet at vennene mine skulle komme på mine ting heller, når det er sagt. Koselig hvis de gjør det så klart, men bare hvis de faktisk HAR lyst. Ikke så kjekt å ha noen der som egentlig synes det du holder på meg er helt på trynet eller 100 prosent uinteressant. Anonymkode: be2fd...6db
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #15 Skrevet 20. september 2018 Jeg går ikke på alternative greier som blir for far out for meg. Jeg er ærlig på at det ikke er min greie, høflig altså. Anonymkode: 26ca8...16c
Blueblizz Skrevet 20. september 2018 #16 Skrevet 20. september 2018 Pengene som gjorde utslag for min del.. Ville ikke brukt mye penger på noe jeg absolutt ikke interesserte meg for. Var det en liten sum for meg eller gratis ville jeg gladelig brukt tida mi på å støtte venninna mi, men kaster sjeldent penger ut av vinduet sånn.
Gjest O.G. Skrevet 21. september 2018 #17 Skrevet 21. september 2018 På 19.9.2018 den 18.24, AnonymBruker skrev: Jeg har en venninne som jeg har kjent i mange år. Vi har utviklet oss i noe ulike retninger, men vi møtes fremdeles jevnlig og har en fin fortrolighet sammen. Selv om hun er oppegående og fornuftig, har hun blitt veldig alternativ, og har invitert meg på et seminar som hun arrangerer. Tema for seminaret ting som "finn din indre kraft", krystallhealing, lydterapi ect. Sånne klassiske new age greier som jeg ikke har noe forhold til og som irriterer mer enn det inspirerer. Hadde dere gått bare for å støtte? Det koster en del penger, og jeg kjenner jeg ikke har så lyst å støtte en bransje som jeg syns er ren svada. Men jeg vet at venninnen hadde satt pris på at jeg kom.... Anonymkode: 702d7...b1e Hvis du er uinteressert i sånt så ikke dra.
Perle Skrevet 21. september 2018 #18 Skrevet 21. september 2018 Nei, hadde aldri giddet å betale for og gå på noe som ikke interesserer meg.
sirenas Skrevet 21. september 2018 #19 Skrevet 21. september 2018 (endret) Hvis venninen ønsket meg som moralsk støtte og fikk meg inn gratis hadde jeg gått. Derimot hadde jeg aldri brukt penger på noe jeg i mitt stille sinn tenker er humbug! Endret 21. september 2018 av sirenas Manglende bokstav 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå