AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #1 Del Skrevet 19. september 2018 Hei jeg er en jente på 21 år som var veldig lyst til å blir kursleder i Humanetisk konfirmasjon i Trondheim. Er det noen her som har gjort dette før og som kan fortelle litt? Hva er alderen på andre frivillige? Anonymkode: 82b17...a2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #2 Del Skrevet 27. september 2018 Hvorfor i alle dager skal du det? Spre det onde budskap? Anonymkode: 5f2ea...391 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 27. september 2018 #3 Del Skrevet 27. september 2018 Ryddet for svar til spam. Edie, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gærningen Skrevet 27. september 2018 #4 Del Skrevet 27. september 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i alle dager skal du det? Spre det onde budskap? Anonymkode: 5f2ea...391 Jeg vet ikke helt hva du mener med at hun skulle spre "det onde budskap" ved å ønske å engasjere seg i humanistisk konfirmasjon. Spør du meg er det MYE mer ondt budskap i for eksempel Bibelen og i Koranen. Min sønn deltok i humanistisk konfirmasjon for noen få år siden, og jeg har BARE positive erfaringer med at han valgte dette. Han gikk fra å være en typisk navlebeskuende, trassig tenåring, til å bli et individ med respekt for andre og evne til å tenke reflektert over samfunnet... Så dersom dette er å bli utsatt for "det onde budskap", vil jeg si at jeg foretrekker dette fremfor kristen konfirmasjon 10 av 10 ganger... Til trådstarter: Stå på! Flott at vi har ungdom som ønsker å engasjere seg i frivillig arbeid. Jeg ville ha kontaktet nærmeste lokallag av human-etisk forbund. Der vil du sannsynligvis få den informasjonen som du søker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #5 Del Skrevet 28. september 2018 En ting jeg har lurt på lenge, er hvorfor kaller de det humanetisk/borgerlig konfirmasjon? Konfirmasjon betyr jo bekreftelse av dåpen. Anonymkode: c4be1...19b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå