Gå til innhold

Frivillig kursleder i humanetisk konfirmasjon

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :) jeg er en jente på 21 år som var veldig lyst til å blir kursleder i Humanetisk konfirmasjon i Trondheim. Er det noen her som har gjort dette før og som kan fortelle litt? Hva er alderen på andre frivillige? 

Anonymkode: 82b17...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager skal du det? Spre det onde budskap?

Anonymkode: 5f2ea...391

Jeg vet ikke helt hva du mener med at hun skulle spre "det onde budskap" ved å ønske å engasjere seg i humanistisk konfirmasjon. 

Spør du meg er det MYE mer ondt budskap i for eksempel Bibelen og i Koranen. 

Min sønn deltok i humanistisk konfirmasjon for noen få år siden, og jeg har BARE positive erfaringer med at han valgte dette. Han gikk fra å være en typisk navlebeskuende, trassig tenåring, til å bli et individ med respekt for andre og evne til å tenke reflektert over samfunnet... Så dersom dette er å bli utsatt for "det onde budskap", vil jeg si at jeg foretrekker dette fremfor kristen konfirmasjon 10 av 10 ganger...

Til trådstarter: Stå på! Flott at vi har ungdom som ønsker å engasjere seg i frivillig arbeid. Jeg ville ha kontaktet nærmeste lokallag av human-etisk forbund. Der vil du sannsynligvis få den informasjonen som du søker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg har lurt på lenge, er hvorfor kaller de det humanetisk/borgerlig konfirmasjon? Konfirmasjon betyr jo bekreftelse av dåpen.

Anonymkode: c4be1...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...