Gå til innhold

Hva spiser man til middag når man har omgangssyken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingenting frister, og jeg vet det skal komme opp igjen, så hva spiser man? 

Anonymkode: f5260...3ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva enn du får i deg. Ikke tenk vanlig middag, om det er loff med smør eller salte kjeks du klarer å holde på så spiser du det. 

Anonymkode: d0165...e93

• Liker 3
Skrevet

En kopp varm buljong og en loffskive. Drikk Farris blandet med eplejuice.

Anonymkode: d20bf...adb

Skrevet

Det viktigste er at du får i deg væske og salt. Potetgull, salte kjeks etc. Buljong eller rett-i-koppen.

Anonymkode: 7fc43...dda

Skrevet

Salte kjeks, lett suppe. Viktigst av alt er drikke. God bedring :)

Anonymkode: ba00b...0a9

Skrevet

Tynn buljong, ev med litt ihjelkokt ris i.

Ristet brød med smør.

Salte kjeks.

Når du har omgangssyke bør du spise veldig mange veldig små måltider. Hvis alt du klarer å holde nede er en halv munnfull brød så spiser du en halv munnfull brød et par ganger i timen. Det er bedre enn at du spiser mer og spyr alt opp igjen. 

Hvis du absolutt ikke klarer å holde noe nede, prøv å bløte opp brød i vann til en slags grøt, og smaksett med salt og saft. Å ha noe i magen hjelper mot krampesmerter, og du slipper kanskje å spy galle. 

Anonymkode: 1128d...91d

Skrevet

Mr. Lee nudler med kyllingsmak. Fikk tipset fra en kompis, og utrolig nok funker det.

Anonymkode: d7fcc...5ac

Skrevet

Jeg spiser ingenting selvfølgelig. 

Anonymkode: 47336...445

• Liker 4
Skrevet

Toro tomatsuppe uten makaroni pleier å holde seg nede hos meg, når jeg har omgangssyken. Koker den på vann, ikke melk, så blir den veldig tynn og fin. Ikke mye mat i det akkurat, men det føles i hvert fall som middag 😅Ellers er kjeks, potetgull, ristet loff med smør etc. helt legitim middag disse dagene ;) 

Skrevet

Ingenting. Orker ikke tanken på mat når jeg har omgangssyken 

Anonymkode: 131d1...959

• Liker 1
Skrevet

Man trenger ikke spise før man har sluttet å kaste opp. Da begynner man med lette ting som kjeks, loff mm. Ikke melkeprodukter. Viktigeste er drikke og litt salt pga dehydrering, derfor er farris veldig bra, blåbær og banan er mat som hjelper til med å stabilisere magen.

Anonymkode: 4a9b3...a12

• Liker 1
Skrevet

Banan, men blir kvalm bare at tanke på det når jeg er dårlig. Kvalmestillende og te funker for meg. Med honning/sukker og ingefær. Prøver å få i meg mest mulig energi ifra drikke (cola osv).  Vær flink med å regulere kroppstemperaturen. Fikk en suppe med ris når jeg vår i Asia en gang, men har dessverre ikke oppskrift. 

Skrevet

Man spiser kun det man har lyst på!

Skrevet

Sist jeg hadde omgangen levde jeg på saftis, potetgull og cola. Det var det eneste som fristet.

Skrevet

Litt for godt ristet toast. 

Anonymkode: 2aa60...378

Skrevet

Man spiser ingenting til middag selvfølgelig.

Anonymkode: 5dd58...825

Gjest Lexie Grey
Skrevet

Når du er midt i omgangssyken og vet det skal komme opp igjen, er det ikke nødvendig å spise noe særlig. Kroppen klarer seg uten mat en dag eller to når man er magesyk, det som er viktigst er å helle innpå med væske, helst lite sukkerholdig. Magen er utrolig ømfintlig på dette stadiet og skal kvitte seg med mageviruset, så maten kommer opp igjen uansett når man er i det verste. Jeg pleier å drikke halvt om halvt med eplemost og Farris eller kokt, avkjølt vann for at det skal være bakteriefritt. Hvis du føler deg helt utsultet kan du prøve å spise salte kjeks eller ristet loff med smør. Lite om gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...