AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #1 Skrevet 19. september 2018 Hei dere. Har en date med ei dame som brukte begrepet "føles litt needy dette her..." Hva mener hun da. Hva betyr det og er det veldig negativt? Mvh Anonymkode: b70cd...9a4
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #2 Skrevet 19. september 2018 At du er krevende og klengete Anonymkode: 65945...51e 7
Maleficenta Skrevet 19. september 2018 #3 Skrevet 19. september 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei dere. Har en date med ei dame som brukte begrepet "føles litt needy dette her..." Hva mener hun da. Hva betyr det og er det veldig negativt? Mvh Anonymkode: b70cd...9a4 At man er klengete og irker avhebgig av den andre 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #4 Skrevet 19. september 2018 Ja needy er et negativt begrep som brukes om mye mas, krav, press og forventninger. En date som er needy er ofte avhengig av masse bekreftelser, mye og hyppig kontakt, tar seg nær og spør om noe er galt bare fordi man ikke har kontakt på noen dager, legger press på den andre og krever veldig mye. Det er negativt og veldig belastende og stressende , særlig når man knapt kjenner hverandre. Anonymkode: 4b950...0e0 7
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #5 Skrevet 19. september 2018 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja needy er et negativt begrep som brukes om mye mas, krav, press og forventninger. En date som er needy er ofte avhengig av masse bekreftelser, mye og hyppig kontakt, tar seg nær og spør om noe er galt bare fordi man ikke har kontakt på noen dager, legger press på den andre og krever veldig mye. Det er negativt og veldig belastende og stressende , særlig når man knapt kjenner hverandre. Anonymkode: 4b950...0e0 Men hva om dama har vært og er like mye på og spør om jeg tenker på henne osv. Hun er omtrent like aktiv på meldinger som meg osv. Plutselig i dag fikk jeg beskjed om at dette ble litt to much og opplevdes som needy🤔 Anonymkode: b70cd...9a4
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #6 Skrevet 19. september 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hva om dama har vært og er like mye på og spør om jeg tenker på henne osv. Hun er omtrent like aktiv på meldinger som meg osv. Plutselig i dag fikk jeg beskjed om at dette ble litt to much og opplevdes som needy🤔 Anonymkode: b70cd...9a4 Det har nok ikke vært så to-veis som du har oppfatta. Anonymkode: 4b950...0e0 5
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #7 Skrevet 19. september 2018 Klengete, stort behov for oppmerksomhet og bekreftelse. Anonymkode: 3f184...b00
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #8 Skrevet 19. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har nok ikke vært så to-veis som du har oppfatta. Anonymkode: 4b950...0e0 Jeg mener at det har vært toveis, men det er nok jeg som har sendt flest sms. Skjedde bare plutselig i dag og uten forvarsel. Lurer så på hvorfor?? Anonymkode: b70cd...9a4
Mystic woman Skrevet 19. september 2018 #9 Skrevet 19. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hva om dama har vært og er like mye på og spør om jeg tenker på henne osv. Hun er omtrent like aktiv på meldinger som meg osv. Plutselig i dag fikk jeg beskjed om at dette ble litt to much og opplevdes som needy🤔 Anonymkode: b70cd...9a4 Er damen engelsk(talende)?
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #10 Skrevet 19. september 2018 TS. Hva bør jeg gjøre? Skal jeg holde lav profil, vente å se om hun tar opp igjen kontakten, eller skal jeg kontakte hun/ ringe hun å beklage/ forklare?? Litt usikker hva jeg skal gjøre, for å ikke forverre situasjonen nå. Anonymkode: b70cd...9a4
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #11 Skrevet 19. september 2018 3 minutter siden, Mystic woman skrev: Er damen engelsk(talende)? Neida, hun er norsk og på samme alder. Anonymkode: b70cd...9a4
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #12 Skrevet 19. september 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS. Hva bør jeg gjøre? Skal jeg holde lav profil, vente å se om hun tar opp igjen kontakten, eller skal jeg kontakte hun/ ringe hun å beklage/ forklare?? Litt usikker hva jeg skal gjøre, for å ikke forverre situasjonen nå. Anonymkode: b70cd...9a4 Nei. Vent å se hva hun gjør videre. Ikke ta kontakt for å forklare noe Anonymkode: cde42...7d6 4
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #13 Skrevet 19. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: TS. Hva bør jeg gjøre? Skal jeg holde lav profil, vente å se om hun tar opp igjen kontakten, eller skal jeg kontakte hun/ ringe hun å beklage/ forklare?? Nå høres det litt needy ut. Er du sikker på at du ikke er det? Anonymkode: fcdef...cf8 9
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #14 Skrevet 19. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener at det har vært toveis, men det er nok jeg som har sendt flest sms. Skjedde bare plutselig i dag og uten forvarsel. Lurer så på hvorfor?? Anonymkode: b70cd...9a4 Nettopp, da har det ikke vært toveis bare fordi hun jatter med på dine x antall sms for å være høflig. 1 time siden, AnonymBruker skrev: TS. Hva bør jeg gjøre? Skal jeg holde lav profil, vente å se om hun tar opp igjen kontakten, eller skal jeg kontakte hun/ ringe hun å beklage/ forklare?? Litt usikker hva jeg skal gjøre, for å ikke forverre situasjonen nå. Anonymkode: b70cd...9a4 Nei, å kontakte eller beklage nå blir enda mer needy og nevrotisk. Nå lar du hun være i fred og om du ikke har hørt noe om ti dager (ikke mindre) kan du sende én sms om at "Heisann, vet vi kom veldig skjevt ut og jeg har innsett at jeg ble overivrig i den grad at det ble pressende for deg. Vil bare si at jeg er takknemlig for at du sa fra, og at om du vil gi meg en ny sjanse til å rette opp inntrykket vil jeg gjerne ta deg med ut på en ny date om du vil. Hilsen xnavnx" ikke noe mer og ikke noe ivrige og irriterende smiletegn eller noe, og svarer hun nei så er det ikke noe mer å svare på eller prøve å motbevise hun, da lar du hun ha siste ordet og lar hun være i fred. Anonymkode: 4b950...0e0 3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #15 Skrevet 19. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå høres det litt needy ut. Er du sikker på at du ikke er det? Anonymkode: fcdef...cf8 Hvorfor var denne needy da, skjønner ikke det jeg. Spør jo her for å prøve å forstå😊 Anonymkode: b70cd...9a4
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #16 Skrevet 19. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nettopp, da har det ikke vært toveis bare fordi hun jatter med på dine x antall sms for å være høflig. Nei, å kontakte eller beklage nå blir enda mer needy og nevrotisk. Nå lar du hun være i fred og om du ikke har hørt noe om ti dager (ikke mindre) kan du sende én sms om at "Heisann, vet vi kom veldig skjevt ut og jeg har innsett at jeg ble overivrig i den grad at det ble pressende for deg. Vil bare si at jeg er takknemlig for at du sa fra, og at om du vil gi meg en ny sjanse til å rette opp inntrykket vil jeg gjerne ta deg med ut på en ny date om du vil. Hilsen xnavnx" ikke noe mer og ikke noe ivrige og irriterende smiletegn eller noe, og svarer hun nei så er det ikke noe mer å svare på eller prøve å motbevise hun, da lar du hun ha siste ordet og lar hun være i fred. Anonymkode: 4b950...0e0 Ja, mulig jeg var førende i samtalene, men hun var den som kom med smilefjes, hjerter og kosrsymvller, som jeg også begynte med. Alt virket så bra i over 1 uke og møtt henne flere ganger som også var bra😊. Plutselig i dag, etter flere sms, kom plutselig beskjeden om at nok var nok. Hun svarte meg i kveld og forklarte litt mer. Men dum som jeg var, så jeg ikke rådet du gå og sendte en beklagende og unnskyldende sms. Føler nå at det ble kjempe needy nå i etterkant. Huff, noen ganger lei av meg selv og hvorfor ting er så komplisert. Hvordan burde jeg ha svært, sånn optimalt😊? Anonymkode: b70cd...9a4
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #17 Skrevet 20. september 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, mulig jeg var førende i samtalene, men hun var den som kom med smilefjes, hjerter og kosmeldinger, som jeg også begynte med. Alt virket så bra i over 1 uke og møtt henne flere ganger som også var bra😊. Plutselig i dag, etter flere sms, kom plutselig beskjeden om at nok var nok. Hun svarte meg i kveld og forklarte litt mer. Men dum som jeg var, så jeg ikke rådet du gå og sendte en beklagende og unnskyldende sms. Føler nå at det ble kjempe needy nå i etterkant. Huff, noen ganger lei av meg selv og hvorfor ting er så komplisert. Hvordan burde jeg ha svært, sånn optimalt😊? Anonymkode: b70cd...9a4 Anonymkode: b70cd...9a4
matrobot Skrevet 20. september 2018 #18 Skrevet 20. september 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, mulig jeg var førende i samtalene, men hun var den som kom med smilefjes, hjerter og kosrsymvller, som jeg også begynte med. Alt virket så bra i over 1 uke og møtt henne flere ganger som også var bra😊. Plutselig i dag, etter flere sms, kom plutselig beskjeden om at nok var nok. Hun svarte meg i kveld og forklarte litt mer. Men dum som jeg var, så jeg ikke rådet du gå og sendte en beklagende og unnskyldende sms. Føler nå at det ble kjempe needy nå i etterkant. Huff, noen ganger lei av meg selv og hvorfor ting er så komplisert. Hvordan burde jeg ha svært, sånn optimalt😊? Utfra denne tråden har jeg et råd til deg: Senk skuldrene Du må lære å lese og tolke hennes svar. Hvis du er "førende" i samtalen, så må du sjekke hvordan hun responderer. Hvis hun svarer kort og kjapt (uten å spørre noe tilbake), så er hun egentlig ikke så interessert i deg. Hvis du fortsetter å skrive når hun ikke svarer, virker du ganske klengete (needy). Da virker du mindre attraktiv. Prøv å slappe av og ta det som kommer. Vis gjerne interesse, men ikke altfor mye. Da virker du desperat (= turn off). Om hun ikke svarer etter et par dager, så kan du gjerne sende en ny melding. Svarer hun ikke på den, er hun tydeligvis ikke interessert. Let videre 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #19 Skrevet 20. september 2018 1 minutt siden, matrobot skrev: Utfra denne tråden har jeg et råd til deg: Senk skuldrene Du må lære å lese og tolke hennes svar. Hvis du er "førende" i samtalen, så må du sjekke hvordan hun responderer. Hvis hun svarer kort og kjapt (uten å spørre noe tilbake), så er hun egentlig ikke så interessert i deg. Hvis du fortsetter å skrive når hun ikke svarer, virker du ganske klengete (needy). Da virker du mindre attraktiv. Prøv å slappe av og ta det som kommer. Vis gjerne interesse, men ikke altfor mye. Da virker du desperat (= turn off). Om hun ikke svarer etter et par dager, så kan du gjerne sende en ny melding. Svarer hun ikke på den, er hun tydeligvis ikke interessert. Let videre Helt enig! Et godt tips ift de fleste mellommenneskelige relasjoner og kan brukes i flere sammenhenger enn dating. Den andres siste respons legger hele tiden føringer for din neste respons. Anonymkode: 1a07b...a30
Sirah Skrevet 20. september 2018 #20 Skrevet 20. september 2018 Nå holder du bare lav profil TS og ser om hun tar opp tråden igjen Om ikke så har du lært noe til neste gang. Personlig syntes jeg det er forferdelig slitsomt med masse kontakt på SMS. Lange meldinger, hjerter osv som aldri tar slutt. Jeg blir veldig glad for en melding eller to, men ikke meldinger en hel kveld om du skjønner forskjellen. Spesielt om man egentlig ikke har noe å snakke om, men meldes bare for å meldes. Har man en reel diskusjon med masse spørsmål frem og tilbake er det så klart helt annerledes Ut i fra det du beskriver hadde nok jeg også oppfattet deg som needy, mens en annen igjen hadde syntes det var helt topp at du er så på! Dette finnes det ikke noe fasitsvar på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå