Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2005 #1 Skrevet 16. mars 2005 Må jeg som forlover holde tale, eller er det ok med å lage en sang til henne? Ønsker helst det siste..
Snutus Skrevet 16. mars 2005 #2 Skrevet 16. mars 2005 Jeg ser ikke noe problem med at du skriver en sang istedenfor en tale.
Miori Skrevet 16. mars 2005 #3 Skrevet 16. mars 2005 Føler du deg ikke bekvem med å hlde en tale, skriver du en sang:=) Synes ingen av delene er feil jeg..:=)
tommeline Skrevet 16. mars 2005 #4 Skrevet 16. mars 2005 Føler du deg ikke bekvem med å hlde en tale' date=' skriver du en sang:=) Synes ingen av delene er feil jeg..:=)[/quote'] :enig_animasjon: Enig. Gjør det du er mest komfortabel med!
Tinema Skrevet 16. mars 2005 #5 Skrevet 16. mars 2005 Jeg tror det er like vanlig at brudens forlover lager sang som hun holder tale. Brudgommens forlover holder som regel tale. Hvis man ikke liker å snakke i forsamlinger, ser jeg ikke noe problem i at der kan lages en sang. Den kan være like personlig som en tale.
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2005 #6 Skrevet 17. mars 2005 Jeg var i et bryllup hvor brudens forlover hadde laget en sang. Det synes jeg var veldig forfriskende innimellom alle talene. Så den idéen synes jeg at du absolutt skal gå for!
Blueberry Skrevet 17. mars 2005 #7 Skrevet 17. mars 2005 Jeg var i et bryllup hvor brudens forlover hadde laget en sang. Det synes jeg var veldig forfriskende innimellom alle talene. Så den idéen synes jeg at du absolutt skal gå for! Men hvis det er mange sanger i bryllupet allerede, blir den kanskje bare en i rekken...?
tommeline Skrevet 17. mars 2005 #8 Skrevet 17. mars 2005 Men hvis det er mange sanger i bryllupet allerede, blir den kanskje bare en i rekken...? Det blir vel det samme med taler? Om det er gjentagelser i sanger eller taler blir vel det samme. Dessuten er det vel ikke sååå mange som skriver sanger til brudeparet???
Annie78 Skrevet 18. mars 2005 #10 Skrevet 18. mars 2005 Synes det går fint an med en sang... Jeg har ikke kjent min forlover så lenge, så jeg vet ikke hva hun eventuelt skulle sagt...og hun er ikke noe glad i å holde taler....så jeg blir ikke lei meg om hun ikke holder tale. Sanger er utrolig kjekt, synes jeg! Hun må få gjøre det som er mest behagelig for henne...
Gjest Gjesta Skrevet 19. mars 2005 #11 Skrevet 19. mars 2005 Jeg "fikk" sang av min forlover og var kjempefornøyd
Gjest Melk Skrevet 19. mars 2005 #12 Skrevet 19. mars 2005 Jeg hadde blitt skuffet om det kom en sang fremfor tale.
Felixa Skrevet 19. mars 2005 #13 Skrevet 19. mars 2005 Jeg synes det er like fint med en sang som med en tale. Jeg ville ikke ha tvunget min forlover til å holde en tale hvis hun ikke er komfortabel med det. Så jeg regner med at jeg får en sang.
Gjest Embla s Skrevet 19. mars 2005 #14 Skrevet 19. mars 2005 Jeg ville helt klart holdt tale hvis jeg var forlover! Syns ikke en sang kan erstatte tale fra forlovere og brudgom og brudeparets foreldre!
Blueberry Skrevet 19. mars 2005 #15 Skrevet 19. mars 2005 Jeg ville helt klart holdt tale hvis jeg var forlover! Syns ikke en sang kan erstatte tale fra forlovere og brudgom og brudeparets foreldre! :enig_animasjon:
anyvold Skrevet 19. mars 2005 #16 Skrevet 19. mars 2005 Jeg ville blitt glad hvis hun heller skrev en sang eller et dikt, jeg!! Er jaggu meg nok å grine av den dagen!!! Ville faktisk blitt mer glad for sang/dikt enn tale fra min forlover!
rutti Skrevet 19. mars 2005 #17 Skrevet 19. mars 2005 jeg hadde også blitt skuffet om jeg fikk sang og ingen tale fra forloverer min
Gjest gjest1 Skrevet 19. mars 2005 #18 Skrevet 19. mars 2005 Jeg også syns det er mest stas med tale men om vedkommende føler seg veldig ukomfortabel med å holde tale så hadde jeg selvsagt vist forståelse for det
linky Skrevet 20. mars 2005 #19 Skrevet 20. mars 2005 jeg syns en skal være fornøyd med det en får av sin forlover, uansett om det er sang eller tale. kan vel ikke bli skuffet om forloveren din ikke holder tale. må huske på det at det er ikke alle som føler for å stå å tale foran en haug med ukjente folk. jeg får sang av min forlover, og syns det er topp.
Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2005 #20 Skrevet 21. mars 2005 Jeg syns på en måte en tale hører med fra forloverene jeg da. Hvorfor skal alltid damene "feige" ut med en sang når mannfolkene holder taler? Da jeg giftet meg hadde jeg den ene søsteren min som forlover, og hun HATER å snakke i forsamlinger. Jeg sa at hun selvfølgelig ikke trengte å holde en tale, men det var hun bestemt på å gjøre. Talen var kjempenydelig og hun holdt seg gjennom hele talen uten å gråte! I år er det min tur, jeg skal selvfølgelig også holde tale. En sang blir for teit for min del, jeg liker ikke engang disse egenkomponerte sangene...men, om jeg skulle ha brukt en sang istedet for en tale ville jeg ha valgt å synge en sang jeg vet er spesiell for de begge som feks. "Mysteriet deg"....men, ikke noe av typen "Da Kari var lita osv..." Mel: musevisa..... Men, for all del, jeg forstår at de som absolutt ikke orker å holde tale foran mange folk velger å lage en sang istedet. Men, jeg syns generelt vi damene kan bli tøffere også jeg da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå