AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #1 Skrevet 19. september 2018 Jeg søkte i starten av juni om svangerskapspenger fra en av mine deltidsarbeidsplasser. Det ble noe voldsomt mye frem og tilbake med å få sendt inn korrekte inntektsopplysninger, og arb.giver ville ikke gi meg kontaktinfo til lønningskontoret slik at jeg kunne forklare nøyaktig hva nav ba meg be di om å sende - så alt måtte gå gjennom han. På mail. Det tok over 2 måneder før saken ble gjennomgått og godkjent. Dette var i midten/slutten av august. Når jeg fikk vedtaksbrevet sto det at arbeidsgiver skulle utbetale lønn, og nav refundere de. Jeg syns det var rart og kontaktet arbeidsplassen, som kontaktet lønningskontoret, og de bekreftet at sv.penger ble utbetalt via de, men foreldrepengene fra nav. Arb.giver sa at jeg derfor ville få etterbetalt all tidligere lønning ved neste lønning, som var før helgen. Det skjedde ikke. Jeg kontaktet arb.giver samme dag som lønna skulle vært inne, og ba igjen om kontaktinfo til lønningskontoret slik at jeg kunne ta direkte kontakt og dermed slippe å plage han hver gang det var noe. For jeg manglet også inntektsopplysning til foreldrepengene som jeg søkte om i august, og på grunn av historikken deres med slikt ville jeg være føre var. Jeg fikk ikke respons før 3 dager senere, da sa han at han hadde sendt de mail (!!!) med min kontaktinfo slik at de kunne kontakte meg. 3 dager senere har de enda ikke kontaktet meg. Jeg er kjempefrustrert nå, det er snakk om 1/3 av inntekten min - og den har jeg ikke fått på over 3 måneder. Jeg har ikke 100 % jobb med denne stillingen en gang, så det er snakk om mye penger for meg. Og han tar så j**** lett på det og kommuniserer via mail når det egentlig er en hastesak, vil ikke gi meg noen form for kontaktinfo, og bruker evigheter på å komme tilbake til meg på ting! Har ikke jeg RETT PÅ å vite hva i huleste som skjer med pengene mine? Anonymkode: 32cb7...cbb
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #2 Skrevet 19. september 2018 Er du organisert? Her trenger du profesjonell juridisk bistand. Er du ikke organisert, bli det. Kontakt også tillitsvalgt på arbeidsplassen. https://karrierestart.no/lonn-og-frynsegoder/1371-jeg-far-ikke-lonnen-min-slik-gar-du-frem-nar-arbeidsgiver-ikke-betaler-lonn Anonymkode: 50ce1...adf
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #3 Skrevet 19. september 2018 Men altså...kan du ikke skaffe kontaktinfo til lønningskontoret selv? Er det et eget på din arbeidsplass, eller et sentralt dersom du jobber i en kjede, evt et eksternt kontor? Uansett skjønner jeg ikke hvordan det kan være så vanskelig å gå forbi sjefen og skaffe dette selv? (Sjefen din virker ugrei altså, men ofte er det enkle det beste.) Anonymkode: d0849...20e 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #4 Skrevet 19. september 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du organisert? Her trenger du profesjonell juridisk bistand. Er du ikke organisert, bli det. Kontakt også tillitsvalgt på arbeidsplassen. https://karrierestart.no/lonn-og-frynsegoder/1371-jeg-far-ikke-lonnen-min-slik-gar-du-frem-nar-arbeidsgiver-ikke-betaler-lonn Anonymkode: 50ce1...adf Nei, er desverre ikke det. Men jeg skulle absolutt blitt det. Nå er det jo for sent, de bruker vel å ha 3 mnd karantene eller noe sånt? 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men altså...kan du ikke skaffe kontaktinfo til lønningskontoret selv? Er det et eget på din arbeidsplass, eller et sentralt dersom du jobber i en kjede, evt et eksternt kontor? Uansett skjønner jeg ikke hvordan det kan være så vanskelig å gå forbi sjefen og skaffe dette selv? (Sjefen din virker ugrei altså, men ofte er det enkle det beste.) Anonymkode: d0849...20e Er ikke en kjede, er en lokal bedrift, tror det er "innleid" lønningskontor? Har ikke vært kjempelenge i bedriften og har ikke hatt behov for informasjonen tidligere. Lønnsslipp blir sendt ut fra arb.giver og holder heller ingen kontaktinfo. Anonymkode: 32cb7...cbb
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #5 Skrevet 19. september 2018 I følge han påstår lønningskontoret nå at pengene er utbetalt. Jeg har ikke motatt penger, ei heller lønnsslipp, så jeg skjønner ikke hvordan de kan si det. Jeg har også dobbeltsjekket kontoen min. Anonymkode: 32cb7...cbb
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #6 Skrevet 19. september 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, er desverre ikke det. Men jeg skulle absolutt blitt det. Nå er det jo for sent, de bruker vel å ha 3 mnd karantene eller noe sånt? Er ikke en kjede, er en lokal bedrift, tror det er "innleid" lønningskontor? Har ikke vært kjempelenge i bedriften og har ikke hatt behov for informasjonen tidligere. Lønnsslipp blir sendt ut fra arb.giver og holder heller ingen kontaktinfo. Anonymkode: 32cb7...cbb Da går du inn på proff.no, søker opp firmaet og ser hvem som har regnskapet. Så ringer du de, og de kan svare på om det er de som kjører lønn, eventuelt gi deg navnet på selskapet som gjør det. Anonymkode: 48fad...7b7 3
Sol79 Skrevet 19. september 2018 #7 Skrevet 19. september 2018 (endret) 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, er desverre ikke det. Men jeg skulle absolutt blitt det. Nå er det jo for sent, de bruker vel å ha 3 mnd karantene eller noe sånt? Er ikke en kjede, er en lokal bedrift, tror det er "innleid" lønningskontor? Har ikke vært kjempelenge i bedriften og har ikke hatt behov for informasjonen tidligere. Lønnsslipp blir sendt ut fra arb.giver og holder heller ingen kontaktinfo. Anonymkode: 32cb7...cbb Det er offentlig info hvem som har regnskapet. Søk opp firmaet på brreg.no Endret 19. september 2018 av Sol79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå