AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #1 Skrevet 19. september 2018 Hvor macho er det med menn som slenger vektstanga i gulvet så det dundrer når de gjør markløft? (sikkert for at alle skal høre hvor sterke de er, eller løfte de mye mer enn de burde?) Anonymkode: 4030d...108
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #2 Skrevet 19. september 2018 Synes det er irriterende om underlaget er hardt og det støyer gjennom hele treningsanlegget. Er underlaget mykt og demper støyen bryr jeg meg ikke. Selv fører jeg alltid vekten (relativt) kontrollert ned igjen, slev ved maksløft. Hender en sjelden gang at jeg med et uhell "dundrer" stanga i bakken, men da blir jeg ukomfortabel lol. Anonymkode: 1cf4c...95b 1
Inwe Skrevet 19. september 2018 #3 Skrevet 19. september 2018 Det er ikke macho, men det ikke u-macho heller. Ganske likegyldig til det egentlig. Har gjort det selv på noen maksløft, håper ikke folk tenker jeg er macho da
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #4 Skrevet 19. september 2018 1 time siden, Inwe skrev: Det er ikke macho, men det ikke u-macho heller. Ganske likegyldig til det egentlig. Har gjort det selv på noen maksløft, håper ikke folk tenker jeg er macho da Er nok ingen som tenker det akkuart! Tenker i hvert fall ikke det selv. Men kan være litt irriterende hvis det bråker veldig og bråket blir veldig gjentakende. En på mitt studio dundrer stangen hardt i bakken uansett om han kjører 1 rep eller 10 reps. Og dette er på hardt underlag med jernvekter, så jeg blir helt ukonsentrert og må nesten holde for ørene når han holder på. Anonymkode: 1cf4c...95b 1
Inwe Skrevet 20. september 2018 #5 Skrevet 20. september 2018 (endret) 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Er nok ingen som tenker det akkuart! Tenker i hvert fall ikke det selv. Men kan være litt irriterende hvis det bråker veldig og bråket blir veldig gjentakende. En på mitt studio dundrer stangen hardt i bakken uansett om han kjører 1 rep eller 10 reps. Og dette er på hardt underlag med jernvekter, så jeg blir helt ukonsentrert og må nesten holde for ørene når han holder på. Anonymkode: 1cf4c...95b Selvfølgelig. Altså, skal man slippe stanga er det fordi man ikke kommer ned igjen. Du får jo ikke hele effekten engang om du skal kjøre hele settet ditt slik. Men da vil jeg omformulere til: nei det er ikke macho, det ser idiotisk ut. Om noe fremstår man som det motsatte av macho, litt pinglette og svak. Endret 20. september 2018 av Inwe 3
Gjest Kritt Skrevet 20. september 2018 #6 Skrevet 20. september 2018 (endret) Jeg synes det er forstyrrende og irriterer meg veldig over de som gjør det! Har lurt litt på om de mangler noe der oppe.... Uhell kan jo skje, men har merket meg at noen gjør det ofte. Endret 20. september 2018 av Kritt
debattanten Skrevet 20. september 2018 #7 Skrevet 20. september 2018 Ofte så er det treningsstudioene som ikke legger til rette for at folk skal holde på med slik trening. De har feil vektskiver og feil underlag/gulv for formålet. Så har du de som i tillegg skal tøffe seg litt og mangler et par antenner på toppen av det, da kan det bli ille. Det er helt normalt å bråke litt i markløft, nesten umulig å unngå. Det finnes dog en gylden middelvei. Hadde jeg vært på en gym med hardt underlag og jernvekter hadde jeg tatt egoløftingen min på en annen gym med bedre utstyr.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #8 Skrevet 20. september 2018 3 timer siden, Inwe skrev: Selvfølgelig. Altså, skal man slippe stanga er det fordi man ikke kommer ned igjen. Du får jo ikke hele effekten engang om du skal kjøre hele settet ditt slik. Men da vil jeg omformulere til: nei det er ikke macho, det ser idiotisk ut. Om noe fremstår man som det motsatte av macho, litt pinglette og svak. Nettopp! Det virker mer som vedkommende har en misforstått oppfatning om at jo mer bråk han lager i markløft, jo tøffere er det. Og når du kjører oppvarmingssettene dine er du jo fysisk kapabel til å føre stanga kontrollert ned igjen, så ja, irriterende når bare er latskap/tøffe seg🤷🏻♀️ Anonymkode: 1cf4c...95b
matrobot Skrevet 20. september 2018 #9 Skrevet 20. september 2018 Ja, jeg har lurt litt selv på hvorfor disse gjør det. Man trener jo mer hvis man løfter disse rolig tilbake istedenfor å slippe. Da er de enten ikke sterke nok eller dumme 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #10 Skrevet 20. september 2018 3 timer siden, debattanten skrev: Ofte så er det treningsstudioene som ikke legger til rette for at folk skal holde på med slik trening. De har feil vektskiver og feil underlag/gulv for formålet. Så har du de som i tillegg skal tøffe seg litt og mangler et par antenner på toppen av det, da kan det bli ille. Det er helt normalt å bråke litt i markløft, nesten umulig å unngå. Det finnes dog en gylden middelvei. Hadde jeg vært på en gym med hardt underlag og jernvekter hadde jeg tatt egoløftingen min på en annen gym med bedre utstyr. Ja, der er synd når det legges så dårlig tilrette for markløft. Det påvirker faktisk løfteopplevelsen og selve prestasjonen en del. Her jeg bor nå er det dessverre kun ett treningssenter i flere mils omkrets, så å bytte til et senter med bedre utstyr er liksom ikke et alternativ heller😅 Men de fleste andre kjører heldigvis den gyldne middelvei og irriterer ikke særlig, nesten kun en som virker som han fysisk kaster stanga ned i gulvet. Anonymkode: 1cf4c...95b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå