Gå til innhold

Tar du innover deg triste skjebner på kg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner at jeg gjør det.. og uten å kjenne ts, noen av de involverte, historikk, muligheten for at det er trolling etc.. Noen tråder gir meg klump i magen og man håper jo nesten at det ikke er sant det som står i HI.

Anonymkode: d095e...cc9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, gjør av og til det.

• Liker 1
Skrevet

Ingen andre? 🤷🏼‍♀️

Skrevet

Det er ikke ofte det skjer, men den gangen jeg husker best klarte jeg ikke engang å lese hele HI eller de oppfølgingsdetaljene fra TS ute i tråden. Det handlet om barn. 

Oftest blir jeg irritert over hva så mange finner seg i. Ofte får jeg bare lyst til å skrive; "ta deg sammen og få deg ryggrad". 

Skrevet

Blir seriøst deprimert av depresjonstråden...

Anonymkode: 2c159...b2e

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner at jeg gjør det.. og uten å kjenne ts, noen av de involverte, historikk, muligheten for at det er trolling etc.. Noen tråder gir meg klump i magen og man håper jo nesten at det ikke er sant det som står i HI.

Av og til. Spesielt mobbesaker og folk som blir elendig behandlet av egen familie. Husker jeg reagerte veldig på den tråden om hun som ble nektet å komme hjem til moren sin til jul selv om de andre søskenene var invitert, sånn at hun måtte sitte alene på julaften

• Liker 2
Skrevet

Dessverre ja. KG har nok ikke gjort depresjonene mine bedre. Jeg venter på psykolog time, nå er ikke kg skylden altså 😛 Men jeg begynte her inne for å søke råd, men jeg har blitt mer og mer analyserende, for jeg ser så masse problemstillinger jeg ikke ante eksisterte. 
Jeg synes det er grusomt med de som ligger med kreft, eller har andre sykodmmer som hindrer de i fungere i hverdagen. 
Jeg har vondt av de som blir ufør, og ser hva de gjennomgår av dømming her inne. Alle skal liksom være noe stort, så ikke rart man føler seg misslykket når man "bare" er en "naver".
Jeg blir mer sint på kjærligheten enn jeg er glad for den. det virker bare som at det går galt likevel. Blir helt oppgitt over hva kjærester kan finne på å gjøre mot hverandre. Måten de dumper kjæresten på, utroskap, "venner" som roter med venners kjærester osv. tør jo nesten ikke stole på folk. 

Anonymkode: f0cd1...795

Skrevet

Jeg bryr meg ikke nevneverdig.

Skrevet

Nei, jeg leser det, kan synes at det høres leit ut osv. Men tenker ikke noe mer over det, aldri fått en klump i magen ellerno av en tråd her inne, aldri av noe annet heller på nyhetene osv. Jeg bryr meg kun om det som angår meg, eller folk jeg kjenner godt. Gidder ikke bry meg slik om andres skjebner når jeg ikke kjenner de personlig, kan dog komme med tips osv, men blir ikke berørt av det akkurat

Anonymkode: cc4ca...b80

Skrevet

Jeg har blitt miljøskadd av å være for lenge på KG, så nei, jeg gjør ikke det.

Anonymkode: f4bb4...10d

• Liker 1
Skrevet

Jo. Enig i noen av de ovenstående :

Et par ganger orker man nesten ikke lese alt. Og tårer i øyekroken.

Er t.o.m mann (big boys don't cry sier noen... bullshit)

Anonymkode: e18dd...43d

Skrevet

Jeg går noen ganger inn på Vi som Sørger. Der blir jeg trist, og empatien får seg ett par runder.

Skrevet

Ja, noen ganger. Det er et par medlem her som har dødd, dette var personer jeg fulgte/diskuterte med gjennom tid, ble veldig trist når de døde...

Anonymkode: 4e5c0...396

Skrevet

Det er spesielt en tråd jeg husker. Det var ei jente som omtrent måtte rømme fra familien, tror hun fikk hjelp av noen her inne men siden jeg ikke finner tråden så veit jeg ikke hvordan det gikk. Dette er kjempelenge siden, kanskje 2-3 år. Håper i dag at alt gikk bra.

Anonymkode: 4838d...eb5

Skrevet

Vet ikke om jeg skal kalle det å "ta det innover meg" men jeg synes ofte det er en blanding av sørgelig og irriterende å se alle som gjør dårlige, og gjerne gjentatt dårlige, valg uten å selv forstå hvorfor de ikke oppnår det de ønsker. Dette er kanskje særlig påfallende i alle trådene der folk klager over at det er umulig å finne en kvinne/mann, samtidig som det ofte virker å være uheldige mønstre som går igjen hos personen selv og bidrar til at de aldri finner noen. Det er rett og slett ergerlig fordi det er så unødvendig. 

Skrevet

Nei, aldri

Anonymkode: d003c...85d

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
13 timer siden, Wonders skrev:

Jeg går noen ganger inn på Vi som Sørger. Der blir jeg trist, og empatien får seg ett par runder.

Det forstår jeg veldig godt 😢 

Ja, jeg blir påvirket noen ganger om det er veldig fæle situasjoner. Dødsfall og slikt leser jeg lite fordi jeg syntes det er så tragisk. 

Ellers husker jeg en tråd jeg leste om ME der en person hadde vært sengeliggende på et mørkt rom i 14 år.

Og en annen person som hadde blitt utsatt for fysisk og psykisk vold og seksuelt misbruk av begge foreldrene hele barndommen- som vokste opp i hat og aldri fikk et godt ord eller en klem. Grusomt 😭😭😭Det er det verste jeg har hørt! Stakkars menneske.

Skrevet

Nåde ja og nei. Jeg tar det ikke med ut fra KG, har lært meg å lukke andres skjebner ute, da jeg jobber innen helse og tar alt for mye inn på jobb, så er det grenser hvor mye man klarer å bry seg om helt fremmede mennesker. Noen setter så klart spor.

Anonymkode: e8d2c...931

Skrevet

Noen ganger gjør jeg det. Men tror ikke jeg har blitt kjempe lei meg av noen tråder på KG.

På reddit derimot leste jeg en historie om en dame som hadde opplevd at foreldrene skilte seg når hun var 7. Hun bodde 50/50 men så fikk pappen seg en ny kjæresten og hun sa at jenta ikke kunne bo hos dem lengre fordi "fortiden tilhører i fortiden" også bare kuttet far all kontakt selvom de hadde ett kjempe godt far-datter forhold. Vet ikke hvorfor det av alt faenskap man leser gjorde så inntrykk, men det gjorde nå det...

Anonymkode: 74440...f24

Skrevet

Tråden med hu jenta som mistet kjæresten sin i en ulykke 😢 jeg håper hun har det bra i dag... 

Anonymkode: 138aa...616

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...