Gå til innhold

Depositum, hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal flytte og trenger depositumet som står på depositumkontoen som ble opprettet med min nåværende huseier for å betale depositumet for boligen jeg skal flytte til. Men når pleier man å få tilbake depositumet? Hvis jeg får det tilbake samme dag som jeg flytter, så rekker jeg vel ikke å sette de inn før avtalt innflytning?? Hvor lang tid tar det å overføre pengene?

Anonymkode: 33895...29d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En pleier få de når kontrakten er avsluttet. Så du kan be om å få de siste dag eller dagen etter du er flyttet ut. Noen utleiere er behjelpelige og utbetaler det litt tidligere også slik at du kan føre videre til ny bolig, men dette er de ikke pålagt å gjøre.

Du kan forvente å ha pengene på konto rundt 1-2 dager etter transaksjonen er gjort. Lengre om det er helg.

Skrevet

Man skal som regel få frigitt depositum like etter at utflyttingen har skjedd, og vask og slikt er godkjent av utleier. Med forbehold om at utleier er seriøs, noe man ikke bør ta for gitt i disse dager.

Som regel er det dessverre slik at man havner i en situasjon der man må betale depositum på ny leilighet før man får tilbake depositum for den gamle. Har man skikkelig uflaks må man i tillegg betale to husleier samtidig på grunn av overlapping. Å befinne seg på leiemarkedet er beinhardt økonomisk.

Anonymkode: 36b32...fe6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...